Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 22:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gerechtelijke uitspraak zonder ook maar op de hoogte te zijn
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GerbenR

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: vr 14 mrt 2008 16:42    Onderwerp: Gerechtelijke uitspraak zonder ook maar op de hoogte te zijn Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vorige week lag er een brief van het uwv in de bus met de mededeling dat er gedeeltelijk beslag is gelegd op de uitkering (wao) van mn vriendin.
Voor meer informatie moesten we met de deurwaarder bellen.
Er achteraan gebeld en het bleek om een eindafrekening te gaan uit 2006 van de energieleverancier (energiedirect) op haar oude adres. (Ze is verhuisd en bij mij in gaan wonen)
Deze eindafrekening heeft ze nooit ontvangen ondanks herhaaldelijke telefoontjes van haar. Uiteindelijk had ze het maar opgegeven.
Nu is er blijkbaar een uitspraak geweest bij de kantonrechter. Deze heeft bepaald dat ze dus moet betalen. Het bedrag is echter al meer dan verdubbeld. Er is nooit communicatie geweest van de deurwaarder of de rechtspraak omtrent deze zaak. Ook is er geen deurwaarder aan de deur geweest of heeft brieven in de brievenbus gedeponeerd.
Hoe moeten we hier mee verder? De deurwaarder geeft aan wel brieven te hebben gestuurd en geeft verder niet thuis.

Groeten,
Gerben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 14 mrt 2008 21:17    Onderwerp: Re: Gerechtelijke uitspraak zonder ook maar op de hoogte te zijn Reageer met quote Naar onder Naar boven

GerbenR schreef:
Vorige week lag er een brief van het uwv in de bus met de mededeling dat er gedeeltelijk beslag is gelegd op de uitkering (wao) van mn vriendin.
Voor meer informatie moesten we met de deurwaarder bellen.
Er achteraan gebeld en het bleek om een eindafrekening te gaan uit 2006 van de energieleverancier (energiedirect) op haar oude adres. (Ze is verhuisd en bij mij in gaan wonen)
Deze eindafrekening heeft ze nooit ontvangen ondanks herhaaldelijke telefoontjes van haar. Uiteindelijk had ze het maar opgegeven.
Nu is er blijkbaar een uitspraak geweest bij de kantonrechter. Deze heeft bepaald dat ze dus moet betalen. Het bedrag is echter al meer dan verdubbeld. Er is nooit communicatie geweest van de deurwaarder of de rechtspraak omtrent deze zaak. Ook is er geen deurwaarder aan de deur geweest of heeft brieven in de brievenbus gedeponeerd.
Hoe moeten we hier mee verder? De deurwaarder geeft aan wel brieven te hebben gestuurd en geeft verder niet thuis.

Groeten,
Gerben.

U kunt binnen vier weken nadat de executie is begonnen in verzet gaan tegen het verstekvonnis.
Bekijk de homepage
GerbenR

BerichtGeplaatst: vr 14 mrt 2008 23:57    Onderwerp: Re: Gerechtelijke uitspraak zonder ook maar op de hoogte te zijn Reageer met quote Naar onder Naar boven

[/quote]
U kunt binnen vier weken nadat de executie is begonnen in verzet gaan tegen het verstekvonnis.[/quote]

Waar tegen moet ik in verzet gaan als ik niet eens de papieren van de rechtbank heb en zelfs niet eens van de deurwaarder papieren krijg waar het om gaat?
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: za 15 mrt 2008 9:32    Onderwerp: Re: Gerechtelijke uitspraak zonder ook maar op de hoogte te zijn Reageer met quote Naar onder Naar boven

GerbenR schreef:

U kunt binnen vier weken nadat de executie is begonnen in verzet gaan tegen het verstekvonnis.[/quote]

Waar tegen moet ik in verzet gaan als ik niet eens de papieren van de rechtbank heb en zelfs niet eens van de deurwaarder papieren krijg waar het om gaat?[/quote]
Het is juist daarom dat de wetgever heeft bepaald dat de verzettermijn gaat lopen vanaf het moment dat u de inhoud van het vonnis kent of de executie is aangevangen.

De deurwaarder zal u - desgevraagd, mogelijk na inschakeling van een rechtshulpverlener - de betreffende stukken overleggen. Bij de griffie van de rechtbank kunt u het vonnis opvragen.

Als ik namens een cliënt in een situatie als deze de dagvaarding en het vonnis opvraag, ontvang ik deze normaal gesproken per omgaande.
Bekijk de homepage
Raymonm

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: za 15 mrt 2008 10:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat is de reden dat je vriendin de stukken niet gehad heeft? Lijkt me verstandig daar eerst achter de komen.
Op het moment dat blijkt dat de deurwaarder foutief gedagvaard heeft (op een foutief adres volgens de GBA) dan zou ik zoals eerder gemeld word alsnog in verzet gaan.

