Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 28 jul 2025 7:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verblijf in buitenland / verdediging?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Olavo

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): HInh
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: di 25 mrt 2008 20:36    Onderwerp: Verblijf in buitenland / verdediging? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou graag een advies willen hebben. Ik verblijf op dit moment in het buitenland (tijdelijk verblijf - korter dan 1 jaar). Ik keer waarschijnlijk pas weer in het najaar of in de winter terug in Nederland.

Nu heb ik één nieuwe zaak onder strafrecht ontvangen en had ik nog één zaak lopen onder Wet Mulder. Beide zijn boetes opgelegd naar aanleiding van het overschrijden v/d maximumsnelheid.

Nu voel ik me erg belemmerd in het feit dat ik niet op een correcte en tijdige manier mij kan verdedigen tegen deze verdragingen. Ook in het geval dat ik voor moet komen is dit niet mogelijk aangezien ik in Buenos Aires verblijf.

Bestaat er geen wet die hierin voorziet?

Bestaat er een optie tot uitstel?

En hoe zit het als ik moet voorkomen terwijl ik dit simpelweg niet kan?

Een persoon machtigen die dit voor me kan doen valt simpelweg af omdat er niemand is in mijn vrienden en kennissenkring die de kennis heeft (noch de moeite neemt) om dit aan te pakken.

Ik ben het overzicht helemaal kwijt, mede omdat ook de OvJ in deze er een zooitje van maakt.

Ik zou een ieder van harte willen bedanken voor het lezen en eventueel beantwoorden van mijn vraag.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
quinty

Leeftijd: 42
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: di 25 mrt 2008 21:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Nu heb ik één nieuwe zaak onder strafrecht ontvangen en had ik nog één zaak lopen onder Wet Mulder. Beide zijn boetes opgelegd naar aanleiding van het overschrijden v/d maximumsnelheid

ik snap het probleem niet helemaal...

Wet Mulder is een snelheidsovertreding die buiten het strafrecht valt. In principe hoef je daar niet voor voor te komen. Je moet gewoon betalen middels de acceptgirokaart.

De andere zal - zoals ik het begrijp - een transactievoorstel zijn. Die kun je betalen, en dan komt de zaak niet eens voor.

Als je niet betaalt, krijg je vanzelf een dagvaardig. Wellicht dat je de rechtbank om aanhouding kan verzoeken. Echter het feit dat je in het buitenland zit, zal de rechter als eigen risico zien.

Je kan idd wel een advocaat machtigen, of als de zaak voor de kantonrechter komt, kun je ook je buurman/ vriend machtigen om de zaak voor je te doen.

Quote:

Ik ben het overzicht helemaal kwijt, mede omdat ook de OvJ in deze er een zooitje van maakt

In welk opzicht maakt de officier er een zooitje van dan?
Olavo

Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: di 25 mrt 2008 21:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien ben ik erbij vergeten te vermelden dat ik bij diegeen vd Wet Mulder in een vergevorgerd stadium ben en voorkomen een zeer reëele mogelijkheid is. De Officier van Justitie is meerdere malen in de fout gegaan met zijn correspondentie jegens mij en ook met mijn verzoeken om documenten te verstrekken onder de Wet Openbaarheid van Bestuur.

Dit heeft mij uiteindelijk geschaad in de mogelijkheid om mij te verdedigen.

Ik ga er zeker ook voor kiezen om de boete onder Strafrecht verder te onderzoeken voordat ik zomaar geld ga overmaken, en ik kies er voor om mij te verdedigen.

En excuses dat ik ervoor kies niet zomaar te betalen en alle enveloppen die de instanties mij sturen bij voorbaat te aanvaarden als ´juist´. Ik kies ervoor om te onderzoeken in hoeverre de politie juist is geweest bij een controle en ik vind dat ik daar alle recht toe heb.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 25 mrt 2008 21:24    Onderwerp: Re: Verblijf in buitenland / verdediging? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Olavo schreef:
Ik zou graag een advies willen hebben. Ik verblijf op dit moment in het buitenland (tijdelijk verblijf - korter dan 1 jaar). Ik keer waarschijnlijk pas weer in het najaar of in de winter terug in Nederland.

