|
Auteur |
Bericht |
Kijvekamp
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: di 05 feb 2008 16:32 Onderwerp: 14 km/h te hard bij wegwerkzaamheden.. Bezwaar afgewezen.. |
|
|
Het vervolg op mijn eerdere post:
Ik heb nu een standaard afwijzing ontvangen van de OVJ. Bij deze brief zat het 'zaakoverzicht'. Ik heb alle stukken via de WOB opgevraagd maar krijg ze niet (na veertien dagen is er sprake van fictieve weigering, hiermee zou je dus al naar de rechter kunnen).
Wat schetst mijn verbazing te lezen in het zaakoverzicht:
Geconstateerd: 47 km/u na correctie van de geijkte snelheidsmeter via de daarbij behorende ijktabel.
Na wettelijke correctie: 44 km/h
Toegestane snelheid: 30 km/h
Overtreding: 24 km/h! -> dit moet dus 14 km/h zijn..
Er staat onder meer: er werd duidelijk zichtbaar aan de weg gewerkt (niet dus!) -> de borden stonden juist en duidelijk geplaatst (voor hem misschien wel, ze staan alleen rechts van de weg en het is een vier-baansweg) -> de wegbeheerder verklaart u mag hier 50 km/h ->
Meting: middels de boordsnelheidsmeter van een dienstvoertuig.
Meetafstand: 200m
Tussenafstand: 50m
Ik reed links en hij rechts, tijdens het voorbijgaan ben ik naar rechts gegaan en heb me weer aangesloten in het rijtje op de rechterbaan (dus 200m is al kort maar in dit geval niet mogelijk).
Verder staat er zijn verklaring: ik was onderweg naar een melding autobrand in parkeergarage, daarom geen staande houding. Schijnbaar had hij weinig haast dan (ik heb geen zwaailicht en/of sirene gezien/gehoord). Verder had hij de bestuurder van het voertuig tot het minderen van snelheid gemaand, echter bleef de bestuurder hard doorrijden (dat is dan een goeie leugen van hem, zowel ik als mijn getuige hebben er weinig van meegekregen).
Wat denkt eenieder dat mijn kans voor de kantonrechter is? Zal hij me toe- of uitlachen als ik hiermee aankom?
Verder heb ik 3 getuigen die bij mij waren op het moment van 'overtreding'. 1 zat in mijn auto, de andere twee zaten ongeveer 100 meter achter mij.
Het mooiste is dat ik heb gehoord dat ik op basis van dit zaakoverzicht een transactie van € 162,00 tegemoet mag zien obv 24 km/h overschrijding. Dat was ik dus niet van plan te betalen. |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 05 feb 2008 18:46 Onderwerp: |
|
|
Welke eerdere post? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 05 feb 2008 19:14 Onderwerp: |
|
|
Deze eerdere post.
Lijkt mij persoonlijk handiger om in die draad verder te gaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Kijvekamp
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: di 05 feb 2008 19:33 Onderwerp: |
|
|
Deze kan worden gesloten. We gaan verder in de andere post. |
|