|
Auteur |
Bericht |
Swimpie
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 15:47 Onderwerp: Inschrijfformulier een overeenkomst?? |
|
|
Indien een inschrijfformulier wordt ondertekend ontstaat er een overeenkomst, maar over welke overeenkomst praten we dan?
Ik kan niet vinden waarom en welke overeenkomst er ontstaat.
Kan iemand me hiermee helpen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 16:48 Onderwerp: |
|
|
Er ontstaat pas een overeenkomst door de aanvaarding van een overeenstemmend aanbod. Of het invullen en indienen van een inschrijfformulier een overeenkomst doet ontstaan (en welke) hangt af van waar je je voor inschrijft en wat er op het formulier staat.
Alleen het ondertekenen is in ieder geval niet voldoende. Een tot een bepaalde persoon (of instelling) gerichte verklaring heeft pas werking na ontvangst door die persoon (art. 3:37 lid 3 BW). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Swimpie
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 16:55 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel voor je snelle reactie |
|
|
|
 |
Swimpie
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 17:01 Onderwerp: |
|
|
En over wat voor overeenkomst hebben we het? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 29 jan 2008 18:27 Onderwerp: |
|
|
Swimpie schreef: | En over wat voor overeenkomst hebben we het? |
Zie mijn vorige reactie. Op basis van de gegevens die je verstrekt valt er niets over te zeggen. Er valt niet eens uit op te maken dát er een overeenkomst ontstaat.
Begrijp je wat een overeenkomst is? Aanbod? Aanvaarding? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Swimpie
|
Geplaatst: wo 30 jan 2008 15:42 Onderwerp: |
|
|
Ja, daar ben ik bewust van.
Maar zat te denken aan;
Obligatoire of niet
Eenzijdige / wederkerige
Benoemde / onbenoemde
Formele / consensuele |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: wo 30 jan 2008 16:06 Onderwerp: |
|
|
Begrijp je dat niet uit de benoeming inschrijving te herleiden is wat voor soort overeenkomst het is? Inschrijving bij een sportclub, inschrijving voor een zeilwedstrijd, inschrijving in een openbaar register, inschrijving voor een wachtlijst voor huurwoningzoekenden: het kan nog alle kanten op.  |
|
|
|
 |
|