Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 24 jun 2025 23:19
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

raio rond 19 maart
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cynthiabossema

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: wo 05 mrt 2008 11:05    Onderwerp: raio rond 19 maart Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo!
Ik heb me opgegeven voor de raio selectie procedure, 19 maart is mijn eerste ronde. Zijn er meer mensen aanwezig die mee gaan doen deze ronde?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annies

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: do 06 mrt 2008 20:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga ook meedoen en mag 19 maart voor de eerste ronde.

Wel spannend, ik heb mijn studie in deeltijd gedaan en ben dus ook al wat ouder (32) maar ik ga het toch proberen.
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 06 mrt 2008 21:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij is een leeftijd van 32 geen enkel probleem.

Zijn jullie nou zo goed, dat deze stap wordt gezet? Ik bedoel twijfelen jullie nooit, zoiets van 'ik rechter, ik weet het niet hoor, het is nogal wat'. Is er sprake van een behoorlijke doses terechte zelfvertrouwen? Je moet nogal over kwaliteiten beschikken, lijkt me. Wat mij opvalt is dat veel personen die reageren op het 'RAIO ik doe mee gebeuren' nauwelijks rechtsvragen op dit forum behandelen. Dus ik kan niet even checken of jullie 'zo goed' zijn, als ik dat al zou kunnen vaststellen. Wink Maar hebben jullie het idee dat jullie de rechtswetenschap afdoende beheersen? Is naast het succesvol doorlopen van de studie, extra investeren in de rechtswetenschap van belang? Of hebben jullie eerder zo iets van, 'zo, de studie is af en nu ben ik er klaar voor'.
Bekijk de homepage
cynthiabossema

BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2008 9:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste abraxes,

ik heb de studie Nederlands Recht in drie afstudeerrichtingen bijna afgerond. Ik heb gesolliciteerd naar de Raio omdat ik erg enthousiast ben om bij de Rechterlijke Macht werkzaam te zijn en op die manier te kunnen bijdragen aan de maatschappij. Uiteraard vind ik het ook spannend en ben ik mij er van bewust dat dit niet zomaar iets is. Maar het is niet voor niets rechterlijk ambtenaar in opleiding, het is de bedoeling dat je in de komende 6 jaar wordt klaargestoomd om een goede, rechtvaardige rechter / OvJ te worden. En ook daarna blijf je denk ik leren. Ik denk dat het daarnaast erg belangrijk is dat je bepaalde kwaliteiten bezit om de opleiding goed te kunnen afronden, waar ook op geselecteerd wordt natuurlijk. Ik ga er in ieder geval voor!!
cynthiabossema

BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2008 9:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

annies schreef:

Wel spannend, ik heb mijn studie in deeltijd gedaan en ben dus ook al wat ouder (32) maar ik ga het toch proberen.

Hey spannend!! Misschien komen we elkaar wel tegen! Heb jij nog goede tips ter voorbereiding?? Ik heb het boek van Bloemers doorgespit, maar ik zou nog wel wat meer willen oefenen. Intermediair heeft trouwens ook goede oefeningen!
Ik denk ook niet dat 32 te oud is, onzin!
rechtenstudent2

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM

BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2008 18:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo!

Zijn er mensen die weten of bijvoorbeeld ook je cijferlijst van je bachelor meetelt voor de toelating tot de selectie? Of kan iedereen die een master NR afgerond heeft ongeacht zijn punten meedoen aan de selectierondes??
cynthiabossema

BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2008 21:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

goede cijfers zijn mooi meegenomen maar geen vereiste om te worden toegelaten tot de selectieprocedure. Indien je je Master diploma hebt (en nog een paar formele voorwaarden) kun je gewoon deelnemen aan de selectie voor de raio.
abraxes

abraxes

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2008 21:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste cynthiabossema,

Ik vind het wel leuk dat je reageert. Zo te zien heb je behoorlijk geïnvesteerd in de studie, drie afstudeerrichtingen zo goed als afgerond. Cynthiabossema, dat is niet misselijk. Naar mijn bescheiden mening ligt daarin een aanwijzing besloten dat er goed sprake kan zijn van een zekere meerwaarde. Jij hebt je in positieve zin geprofileerd, denk ik dan. Formeel ligt de lat weliswaar lager. Enfin, wat me wel opvalt is dat je het bijzondere van het ambt, naast het hebben van bepaalde kwaliteiten, vooral verantwoord ziet in het systeem. Daarbij moet worden gedacht aan de strenge selectieprocedure, welke als poortwachter fungeert van de RAIO opleiding en moet worden gedacht, aan de opleiding als zodanig. Uiteraard, gaat het hier om niet te onderschatten instituties.

Toch kan het menselijke niet geheel worden verantwoord in de systematiek. Zeker op strafrechtelijk niveau, zul je als een soort god over de mensen moeten beslissen.

