|
Auteur |
Bericht |
Elviravp
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: zo 30 mrt 2008 10:47 Onderwerp: Bezwaar maken tegen sluiting bedrijf? |
|
|
Hallo,
Een vraag. Kunnen derden bezwaar maken wanneer een bedrijf gaat sluiten? Ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden, vandaar dat ik hem hier stel.
Met groeten,
Elvira |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 30 mrt 2008 14:52 Onderwerp: |
|
|
Wat voor bedrijf? Waarom gaat het sluiten?
Als een particulier bedrijf zijn deuren (of een filiaal) wil sluiten, kan een derde daar volgens mij hooguit wat tegen doen als dat bedrijf een publieke taak vervulde. Bijv. als het laatste postkantoor in het dorp zijn deuren sluit. Maar zelfs dan vraag ik me af of er mogelijkheden zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Elviravp
|
Geplaatst: zo 30 mrt 2008 15:43 Onderwerp: |
|
|
Het gaat om een particulier bedrijf wat een vestiging sluit. Ergens anders wordt weer een vestiging geopend. Het gaat dus niet om een bedrijf met publiekelijke taak maar een commercieel bedrijf wat meer mogelijkheden ziet in een andere gemeente dan in de gemeente waar het gevestigd is. Ik dacht dat er niet veel tegen gedaan kan worden omdat het niet gemeentelijk is of iets dergelijks. Hoe kan ik dit het beste juridisch verwoorden. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 30 mrt 2008 16:23 Onderwerp: |
|
|
Er zijn geen juridische gronden waarop je het bedrijf kunt aanspreken.
Op het bedrijf rust bijvoorbeeld geen verplichting om in de gemeente waar het nu nog gevestigd is een minimaal niveau van dienstverlening te garanderen.
Het is anders als het bedrijf nog vast zit aan een huurovereenkomst of iets dergelijks, maar dan heeft het bedrijf slechts een verplichting jegens de verhuurder en dat is geen derde. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Elviravp
|
Geplaatst: ma 31 mrt 2008 10:10 Onderwerp: |
|
|
Dank je! Hier kom ik zo verder wel uit. |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: di 01 apr 2008 2:20 Onderwerp: |
|
|
Bovendien, het bedrijf sluit niet, het bedrijf wordt verplaatst. Om althans in arbeidsrechtelijke termen te spreken. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
|