Nu heb ik één nieuwe zaak onder strafrecht ontvangen en had ik nog één zaak lopen onder Wet Mulder. Beide zijn boetes opgelegd naar aanleiding van het overschrijden v/d maximumsnelheid.

Nu voel ik me erg belemmerd in het feit dat ik niet op een correcte en tijdige manier mij kan verdedigen tegen deze verdragingen. Ook in het geval dat ik voor moet komen is dit niet mogelijk aangezien ik in Buenos Aires verblijf.

U kunt iemand machtigen om voor u naar de zitting te gaan.
Bekijk de homepage
quinty

Leeftijd: 42
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: di 25 mrt 2008 21:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Ik kies ervoor om te onderzoeken in hoeverre de politie juist is geweest bij een controle en ik vind dat ik daar alle recht toe heb

helemaal gelijk in hoor

je kunt inderdaad verzoekjes doen obv de WOB. Maar wat ben je vervolgens van plan?

Verder wil ik je erop wijzen dat een Mulderzaak niet "zomaar" voorkomt. Als je niet betaalt, krijg je verhogingen en uiteidelijk zogenoemd verhaal door de Ovj. Daartegen kan je weliswaar verzet aantekenen bij de kantonrechter, echter je boete wordt wel hoger door niet te betalen.

Als je het echter niet eens bent met de beschikking van het CJIB kun je binnen 6 weken na de verzenddatum schriftelijk beroep (via algemene wet bestuursrecht) indienen bij de ovj. Daarna is eventueel beroep mogelijk bij de kantonrechter. Je moet dan wel zekerheid stellen, dwz: het bedrag van de sanctie dient te worden betaald. Je moet ook griffierecht betalen.

Tot slot is er hoger beroep mogelijk bij het Hof Leeuwarden.

IN elk geval geldt dat de zaak niet zomaar voorkomt.
Olavo

Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: di 25 mrt 2008 21:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm bedankt voor de antwoorden.

Ik wil kijken of ik mijn kant van de zaak kan staven aan de hand van alle documenten (met name het procesverbaal) en ik wil kijken in hoeverre alles naar waarheid is ingevuld is en of er zaken zijn die gewoon niet kunnen kloppen.

Quote:
Als je het echter niet eens bent met de beschikking van het CJIB kun je binnen 6 weken na de verzenddatum schriftelijk beroep (via algemene wet bestuursrecht) indienen bij de ovj. Daarna is eventueel beroep mogelijk bij de kantonrechter. Je moet dan wel zekerheid stellen, dwz: het bedrag van de sanctie dient te worden betaald. Je moet ook griffierecht betalen.

Dit heb ik dus inmiddels al gedaan. Ik heb hier zeer recent bevestiging van gehad en dat de zaak inmiddels is doorgestuurd naar de Proceurs-Generaal, zoals voorgeschreven volgens mij?

Als iemand nog tips heeft hoor ik dat graag, al denk ik dat de kosten van een advocaat (in geval vd strafrechtzaak) niet opwegen tegen de baten?
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 27 mrt 2008 0:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kunt toch gewoon schriftelijk om aanhouding van de behandeling vragen op grond van de redenen die je noemt? Je moet dan wel met bewijs onderbouwen dat je in het buitenland zit, dat is sterker. Je loopt het risico dat men de zaak niet aan wil houden. Om dat te ondervangen kun je je verhaal op schrift zetten (met bijlagen). Ik zou dan ook vragen deze stukken als ingelast in het pv van de zitting te beschouwen.
Olavo

Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: do 27 mrt 2008 18:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke, dus eigenlijk zou ik gewoon een brief moeten sturen met de vraag om aanhouding?

Wat denkt u dat de kansen zijn op succes?

Ik denk dat dat een goed idee is, ik zal zsm een brief in elkaar zetten.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 28 mrt 2008 22:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kans op succes kan ik niet inschatten. Dat hangt helemaal van de rechter in kwestie af. Maar je kunt dus schriftelijk toch je bezwaren en de onderbouwing daarvan naar voren brengen. Vergeet dat PV van de zitting-verzoek niet.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds