|
Auteur |
Bericht |
time
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 04 mei 2008 15:40 Onderwerp: Buren lopen de boel te terroriseren... |
|
|
Beste Mensen,
Onze buren lopen de boel te terroriseren.. ze zetten hun muziek dagelijks zo hard dat we zitten mee te dreunen op de bass...
Daarnaast roken ze voor ons deur softdrugs waardoor we ook last van hebben..!
Wat kan ik het beste doen..?
We hebben al meerdere malen geprobeerd om met ze te praten... |
|
|
|
 |
Martijn
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: zo 04 mei 2008 16:56 Onderwerp: |
|
|
Je geeft aan dat je al meerdere malen hebt geprobeerd met de buren te praten, ik ga ervan uit dat dit geen oplossingsgerichte reactie gegeven heeft.
Je zou kunnen kijken, indien van toepassing, of de woningbouwvereniging / verhuurder een mogelijkheid heeft bemiddelend op te treden. Wellicht zijn er ook andere buren die last hebben van de zaken die jij noemt.
Een andere optie zou zijn het stappen naar de politie. In veel gevallen zal dat uitlopen op een gesprek met de wijkagent, ligt erg aan de wijkagent, de manier waarop iedereen zich opstelt en de bereidheid van de overlastveroorzaker om zich aan te passen.
Mocht ook dit niet werken zou je naar juridische mogelijkheden kunnen kijken, bijvoorbeeld aangifte doen bij de politie, eventueel civielrechtelijk proberen de buren danwel de verhuurder te dwingen overlastbeperkend op te treden. De vraag alleen is of dat nu al aan de orde is en of dat heel veel gaat helpen. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 04 mei 2008 18:07 Onderwerp: |
|
|
Quote: | ze zetten hun muziek dagelijks zo hard dat we zitten mee te dreunen op de bass... |
Je kunt de politie bellen. Tijdens de nachtelijke uren ( 22.00 - 07.00 of 08.00) is art. 431 van het Wetboek van Strafrecht van toepassing.
Quote: | Art.431
Met geldboete van de eerste categorie wordt gestraft hij die rumoer of burengerucht verwekt waardoor de nachtrust kan worden verstoord. |
Ook overdag kan de politie tegen geluidsoverlast optreden.
Let wel: de politie heeft moeten kunnen constateren. Dus het geluid moet echt hard staan op het moment dat de politie komt. Is het geluid inmiddels uitgezet, dan kan/wordt er geen proces-verbaal opgemaakt.
Quote: | Daarnaast roken ze voor ons deur softdrugs waardoor we ook last van hebben..! |
Kijk eens in de Algemeen Plaatselijke Verordening. Deze is te vinden op of via de site van de gemeente waar je woont. Staat er iets in over hinderlijk gedrag bij of in gebouwen dat van toepassing is op de situatie? Zo ja, dan kan de politie er tegen optreden d.m.v. de APV. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
time
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 04 mei 2008 20:51 Onderwerp: |
|
|
maar weet je wat het is...
als we de politie bellen verwijzen ze ons naar de woningbouw en als we de woningbouw bellen verwijzen ze ons door naar de politie..  |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: zo 04 mei 2008 21:35 Onderwerp: |
|
|
time schreef: | maar weet je wat het is... |
Kastje, muurtje.
Een moeilijk probleem. Overlast. En slopend. Ik kan er verder niks mee, omdat ik verder niet weet. En als ik verder weet, wil dat niet zeggen dat ik verder kom.
Als de politie niet doet wat ze moet doen, kun je een klacht indienen. Klik voor verdere informatie hier. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
JetKroket
|
Geplaatst: ma 05 mei 2008 10:50 Onderwerp: |
|
|
Ook als de verhuurder niet doet wat ze doen moet, kun je een klacht indienen. In deze regio heet het ‘Klachtencommissie woningcorporaties’. Ze zijn onafhankelijk. Het kan zijn dat ze in de regio waar jij woont anders heten. Misschien staat het op de site van je verhuurder of op de site van een andere verhuurder in de regio. Het moet er zijn, het is wettelijk verplicht.
De woningcorporatie is wettelijk verplicht structurele overlast aan te pakken.
Indien hier sprake van is en je dient een klacht in over de verhuurder bij de onafhankelijke commissie, dan sta je dus goed.
Modder niet te lang aan met de verhuurder en de politie. Het brengt je nergens. Nou ja, een partij ellende en verstoorde verhoudingen. Beuk erin, klachten de deur uit.  _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
|