|
Auteur |
Bericht |
Gwenny
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 29 mei 2008 16:53 Onderwerp: probleem met leverancier stoffering woning |
|
|
Hey,
Ik zit met het volgende probleem:
Enkele maanden geleden liet ik bij een bedrijf een offerte maken voor het leggen van een linoleum vloer, jaoezieën in keuken en woonkamer en velours gordijnen in de slaapkamers.
Een kortingsbedrag werd overeen gekomen gezien mijn positie om met de voordeligste bieder in zee te gaan.
Er werd afgesproken dat ik de ondervloer liet storten en dat het bedrijf wanneer de vloer voldoende droog was de vloer ging schuren en het linoleum ging leggen.
Tijdens het schuren van de vloer stootte een stoffeerder met de schuurmachine tegen een net gestukte wand. Er vielen behoorlijke stukken pleister van de muur.
Er werd afgesproken dat de jaloezieën en gordijnen op een later tijdstip geplaatst gingen worden.
Toen ik de luiken van de kruipruimte open deed, bleken er grote hoeveelheden afval door de stoffeerders in de kruipruimten gedumpt te zijn, waaronder het schuursel van de ondervloer, wat zodanig was versteend dat het onmogelijk verwijderd kan worden.
Toen de gordijnen werden geplaatst, bleken de gordijnen deels niet op de radiator te komen, wat wel was afgesproken. Tevens bleek dat het gordijn een dubbele plooi had (meer stof nodig en staat rommeliger gezien de dikte van de stof), terwijl een enkele plooi was overene gekomen.
De jaloezieën werden in de keuken geplaatst, hier was en ben ik erg tevreden over. De jaloezieën in de woonkamer zijn van donker hout. Bij het plaatsen zag ik al snel dat er verschil in breedte was, terwijl het om 2 exact dezelfde kozijnen gaat. Hierdoor komt er bij 1 jaloezie meer licht langs de zijnkanten.
Met het bedrijf is afgesproken dat ik 4.000 euro van het overeen gekomen bedrag betaalde en het restand ad. 585,35 zal voldoen als de gordijnen zijn vermaakt en terug gehangen.
Vervolgens kon wegens overmacht de gordijnen niet op korte termijn geplaatst worden. De woning was onvoldoende afgewerkt om de gordijnen te kunnen plaatsen.
In de maanden die volgden merkte ik dat de latten van de houten jaloezieën steeds krommer gingen staan. Een en ander werd door de stoffeerders bevestigd toen zij de gordijnen kwamen brengen.
Volgens hen gaat er een melding naar de fabriek die dan beslissen of de jaloezieën worden vervangen.
Ik ben gezien bovenstaande niet van plan om het resterende bedrag te voldoen. Er is immers een gebrek aan het geleverde. ( Het aankoopbedrag van de houten jaloezieën betrof ongeveer het dubbele van het nog open staande bedrag) .
Toen ik contact met de winkel opnam om e.e.a. door te spreken kreeg ik het verwijt dat ik 'gewon niet wil betalen' en dat de fout voor alles bij mij zou liggen . Ik ben vervolgens in verweer gegaan en heb hen gewezen op de slordigheden en wat in de offerte is overeen gekomen.
Zoals je kan lezen is er sprake van een conflict. Ik ben zeer coulant geweest door niet te mekkeren over de gordijnen, de muur en de vervuiling in de kruipruimten. Ik heb hen daar voor alsnog geen compensatie voor opgelegd, om de verhoudingen niet te veel te verstoren.
Inmiddels ben ik op het punt gekomen dat ik niet betaal voordat er houten jaloezieën zijn vervangen. Ik heb voor een hogere kwaliteit gekozen om volgens de verkoper kromtrekken van de latten te voorkomen.
Wat kan ik nu het beste doen?
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 29 mei 2008 19:37 Onderwerp: |
|
|
Gwenny, dit is lastig.
Juridisch kan ik hier weinig tot niets mee. Ik reageer dan ook vanuit ‘wat zou ik zelf doen?’.