Het laatste oordeel (Michelangelo)
Bekijk de homepage
annies

BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2008 21:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cynthiabossema schreef:
annies schreef:

Hey spannend!! Misschien komen we elkaar wel tegen! Heb jij nog goede tips ter voorbereiding?? Ik heb het boek van Bloemers doorgespit, maar ik zou nog wel wat meer willen oefenen. Intermediair heeft trouwens ook goede oefeningen!
Ik denk ook niet dat 32 te oud is, onzin!

Leuk,
Ik heb ook het boek van Bloemers, en ook nog wat andere boeken maar daarin zijn niet echt nuttige oefeningen te vinden. Intermediairtestjes heb ik ook gevonden.

3 masters dat is heel wat.
Zelf heb ik de master civielrecht gedaan.

Heb jij enig idee hoeveel mensen er op zo'n testdag worden uitgenodigd?
cynthiabossema

BerichtGeplaatst: do 13 mrt 2008 12:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey!

Van iemand die ik heb gesproken die de procedure al heeft doorlopen heb ik begrepen dat er ongeveer 15 mensen meededen aan de iq test (geloof ik). Het exacte aantal heeft hij niet genoemd, maar naar aanleiding van ons gesprek erover denk ik dat het ongeveer 15 waren.

Heb jij enig idee hoe het in zijn werk gaat, de iq test? Wordt het bijvoorbeeld per computer afgenomen of moeten we hokjes met podlood invullen?

Groet cynthia
kimvl83

Leeftijd: 42
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: do 13 mrt 2008 18:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal,

In januari heeft ik meegedaan aan de IQ test- Deze heb ik gehaald, maar helaas ben ik tijdens het voorgesprek afgevallen. Reden: ze dachten dat ik te jong was... Sad

Dat is helaas, maar uiteraard kan ik jullie wel wat vertellen over die dag. Er deden die dag als ik het goed zeg uit mijn hoofd 10 mensen in totaal mee. De tijd wordt bijgehouden middels een klok die de minuten weergeeft. Daarnaast wordt gezegd wanneer je nog 5 minuten hebt (behalve bij de test van 8 minuten). Na 2 testen krijg je een kleine pauze. Verder kan je gewoon drinken pakken en kan je wat eten/snoepjes meenemen.

De test moet je ouderwets maken met papier en potlood. Je moet het juiste antwoord aanstrepen.

Ik had 2 dagen na de test de uitslag in de brievenbus.
cynthiabossema

BerichtGeplaatst: do 13 mrt 2008 19:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wow, relaxed dat je dat ff laat weten! Alle info over die dagen is welkom! Jammer dat je het zelf niet gehaald hebt. Ga je het over paar jaar weer proberen? Ik vind de iq test al best spannend, vind het lastig dat niet weet wat de norm is, hoe ver je minimaal moet komen enzo. Maakt verder niet echt uit natuurlijk, maar dan zou ik wel beetje beter kunnen inschatten hoe ik het met oefenen doe Smile
annies

BerichtGeplaatst: do 13 mrt 2008 21:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kimvl83 schreef:
Hoi allemaal,

In januari heeft ik meegedaan aan de IQ test- Deze heb ik gehaald, maar helaas ben ik tijdens het voorgesprek afgevallen. Reden: ze dachten dat ik te jong was... Sad

Dat is helaas, maar uiteraard kan ik jullie wel wat vertellen over die dag. Er deden die dag als ik het goed zeg uit mijn hoofd 10 mensen in totaal mee. De tijd wordt bijgehouden middels een klok die de minuten weergeeft. Daarnaast wordt gezegd wanneer je nog 5 minuten hebt (behalve bij de test van 8 minuten). Na 2 testen krijg je een kleine pauze. Verder kan je gewoon drinken pakken en kan je wat eten/snoepjes meenemen.

De test moet je ouderwets maken met papier en potlood. Je moet het juiste antwoord aanstrepen.

Ik had 2 dagen na de test de uitslag in de brievenbus.

Bedankt voor de reactie.

Ik ken wel een aantal mensen die mee hebben gedaan maar die zijn allemaal in ronde 1 afgevallen.

We hebben nog 1 weekendje om te oefenen en dan is het zover. Ik vind vooral de syllogismen lastig.
cynthiabossema

BerichtGeplaatst: vr 14 mrt 2008 9:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap de syllogismen wel, maar ben beetje bang voor de tijdsdruk die daaraan vastzit; maar 8 min!! Ik vind de dubbele analogieen erg lastig, die moet ik nog veel oefenen. Ik ben vandaag naar de carrierebeurs in Amsterdam, missch dat ik daar nog raio's kan vragen over hun ervaringen!
annies

BerichtGeplaatst: vr 14 mrt 2008 11:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cynthiabossema schreef:
Ik snap de syllogismen wel, maar ben beetje bang voor de tijdsdruk die daaraan vastzit; maar 8 min!! Ik vind de dubbele analogieen erg lastig, die moet ik nog veel oefenen. Ik ben vandaag naar de carrierebeurs in Amsterdam, missch dat ik daar nog raio's kan vragen over hun ervaringen!

Mocht je nog nuttige tips horen hoor ik het graag Very Happy
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds