Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 16:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

welke kosten geoorloofd bij onterecht executoriaal beslag
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marius46

Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: za 08 mrt 2008 13:42    Onderwerp: welke kosten geoorloofd bij onterecht executoriaal beslag Reageer met quote Naar onder Naar boven

sinds vorig jaar augstus 2007 zitten mijn vriendin en vier kinderen en ik zonder inboedel. Reden hiervoor is executoriaal beslag. Dit geldt ook voor onze bankrekening. Hiervoor zouden wij in januari 2008 pas ons beklag over hebben kunnen doen. Echter, 1 dag voor de zitting om 16.55u, liet de advocaat van de tegenpartij weten ziek te zijn. Nieuwe datum wordt waarschijnlijk juni 2008. Zonder jullie te vermoeien met details, maar vraag is volgende: Wij hebben 100% bewijzen dat beslag ontechtmatig is geweest en dat we deze zaak zullen gaan winnen, echter wij zijn inmiddels 1 jaar (dan) verstoken van al onze spullen e.d.. Kan dat zomaar...??? en wat kunnen wij (???))) voor schadevergoeding indienen en zoja moeten zij de tegenpartij dan ook gelijk betalen of wordt dat weer een ellenlange discussie. Terzijde meegenomen spullen zijn aantoonbaar beschadigd tijdens inbeslagname door "verhuizers".

graag hulp bij dit uizichtloze en zenuwslopende probleem, vriendin is reeds zwaar overspannen hiervan en heeft werk moeten stoppen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: za 08 mrt 2008 15:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is er geen executie kortgeding aanhangig gemaakt?
Bekijk de homepage
marius46

BerichtGeplaatst: za 08 mrt 2008 16:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="StevenK"]Is er geen executie kortgeding aanhangig gemaakt?[/quote]

in juni 2007 is titel verkregen om ex. beslag te leggen, wij hebben dat met succes bestreden ,zodat op 31 07 beslag moest zijn opgeheven..., echter op 31 07 is door "nieuwe partij" opnieuw beslag gelegd. Het zou je niet verbazen dat wij dit heel opmerkelijk vinden. Rechtzitting om hertegen bezwaat te maken werd gepland op voornoemde jan 2008 ( zie verder bovengenoemde)
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 08 mrt 2008 16:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tussen 31-7 en 1-1 zitten 5 maanden, dat lijkt mij geen kort geding.

BerichtGeplaatst: ma 10 mrt 2008 16:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="bona fides"]Tussen 31-7 en 1-1 zitten 5 maanden, dat lijkt mij geen kort geding.[/quote]

klopt!! en goed gezien. Echter, mijn advocaat wilde geen kort geding instellen, omdat we geen gefinancierde rechtshulp hadden en opzzagen tegen de mogelijke kosten. Echter, nu wel ( na hoorzitting!!) gefin. rechtshulp. Daarom nu bodemprocedure, denk ik... Kijk ik voor jullie na. Dank voor jullie reactie, maar hoe zit dat nu met kosten?? Ik heb alles via marktplaats afgestruind, borden glazen een bankstel tafel stoelen
diepe ellende maar goed
mcvg

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: ma 10 mrt 2008 17:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt opheffing van het beslag vragen bij kort geding. Dat de bodemprocedure al is gestart maakt volgens mij niet uit.

De volledige schade die u heeft geleden als gevolg van het ongerechtvaardigde beslag komt voor vergoeding in aanmerking. U kunt hiervoor een vordering obv onrechtmatige daad instellen.
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 10 mrt 2008 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oftewel, tijd voor actie! Smile
Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen te pas en te onpas beslag kunnen leggen op je spulletjes, met alle narigheid van dien.
marius46

BerichtGeplaatst: ma 10 mrt 2008 17:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="Michèle"]Oftewel, tijd voor actie! :)
Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen te pas en te onpas beslag kunnen leggen op je spulletjes, met alle narigheid van dien.[/quote]
pffh dank jullie wel voor de opbeurende reacties!!! maar mijn advocaat heeft mij proberen uit te leggen dat een kort geding een onbegonnen zaak is, omdat de rechter zal zeggen we wachten wel de bodemprocedure af...??? Intussen zijn we uit ons huis gezet mn spullen liggen ergens anders opgeslagen en maar wachten en w888. De advocaten werken en verdienen intussen gewoon door.... Wat word ik hier nu (financieel) wijzer van??? Ik word er zo moedeloos van. Geen bonnetjes van marktplaats bijv. wat moet ik intussen doen om een schade te kunnen voorbereiden???
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds