Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 16:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Sociale dienst / afsluiting eneco
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Evelien

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 19:42    Onderwerp: Sociale dienst / afsluiting eneco Reageer met quote Naar onder Naar boven

5 Oktober 2007 ben ik afgesloten, het is nu eind februari en ik heb nog steeds geen warm water en geen electriciteit.
Ik ben erachter gekomen dat het een foutje was van sociale dienst.
Die hebben een betalingsregeling stopgezet waar ik niet van op de hoogte was.
Eneco kreeg niks meer binnen en kwamen dus afsluiten.
Vanaf 5 oktober ben ik bezig met dit, en heb dus bij sociale dienst gevraagd of ik extra bijstand kon krijgen. Bij Sociale dienst zeggen ze dat ze niet zomaar geld kunnen verstrekken.
Is het echt niet mogelijk om geld te lenen bij sociale dienst?
Want ik ben al overal geweest van juridisch loket tot kredietbank. En niemand kan me helpen.
Weet iemand wat ik nu nog kan doen???
Evelien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp

Leeftijd: 54
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: za 01 mrt 2008 0:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

om welke reden was er een betalingsregeling getroffen door de sociale dienst met je energieleverancier? is het duidelijk waarom dit opeens gestopt is?
Evelien

Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: za 01 mrt 2008 17:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had een kleine achterstand, vandaar dus die betalingsregeling. ik wist dat ik de achterstand op deze manier snel kon afbetalen als maandelijks het bedrag over gemaakt zou worden naar eneco, daarom is eneco ook akkoord gegaan met mijn voorstel voor de betalingsregeling.

Maar niemand kan mij vertellen waarom het stop is gezet. Zelfs m'n contactpersoon bij sociale dienst niet, terwijl hij het overmaakte. Nu is het opgelopen en zit ik met een rekening van 1500 euro.

En ik maar denken dat het WEL betaald werd, omdat ik op m'n specificaties wel zag dat het bedrag was afgeschreven van m'n rekening.
Het geld is SPOORLOOS. niemand weet waar het gebleven is. en ik zit nu met een nog veeel hogere schuld.

wazig verhaal.
maar loop nu al vanaf oktober vorig jaar uit te zoeken hoe ik weer aangesloten kan worden en waar m'n geld gebleven is.

ik hoop dat iemand misschien nog een tip heeft.

Evelien.
Raymonm

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: za 01 mrt 2008 17:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geld kan niet zomaar spoorloos zijn, er moet financieel en administratief gezien achter te komen zijn wat er aan de hand is.

Zou in eerste instantie toch je contactpersoon bij de sociale dienst achter zijn vodden zitten, je geeft aan dat hij het overmaakte? lijkt me dat hij dan ook weet wat er wel en wat er niet overgemaakt word. Iemand is verantwoordelijk voor het agenderen van de betalingen en iemand voor de uitvoering...
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 0:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou de sociale dienst ook wel even aansprakelijk stellen voor de ontstane schade. Zo heb je een kleine achterstand en zo heb je een rekening van 1500 euro.
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 11:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

... En daarnaast heb je er heel veel last van gehad mag ik aannemen dat je afgesloten was.

Bankafschriften zouden moeten kunnen aantonen dat jij het geld wel betaald hebt.
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad een wazig verhaal.
Je had een kleine achterstand bij Eneco. Je deed Eneco een voorstel voor een betalingsregeling. Eneco ging akkoord. Hoe komt de sociale dienst in het verhaal? Waarom maakte je niet zelf maandelijks het bedrag over naar Eneco?
Enfin, de sociale dienst zit in het verhaal. Zij betaalde elke maand het bedrag voor jou en hielden dat in op je uitkering, zo ik aanneem. Op de uitkeringsspecificatie zag je dat het bedrag was ingehouden op je uitkering. Je vertrouwde erop dat het bedrag door de sociale dienst naar Eneco werd overgemaakt en dat is niet gebeurd.
Kan het zijn dat dit slechts een administratieve handeling (een vermelding op je uitkeringsspecificatie) is geweest en dat dus iemand anders nagelaten heeft het bedrag over te maken naar Eneco? De administratie bij de dienst moet opheldering kunnen geven.
Hoe is het mogelijk dat je afgesloten wordt zonder te weten waarom? Heeft Eneco dat niet aangekondigd? Heb je niet ogenblikkelijk contact gezocht met Eneco en werd het toen niet duidelijk dat de sociale dienst de betalingsregeling had stopgezet? Hoe is het mogelijk dat de sociale dienst dit niet ogenblikkelijk heeft hervat? Wordt er sinds oktober 2007 nog steeds maandelijks een bedrag ingehouden op de uitkering?

Kortom, het is nodig het verhaal duidelijk te krijgen. Heeft de sociale dienst nagelaten het bedrag naar Eneco over te maken en hebben ze het bedrag wel ingehouden op je uitkering (wat ook duidelijk op je uitkeringsspecificaties staat), dan lijkt het me dat de sociale dienst de zwarte piet toe komt.

Maak nogmaals een afspraak met je contactpersoon en zet rustig en helder het verhaal uiteen.
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 02 mrt 2008 18:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Evelien schreef:

maar loop nu al vanaf oktober vorig jaar uit te zoeken hoe ik weer aangesloten kan worden

Dat zal wel kunnen nadat je de rekening volledig hebt betaald.
Eneco kan je het antwoord geven.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds