Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 12:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Recht op "borg"?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
B.Gomez

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 3:27    Onderwerp: Recht op "borg"? Reageer met quote Naar onder Naar boven

wellicht dat iemand mij op dit forum antwoord kan geven op onderstaande issue:

Op 28-03-2007 heb ik een overeenkomst getekend bij een sportschool waarbij bij aangaan van het contract en opzegtermijn bedrag van 49 euro is betaald. Dit bedrag zou bij beindiging van het contract worden verrekend, door deze reeds betaalde termijn beschikbaar te stellen in de vorm van gebruikmaking van de faciliteiten van de sportschool. De sportschool voerde een tariefswijziging door waarbij er wederom een contract is getekend voor bepaalde tijd. Echter na opzegging van dit 2e contract weigert de sportschool mij de borg terug te betalen die bij aangaan van het eerste contract is voldaan, en schrijft mij per mail o.a. de volgende tekst:

Alle contracten zijn per 1 november 2007 opgezegd. Dit betekent dat er vanaf dat moment geen aanspraak meer gedaan kon worden op oude rechten.

Wat dus in zou houden dat ik kan fluiten naar mijn reeds betaalde termijn. Klopt het dat de sportschool zijn verplichtingen niet nakomt? Kan ik mij op een bepaald recht gaan beroepen?

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

MVG Benito Gomez
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 8:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het zo is wat de sportschool zegt had je in november 2007 recht op terugbetaling van de borg lijkt mij. Hij moet dus op gaan passen dat jij geen wettelijke rente gaat berekenen over dit bedrag zou ik zeggen. Wel eerst even in gebreke stellen.
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 29 feb 2008 21:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mr. Green
B.Gomez

BerichtGeplaatst: ma 03 mrt 2008 1:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Als het zo is wat de sportschool zegt had je in november 2007 recht op terugbetaling van de borg lijkt mij. Hij moet dus op gaan passen dat jij geen wettelijke rente gaat berekenen over dit bedrag zou ik zeggen. Wel eerst even in gebreke stellen.

Dank voor je reactie,

Dit is niet zo zeer wat de sportschool zegt, dit is wat er zwart op wit op de overenkomst, getekend op 28-03-2007, staat. De letterlijke tekst op de overenkomst luidt: Bij ondertekening van deze overeenkomst heeft de sporter betaald een eenmalig bedrag opzegtermijn van € 49.00. Dit bedrag wordt bij beeidiging van het lidmaatschap verrekend, door deze reeds betaalde termijn beschikbaar te stellen in de vorm van gebruikmaking van de faciliteiten voor de bepaalde tijd. Eind oktober heb ik een nieuw contract getekend voor bepaalde tijd met ingangsdatum 01-11-2008. Deze is inmiddels opgezegd. Echter heb ik de betaalde opzegtermijn van contract 1 niet verrekend gekregen in welke vorm dan ook.

Ik ben zeer benieuwd of de sportschool nog verplichtingen heeft tegenover mij.

Gr. Benito
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 03 mrt 2008 8:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op basis van de gegevens die je nu beschikbaar stelt heb je recht op verrekening van de "borg" op het moment van beeindiging van je laatste contract. Dus eigenlijk de laatste te betalen termijn(en) van je laatste contract dient verrekend te worden met die 49 Euro. Heb je je laatste termijn al voldaan? Zo ja, dan is er ten onrechte niet verrekend en kun je je beroepen op onverschuldigde betaling.
B.Gomez

BerichtGeplaatst: di 04 mrt 2008 0:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cia76 schreef:
Op basis van de gegevens die je nu beschikbaar stelt heb je recht op verrekening van de "borg" op het moment van beeindiging van je laatste contract. Dus eigenlijk de laatste te betalen termijn(en) van je laatste contract dient verrekend te worden met die 49 Euro. Heb je je laatste termijn al voldaan? Zo ja, dan is er ten onrechte niet verrekend en kun je je beroepen op onverschuldigde betaling.

and the story continues...

per mail heb ik de volgende reactie namens de eigenaar ontvangen..
-------
Namens ........., eigenaar van....., deel ik je mede, dat alle contracten per 1 november 2007 zijn ontbonden. Indien en als er verrekening had moeten plaatsvinden; dan had dat toen gedaan moeten zijn. Jullie kunnen geen rechten meer ontlenen aan een oud contract. Er is een nieuwe overeenkomst gesloten en deze is ondertekend door jullie. Bij deze zullen wij overeenkomstig deze overeenkomst handelen.
-------

Sta ik in mijn recht om de automatische incasso te storneren bij de bank en zelf de verrekening te doen van het verschuldigde bedrag? (€75,00 -/- 49,00)?

Groet Benito
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds