Trissie020
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 mei 2008 12:26 Onderwerp: Gebonden aan overeenkomst gesloten door partner? |
|
|
Hallo allemaal!
Mijn vriendin met wie ik sinds maart 2008 samenwoon heeft een scooter op afbetaling gekocht.
De organisatie die dit krediet verzorgt heeft in het contract echter opgenomen dat we er een krediet van 1300 euro + creditcard en bijbehorende BKR registratie "gratis" en voor niets bijkrijgen.
Nu willen we het liefst van de creditcard en het daarbij horende krediet af, maar de kredietverstrekkers stelt dat dit pas kan wanneer het krediet voor de brommer over 3 jaar volledig is afgelost.
Ik vraag me af of dit wettelijk wel mogelijk is.
Nog veel ernstiger echter, is het feit dat op het contract dat zij heeft getekend ook wordt gevraagd naar de partner (ik dus). Mijn gegevens staan er dus ook op, en ook ik heb nu dus een credit card, 1300 krediet en een registratie bij het BKR voor dit krediet.
Maar IK heb nergens voor getekend. De kredietverstrekker WEIGERT echter mijn krediet ongedaan te maken, stellend dat mijn vriendin en ik een "economische eenheid" zijn.
We hebben geen enkel samenlevingscontract en ik weet dan ook zeker dat deze claim van de kredietverschaffer geen enkele juridische grond heeft.
Ik wil echter heel graag weten naar welke wetsartikelen ik kan verwijzen in mijn bezwaar. Voorts ben ik benieuwd welke dwangmiddelen mij ter beschikking staan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt |
|