|
Auteur |
Bericht |
Inspirito
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 21 feb 2008 13:46 Onderwerp: Werknemer geschorst omdat ie prive z'n mening uitte |
|
|
Christencollege Hermann Wesselink te Amstelveen heeft een leraar informatica geschorst, omdat hij een rechtse website zou beheren. "Op de site is het fascistisch interpreteerbaar gedachtegoed van de leraar te lezen en worden extreemrechtse uitlatingen niet geschuwd", schrijft het Amstelveens Nieuwsblad.
"De inhoud van de website komt niet overeen met het christelijke karakter van onze school en de normen en waarden die wij nastreven", volgens rector Ton Liefaard, die de leraar per direct op non-actief heeft gesteld. De betrokken leraar is pas sinds een half jaar actief op de middelbare school. Tegen hem is een procedure in gang gezet die moet leiden tot het ontslag van de leraar.
bron: http://www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland/2008/02/rechtse_leraar.html
http://retecool.com/post/de-weledelgeleerde-heer-drs-ing-lewis-leonardo
http://www.misdefinitie.nl/
http://www.echo.nl/an-an/buurt/lees/336999/omstreden.docent.hwc.op.non.actief/
Werknemer geschorst omdat ie prive z'n mening uitte over de linkse kerk. Gelijke monnikken gelijke kappen zeg ik dan. Dan moeten ze ook alle linkse kerk docenten op scholen schorsen. En dat zijn er heel wat. Dan moet 70% van de docenten in Amsterdam op zoek naar een andere werkgever.
Zolang de PvdA nog wat te zeggen heeft zullen de linkse docenten wel een hand boven het hoofd gehouden worden door de linkse politici en de omroep van de linkse kerk: de NOS. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 21 feb 2008 14:00 Onderwerp: |
|
|
Een enkele blik op de site van die man laat zien wat voor non-onderwerp dit is. Zie bijv. de laatste alinea van deze "redactionele bijdrage".
Laten we over deze persoon geen discussie beginnen, dat is hij toch echt niet waard. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 21 feb 2008 14:16 Onderwerp: |
|
|
Een tweede blik bevestigt dit beeld.
Of de persoon het 'waard' is of niet weet ik niet. Wie zijn wij immers om de 'waarde' van een persoon te schatten of vast te stellen? Dat het echter geen zin heeft genuanceerd reageren of posts waarin slechts ongegrond wordt gefulmineerd lijkt inmiddels wel duidelijk.  _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 21 feb 2008 14:28 Onderwerp: |
|
|
Ik sluit me aan bij Duch's formulering.
De juridische kern van het onderwerp kan natuurlijk uitstekend besproken worden, maar dan m.i. beter in de rubriek Arbeidsrecht en op een andere wijze gepresenteerd. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Inspirito
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 21 feb 2008 14:47 Onderwerp: |
|
|
De links-extremisten treden het recht op vrijheid van meningsuiting met de voeten als iemand hun misstanden aan de kaak durft te stellen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 23 feb 2008 19:53 Onderwerp: |
|
|
Vrede op aarde  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: ma 25 feb 2008 5:52 Onderwerp: |
|
|
Ik had het onderwerp al via atheïstische websites gezien en was ook eens gaan kijken op de website van de desbetreffende persoon. Ik kan me enkel aansluiten bij bovengenoemden, hoezeer me dat ook spijt, zelfs als lid van genoemde linkse kerk.
Want u begrijpt natuurlijk wel dat ik als atheïst het liefst geen gelegenheid voorbij laat gaan om christenhonden als deze aan de schandpaal te nagelen.  _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
meloenbal
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 14 mrt 2008 1:58 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Een enkele blik op de site van die man laat zien wat voor non-onderwerp dit is. Zie bijv. de laatste alinea van deze "redactionele bijdrage".
Laten we over deze persoon geen discussie beginnen, dat is hij toch echt niet waard. |
Geheel mee eens. |
|
|
|
 |
|