Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Trissie020
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 22 mei 2008 14:23 Onderwerp: BKR toetsing zonder toestemming |
|
|
Als ik me niet vergis, is het niet toegestaan om een BKR toetsing uit te voeren voor iemand zonder dat daar toestemming voor is gegeven door die bewuste persoon.
Een zekere organisatie heeft dit bij mij dus wel gedaan en ik heb daar bewijs van. Ik heb geen enkele overeenkomst gesloten of aanvraag gedaan, niets ondertekend, etc.
Wat kan ik hier tegen doen? Hoe ernstig is deze misstap van dit toch al niet al te integere bedrijf?
Heb het nu maar gewoon in mijn dossier-in-opbouw gedaan, maar ben wel benieuwd hoe zwaar zoiets nu weegt in het algemeen, en in het bijzonder als bewijs van onbetrouwbaarheid en onrechtmatig handelen van dit bedrijf? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 22 mei 2008 17:26 Onderwerp: |
|
|
Als het bedrijf deelnemer is kan het opvragen volgens mij gewoon.
De lijst van deelnemende bedrijven/organisaties staat op de website van BKR.
En verder is dit wellicht nog handig:
Quote: | Wilt u weten welke deelnemers de afgelopen 12 maanden naar uw gegevens hebben geïnformeerd? Een overzicht van deze gegevens kunt u opvragen door een brief te sturen naar BKR, afdeling Inlichtingen & Inzage, postbus 6080, 4000 HB Tiel onder vermelding van 'Protocol Inzage'. Bij de brief voegt u een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Net als het gegevensoverzicht betaalt u voor dit overzicht € 4,50. |
Overigens zal een bedrijf dat geen deelnemers is misschien wel informeren, maar geen informatie mogen krijgen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|