Wel is het de verantwoording van je vriendin om te zorgen dat ze goed ingeschreven staat in de GBA. Als ze daar het adres niet correct gewijzigd heeft, dan zou ik een van de andere forum leden om raad vragen Smile
GerbenR

BerichtGeplaatst: za 15 mrt 2008 20:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vriendin heeft zich gewoon in de gemeente ingeschreven en ik heb hiervoor getekend omdat ze bij me in is komen wonen.
Ze heeft zelfs Energiedirect het nieuwe adres doorgegeven. De deurwaarder claimt dus wel hier aan de deur te zijn geweest en de papieren vervolgens in de brievenbus te hebben gegooid. Echter weten we 100% zeker dat de papieren niet in de bus zaten toen ik die dag thuiskwam. De datum vergeet ik nl niet snel... 't was de geboortedag van onze dochter.
De deurwaarder geeft aan dat de papieren niet bij hen in bezit zijn omdat ze alleen maar in opdracht handelen en ze vragen ze ook niet op bij hun opdrachtgever. De opdrachtgever verwijst weer naar de opdrachtnemer... kastje muur geval dus...
Ik zal de papieren wel opvragen bij de griffie van de rechtbank. Zo te lezen werkt dat beter.
In ieder geval ontzettend bedankt voor jullie hulp. Ik zal nog wel laten weten hoe dit verder loopt.
Raymonm

BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2008 13:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

2 dingen die dan naar mijn idee van belang zijn:
1)op welke datum heeft je vriendin zich op het nieuwe adres in de nieuwe gemeente ingeschreven?
2)op welke datum is de deurwaarder geweest?
Is er geen overlapping geweest in die periode?

Als de deurwaarder zegt de pappieren achtergelaten te hebben zoals wettelijk is voorgeschreven dan denk ik dat je daar heel weinig aan kan doen. Dan zul jij moeten bewijzen dat je de betreffende gegevens niet hebt gehad (hij die stelt dient te bewijzen toch??)

Ook vreemd dat de deurwaarder je de pappieren niet kan overhandigen omdat die ze niet zou hebben... Hun maken ze, dus lijkt me zeer logisch dat ze er in ieder geval een kopie van hebben, zeker als het vonnis betekent is.
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2008 14:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

GerbenR schreef:
Mijn vriendin heeft zich gewoon in de gemeente ingeschreven en ik heb hiervoor getekend omdat ze bij me in is komen wonen.
Ze heeft zelfs Energiedirect het nieuwe adres doorgegeven. De deurwaarder claimt dus wel hier aan de deur te zijn geweest en de papieren vervolgens in de brievenbus te hebben gegooid. Echter weten we 100% zeker dat de papieren niet in de bus zaten toen ik die dag thuiskwam. De datum vergeet ik nl niet snel... 't was de geboortedag van onze dochter.

Het zal niet voor het eerst zijn dat een deurwaarder helemaal niet eerst probeert aan te bellen, maar direct het stuk in gesloten envelop in de brievenbus deponeert.

Hoe dan ook, als er betekend is, dan is er een tweede exemplaar, waarop de betreffende deurwaarder heeft aangetekend waar en wanneer er betekend is en dit originele exemplaar is aan de rechtbank gezonden.

Na het vonnis heeft gemachtigde van de eisende partij dit exemplaar als het goed weer van de rechtbank ontvangen.

Grootste probleem in dit geval lijkt mij, als ik eea lees, dat de vordering door u, naar alle waarschijnlijkheid, niet betwist wordt.

Kunt u bewijzen dat u de schuldeiser hebt geinformeerd over de verhuizing? Dan zou u mogelijk nog de gemaakte kosten kunnen bestrijden.
Bekijk de homepage
famke

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HG

BerichtGeplaatst: zo 16 mrt 2008 14:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het kan natuurlijk zijn dat de deurwaarder de zaak inhoudelijk zelf niet behandeld maar slechts de ambtelijke taak in opdracht van zijn opdrachtgever uitvoert. In de praktijk betekent dit dat de opdrachtgever een exploot aanlevert en dit exploot vervolgens alleen door de deurwaarder wordt uitgebracht wordt. Daarna zorgt de deurwaarder ervoor dat alles geretourneerd wordt aan de opdrachtgever.

