|
Auteur |
Bericht |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: vr 14 mrt 2008 17:28 Onderwerp: royement arbeidsongeschiktsverzekering terugwerkende kracht |
|
|
Verzekeringsrecht is mij geheel ontgaan dus hoop ik dat jullie beter zijn onderlegd !
Zowel de verzekeringsmaatschappij als de verzekeringsnemer willen de polis royeren. Voorstel van de verzekeringmaatschappij is dit met terugwerkende kracht (januari 2005) te doen. De polis loopt al vanaf begin jaren tachtig en er is geen aanspraak op gemaakt (door een fout, dus wel degelijk uitkering misgelopen). In de polisvoorwaarden staat dat naar billijkheid de premie wordt gerestitueerd.
Hoe 'goed' is het voorstel volgens jullie? |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: zo 16 mrt 2008 9:08 Onderwerp: |
|
|
Niemand? Wat zou jij redelijk vinden als jij in deze situatie zat? |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: zo 16 mrt 2008 9:14 Onderwerp: |
|
|
Door wiens fout is er nooit aanspraak gemaakt op de polis en wat voor fout betrof dat dan? |
|
|
|
 |
annemiekewp
|
Geplaatst: zo 16 mrt 2008 11:44 Onderwerp: |
|
|
er liepen 2 polissen bij dezelfde maatschappij (1 prive, 1 zakelijk). bij de ziekmelding is slechts 1 polis (prive) aangesproken doordat door de verzekeringsmaatschappij de bestanden niet gekoppeld waren. overigens, de maatschappij is van mening dat de verzekerde zelf had moeten melden dat er 2 polissen liepen. |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 16 mrt 2008 16:36 Onderwerp: |
|
|
Eén verzekeringsmaatschappij, met één loket. _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 16 mrt 2008 18:13 Onderwerp: |
|
|
Hm, wat zou de reden zijn met terugwerkende kracht te royeren??
Verzekeraars houden immers niet van betalen.
Ik kan me voorstellen dat ze dit bijv. wel zo willen regelen voor een WA-verzekering voor een auto (zodat je dus geen no claim op hebt gebouwd), maar in jouw geval ...??? Of werkt dat ook met no claim? In dat geval niet doen, denk ik.
"Naar billijkheid" vind ik vaag. Als men met terugwerkende kracht royeert ben je toch als het ware nooit verzekerd geweest? Als men dan niet alle premie teruggeeft, dan vind ik dat wat wonderlijk.
Heb nog net geen verzekeringsrecht gehad, helaas. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|