|
Auteur |
Bericht |
Jacq59
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 apr 2008 21:09 Onderwerp: Ouderbijdrage en verstoorde ouderrelatie |
|
|
Het IBG verzocht in reactie op een aanvraag om inkomen vader buiten beschouwing te laten, om een verklaring van een derde of instantie.
In die verklaring zou dan met name de reden vermeld moeten worden waarom de student sinds zijn 2e jaar geen contact meer heeft met zijn vader.
Vraag is hoe men een dergelijke verklaring kan opstellen.
Beweegredenen van de vader zijn niet bekend. De vader wenst niet zijn ouderbijdragen te betalen. |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: di 29 apr 2008 21:47 Onderwerp: |
|
|
Heb je deze vraag ook aan de IBG gesteld (via een telefoontje bijv.)?
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze niet bedoelen de reden in de zin van de overwegingen van de vader, maar de reden in de zin van de oorzaak. Dus: "vader woont in het buitenland" of "vader wil geen contact meer met kind" of "kind wilde geen contact meer met vader". |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: wo 30 apr 2008 0:17 Onderwerp: |
|
|
je kunt denk ik het beste de ibg bellen hoe dit precies werkt, ze hebben ook her en der steunpunten, heb ik wel goede ervaring mee. mijn vriend had vanaf zijn 12e geen contact met pa, vervolgens is via school eea op papier gezet en heeft hij een oproep gehad bij IBG langs te komen (zo denkt hij zich te herinneren dat het gegaan is, is al wel een jaar of 10 geleden). Hij heeft toen een aanvullende beurs gekregen en op de IBG overzichten stond altijd: vader wordt geen rekening mee gehouden. |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: wo 30 apr 2008 7:40 Onderwerp: |
|
|
recent is mij gevraagd als derde een verklaring te schrijven. de brief met de vereisten ligt op kantoor. als ik nog op kantoor kom deze week post ik exact wat er in een dergelijke verklaring dient te staan. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 30 apr 2008 12:46 Onderwerp: |
|
|
Kijk ook even hier , met name 'verklaring onafhankelijke instantie of deskundige'. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
|