|
Auteur |
Bericht |
overeemw
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 14 mrt 2008 15:58 Onderwerp: Huisvredebreuk/bedreiging |
|
|
Op maandag is er een fiets gestolen bij mij achter het huis. Op woensdag ochtend tikt een onguur type op mijn (ja!) slaapkamer raam met de melding of ik de voordeur wil opendoen. Wat blijkt hij komt de gestolen fiets aan mij terugverkopen. Niet gedaan uiteraard, maar aangifte gedaan van de gestolen fiets en een verklaring afgelegd omtrent het terugverkopen van die fiets. Goed alles wel gedaan, word gebeld door de politie of ik langs wil komen voor een fotoconfrontatie. Uit de foto's pik ik de man die bij mij woensdagochtend voor de deur stond. Zo gezegd zo gedaan! ik denk probleem opgelost. Nu staat hij gisteravond weer op mijn slaapkamerraam te tikken. Ik heb de deur uiteraard niet meer open gedaan, omdat ik vrees voor een wraakactie ofzo. Heb meteen 0900-TUIG gebeld en hun vertellen mij dat een auto onderweg is. Een half uur later is er nog geen politie geweest. Ik bel nogmaals en ze vertellen mij gewoonweg dat het te druk is en dat ze geen tijd hebben.
Wat te doen? Wij voelen ons best geintimideerd door deze persoon, en durven s'avonds niet meer weg. Wij wonen wel in de stad, maar in een vrij rustige omgeving. mocht ik neergestoken worden in mijn tuin, dan is de enige die dat opmerkt mijn vriendin na een dag ofzo! ik kan schreeuwen wat ik wil er is echt niemand die mij hoort. Wat kan ik hieraan doen? Je beste vriend (de politie)zegt dat ze er weinig tegen kunnen beginnen. En ik kijk dag en nacht over mijn schouder geen fijn gevoel
HELP!! |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 14 mrt 2008 16:45 Onderwerp: |
|
|
Of er sprake is van huisvredebreuk hangt of van de feitelijke situatie. Is het een benedenwoning met een besloten erf? Zo ja, dan stelt art. 138, lid 1 Sr het strafbaar. Je kunt de politie bellen. Komen ze niet/treden ze niet op, dan kun je een klacht indienen. Klik hier voor meer informatie.
Een goede en werkbare uitleg van art. 138 Wetboek van Strafrecht vindt je hier. Wees er snel bij, want de pagina is genomineerd voor verwijdering omdat de pagina in deze vorm niet past binnen de Wikipedia-encyclopedie. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
|