|
Auteur |
Bericht |
Raja
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 22 apr 2008 17:21 Onderwerp: Rijbewijs ingevorderd buitenland |
|
|
Goedemiddag,
Tijdens mijn vakantie is mijn rijbewijs ingevorderd voor de periode van 6 maanden. Dat gebeurde op 28 augustus in Alanya/Turkije.
Tot op heden heb ik mijn rijbewijs niet gekregen.
Ik heb contact opgenomen met de politie van Alanya voor mijn rijbewijs. Ik heb contact opgenomen met RDW hier en overige instanties. Niemand kan mijn rijbewijs vinden en ik word van kastje naar de muur gestuurd.
RDW heeft het niet en als ik de Turkije bel, dan hebben zij het al opgestuurd zeggen ze. Nu ben ik naar de politiebureau gegaan om het als vermist op te geven.
Nadat ik mijn verhaal heb gedaan bij de politie wilden ze het niet opgeven als vermist. Dit omdat ik van alles kan zeggen en misschien is het wel 1 jaar lang ingevorderd. Ze willen van mij een bewijs van dat ze het al hebben opgestuurd en waarom en hoe het is ingevorderd. en dan maak ik meer kans om het op te geven als vermist. Ik heb ze verteld dat ik dat niet heb. Politie verteld mij dat ze er niets aan kunnen doen en ik toch altijd terug moet naar Turkije om het daar te regelen.
Ik kan nergens terecht en weet niet meer wat ik doen moet. wie kan mij advies geven en vertellen wat ik het beste moet doen? Wat helpt in dit geval het beste? Om mensen in Turkije te bellen en verhaal te doen, is ook niet erg handig. Zelfs de overheidsfunctionarissen spreken erg slecht Engels. Ik twijfel of ze het rijbewijs wel hebben opgestuurd en misschien hebben ze wel het prullenbak in gedaan.
Wie kan mij het beste advies geven over het terug krijgen van mijn rijbewijs? IK ben bang dat ik daar niets meer kan regelen en hier opnieuw mijn examen moet gaan doen of een lange weg moet gaan volgen om het terug te krijgen.
In afwachtend van jullie reacties |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 22 apr 2008 19:25 Onderwerp: |
|
|
Terug naar Turkije lijkt me nogal overdreven. Je zou (iemand) op kunnen (laten) bellen naar de betreffende instantie daar en simpelweg vragen waar je rijbewijs nu is.
Met die gegevens de vermissing opgeven bij de politie.
Het lijkt mij dat Turkije je in principe het rijbewijs uiterlijk bij het verlaten van het land weer terug had moeten geven.
(Het zou misschien het beste voor jou zijn als het rijbewijs daar is zoekgeraakt, maar dat is een rare uitspraak van mij wellicht. ) _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Raja
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 apr 2008 1:02 Onderwerp: |
|
|
Ik heb daar verschillende keren laten bellen. Het enige wat je te hoort krijgt, is dat ze de rijbewijs automatisch doorsturen naar RDW en dat ze voor de rest er niets van af weten.
RDW hier heeft het nog niets ontvangen.
Bij de politie willen ze dus van mij een bewijs dat het is ingevorderd voor 6 maanden en hoe en waarom en met dat bewijs zou ik dan meer kans maken om het op te geven als vermist. ik word echt van kastje naar de muur gestuurd en dat heb ik ook politie duidelijk gemaakt. Niets mag helpen. Ze verwijsen me door naar Turkije en dat ze niets kunnen doen en dat geldt ook voor RDW.
Ik ben de klus kwijt en weet niets meer te doen. Ik vrees voor het ergste en dat is dat ik mijn rijbewijs voor een lange periode kwijt ben. Wat zou ik in deze situatie het beste kunnen doen? |
|
|
|
 |
Raymonm
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 apr 2008 12:06 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat er ook in Turkije een proces verbaal word opgemaakt, of dat je in ieder geval een bewijs krijgt van inname van het rijbewijs.
Heeft turkije hier geen ambassade waar men de taal correct en goed beheerst, wellicht dat hun iets kunnen betekenen door contact op te nemen met de betreffende overheidsfunctionarissen. misschien dat ook de taalbarriere een probleem vormt, je geeft aan dat men slecht engels spreekt. |
|
|
|
 |
Raymonm
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
|