Mocht iemand dan om een kopie van deze stukken vragen, dan zal de deurwaarder deze persoon inderdaad verwijzen naar de opdrachtgever omdat daar de stukken allemaal liggen.
GerbenR

BerichtGeplaatst: do 24 apr 2008 21:40    Onderwerp: En nu? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na veel vragen en brieven verder en hulp van mijn rechtsbijstand zijn we er bijna achter... Op 30 oktober 2007 is de zitting geweest waar ik niets van wist. 30 november 2007 is uitspraak gedaan waar we blijkbaar 1 maand de tijd kregen om op te reageren. Ook hier wisten we niets van. Vervolgens is alle tijd versteken en elke mogelijkheid om de uitspraak ongedaan te maken is verkeken.
Het schijnt alleen mogelijk te zijn als ik kan aantonen dat ik de poststukken niet heb ontvangen... hoe krom is de wet?

Weet iemand hoe ik verder moet. Er is beslag gelegd op de uitkering maar heb geen idee hoe hoog de totale schuld is.
Een schuld waar ik het niet mee eens ben. Kan ik zelf nog een zaak aanspannen ofzo? HEEEELP
famke

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HG

BerichtGeplaatst: vr 25 apr 2008 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals in mijn eerdere post aangegeven kan het zijn dat de deurwaarder de zaak niet inhoudelijk behandeld maar alleen zorg heeft gedragen voor het uitbrengen van de exploten. U dient dus bij de eisende partij te zijn, in dit geval dus Energie Direct. Die zal u ook een specificatie kunnen toesturen.

Aantonen dat u de 'poststukken' niet heeft ontvangen zal erg lastig zijn. Vooral omdat datgene wat op een deurwaardersexploot staat nu eenmaal als juist wordt aangenomen.

Ik ben bang dat er weinig kans is om er nu nog iets aan te doen. Tenzij u in verzet wilt gaan, dan zult u inderdaad moeten aantonen dat de deurwaarder fout heeft gehandeld en u de stukken nooit heeft ontvangen.

Het is echter wel erg vreemd dat uw vriendin alle stukken van de deurwaarder niet heeft ontvangen (in totaal 3 stuks, te weten de dagvaarding, betekening van het vonnis en de overbetekening van het beslag) en tevens een kopie van het vonnis (via de rechtbank) ook niet heeft gehad.
Raymonm

BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2008 9:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij is op dit moment zelfs een verzet procedure niet meer mogelijk, Art 143 RV lid 2 geeft aan dat een verzetsproedure binnen 4 weken na betekening van het vonnis dient te gebeuren. Als (en dat zal gebeurd zijn!) dat op het GBA adres gebeurd is dan kun je volgens mij ook niet meer in verzet.
Op het moment dat je een vaste woon of verblijfplaats in het buitenland hebt dan is de periode 8 weken, maar dat lijkt me hier niet van toepassing.
Martijn

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2008 10:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Getuige de post op 14 maart, zou uberhaupt ondertussen de verzetstermijn verstreken zijn, immers de executie is reeds meer dan 4 weken geleden aangevangen.
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator

BerichtGeplaatst: zo 27 apr 2008 15:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Raymonm schreef:
Volgens mij is op dit moment zelfs een verzet procedure niet meer mogelijk, Art 143 RV lid 2 geeft aan dat een verzetsproedure binnen 4 weken na betekening van het vonnis dient te gebeuren. Als (en dat zal gebeurd zijn!) dat op het GBA adres gebeurd is dan kun je volgens mij ook niet meer in verzet.
Op het moment dat je een vaste woon of verblijfplaats in het buitenland hebt dan is de periode 8 weken, maar dat lijkt me hier niet van toepassing.

De verzettemijn gaat lopen zodra er kennis genomen. Die kennis wordt aangenomen bij een betekening in persoon, enkel de betekening aan de GBA adres is daarvoor niet voldoende.

In dit geval is de executie aangevangen. Vanaf het moment dat de eerste betaling door UWV aan de deurwaarder is gedaan, is er een verzettermijn van vier weken.
Bekijk de homepage
HBorg

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010 19:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vorige opmerking: "De verzettemijn gaat lopen zodra er kennis genomen. Die kennis wordt aangenomen bij een betekening in persoon, enkel de betekening aan de GBA adres is daarvoor niet voldoende.
In dit geval is de executie aangevangen. Vanaf het moment dat de eerste betaling door UWV aan de deurwaarder is gedaan, is er een verzettermijn van vier weken"

Begrijp ik dit goed en gaat de termijn waarbinnen je verzet aan kunt tekenen tegen een verstekvonnis pas lopen zodra je IN PERSOON over het vonnis geinformeerd bent?

Iets met het quoten gaat niet goed, sorry.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds