|
Auteur |
Bericht |
dream
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 mei 2008 19:06 Onderwerp: verjaring strafblad |
|
|
hallo,
wie kan mij helpen,ik zou graag weten wanneer de verjaring is van een strafblad.
Ik zal even duidelijk zijn ik heb tegen iemand gezegd als ik een geweer had schoot ik haar overhoop,helaas de persoon tegen wie ik hte heb gezegd is naar desbetrefende persoon gegaan en die heeft aangifte gedaan
straf 4 uur werkstraf!!!!!!!!!!!!
dit is dus gezegd tegen iemaand over een ander en die ander heeft dus aangifte gedaan
een geval van stomheid,maar de politie in mijn woonplaats was behoorlijk fel.
het zelfde is als ik zou zeggen als ik een porsche had zou ik 200 km per uur rijden.
maar even de vraag wanneer is dit verjaard oftewel waneer gaat dit strafblad weg |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 12 mei 2008 20:58 Onderwerp: |
|
|
Wat betreft de vraag over het strafblad, zie dit bericht en gebruik de zoekfunctie om op VOG te zoeken. Ik neem althans aan dat je wilt weten of je een strafblad hebt in verband met het mogelijk aanvragen van een verklaring omtrent het gedrag. (Een strafblad waar je op geen enkele manier last van kunt hebben is niet zo interessant, lijkt me.)
JetKroket schreef: | Waren er getuigen? Ik ben erg benieuwd naar het bewijs. |
Getuigen waarvan precies? Dat die mededeling is gedaan en dat het is doorverteld staat wel redelijk vast.
Als dream heeft gevraagd om de mededeling door te geven, of als hij had moeten weten dat die persoon aan wie hij de mededeling deed dat bericht zou doorvertellen (als het bijv. om een familielid ging), dan kun je het denk ik wel zien als bedreiging. Maar als dream er niet van heeft hoeven uit te gaan dat wat hij in vertrouwen vertelde het 'slachtoffer' zou bereiken, dan zie ik eigenlijk geen strafbare bedreiging.
Of ik het zo juist zie weet ik niet. Vermoedelijk is dream niet strafrechtelijk veroordeeld maar heeft hij een schikking aanvaard. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|