Het antwoord is betalen. Het zal de gemoederen aan de andere kant doen bedaren. Bovendien, je hebt met het bedrijf afgesproken dat je het restant van E. 585,35 zou voldoen als de gordijnen zijn vermaakt en teruggehangen. Dat de gordijnen wegens overmacht van jou kant niet geplaatst konden worden is voor jou. Ik begrijp dat het goed is gekomen met de gordijnen. Het standpunt dat je niet betaalt voordat de jaloezieën zijn vervangen, lijkt me niet houdbaar.
De jaloezieën in de woonkamer. Zijn deze op maat gemaakt? Is er één smaller gemaakt dan besteld? Kun je dit bewijzen (bestel- of opdrachtformulier)? Aan tafel met de verkoper of beter met de bedrijfsleider.
De latten gingen steeds krommer staan in de maanden die volgden, schrijf je. Garantie! Aan tafel met de verkoper of beter met de bedrijfsleider.
De schade die de stoffeerder aan de gestukte wand toebracht, had, lijkt me, via de verzekering van het bedrijf waar de stoffeerder voor werkt vergoed moeten worden. Misschien kan dit nog, misschien niet. Ik weet het niet.
Wat het gedumpte afval betreft. Is het een probleem? Voor de verhuurder, voor voorzieningen of om onder de vloer door te kunnen kruipen? Zo niet, laat maar zitten. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 30 mei 2008 14:10 Onderwerp: |
|
|
Niet betalen. Dit bedrijf pleegt van alle kanten wanprestatie. Geld achterhouden is je enige pressiemiddel, afgezien van een gerechtelijke procedure. Als je betaalt zie je ze nooit meer treug. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 30 mei 2008 19:47 Onderwerp: |
|
|
Gwenny,
Het gaat alleen nog om de jaloezieën hé? Als je er niet uitkomt met de winkelier, dan kun je je wenden tot de Geschillencommissie Wonen. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: vr 30 mei 2008 22:38 Onderwerp: |
|
|
Niet betalen én schriftelijk ingebreke stellen voor ALLE tekorten in de nakoming van de overeenkomst waarna verdere actie kan volgens als ze niet voldoen. |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: za 31 mei 2008 15:49 Onderwerp: |
|
|
Hey,
Ok, dan klopt mijn vermoeden.
Ik zal een opzetje van de brief hier wel posten om juridische onjuistheden e.d. te voorkomen.
Gwen _________________ Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: zo 15 jun 2008 15:35 Onderwerp: |
|
|
Hey,
Toen ik bezig was met het opstellen van de brief kreeg ik het gevoel dat de tegenpartij weleens heel moeilijk kon gaan doen.
Ik heb toen besloten om de eerste brief met hulp van een advocaat op te stellen en de advocaat vanaf het verzenden van de brief de honeurs waar te laten nemen.
Dus zo geschiedde. Ik belde een kantoor, maakte een afspraak met de advocate en stelde de brief op.
Woensdag was de brief opgemaakt, donderdag aangetekend (en regulier) verstuurd.
Zaterdag viel er een brief van een incassobureau bij mij in de bus. Klopte niks van het bedrag wat wordt gevorderd.
Dus ik controleer via internet waar de aangetekende brief zich bevind. Hij was vrijdag al aangeboden, geadresseerde niet aanwezig en de brief ligt nu op het postkantoor.
Maandag spoedoverleg met mijn advocaat, want het is nu blijkbaar vuurwerk.
Ik houd jullie wel op de hoogte.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 15 jun 2008 20:54 Onderwerp: |
|
|
Spannend, Gwen, en vervelend voor je.
Hoop dat het lukt om zonder al teveel gedoe op te lossen. Voor zover ik kan inschatten sta je in ieder geval sterk. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Gwenny
|
Geplaatst: di 24 jun 2008 23:23 Onderwerp: |
|
|
Hey,
De deurwaarder is inmiddels op de hoogte gesteld van het lopend conflict. Zoals het er nu uitziet is een beslaglegging e.d. voorlopig niet aan de orde.
Vandaag is de tegenpartij langs geweest en stelt dat de afwijking volstrekt binnen de norm valt. Ik heb voorgesteld om de koop te ontbinden, aangezien ik niet tevreden ben over het geleverde product.
Ik krijg een brief van de tegenpartij en aan de hand daarvan worden de vervolgstappen met mijn advocaat besproken.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2) |
|
|
|
 |
|