Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 21 jul 2025 23:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verdacht voor iets wat je niet hebt gedaan
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AMG

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): Ava

BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 0:05    Onderwerp: Verdacht voor iets wat je niet hebt gedaan Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op 19 augustus is er een ongeluk gebeurt bij mij in het dorp. Ik wordt er momenteel van verdacht dat ik de veroorzaker ben van het ongeluk, omdat ik toevalligerwijze mijn auto indentiek hetzelfde was als diegene die volgens de bestuurder hem het ongeluk heeft laten maken. Ik ben hierop aangehouden als hoofdverdachte terwijl ik er niks mee te maken heb. Hierbij zijn 3 getuigen in de auto van de getroffen persoon die alle 3 mij een oor willen aan naaien omdat zij (alcohol hebben genutigd en er onderuit willen komen) waarvan de politie niks af weet omdat meneer is doorgereden.

Op dat moment waren er 3 vrienden van mij in de auto, die allen nog geen verklaring hebben afgelegd bij de politie. Ik ben de enige die de verklaring heeft afgelegd. Heel zwart/wit is het nu 3 tegen 1.

Ik vindt het buitengewoon triest dat ze mij een oor aan willen naaien maar ik wil mezelf daarvoor verdedigen en als ik het zo bekijk sta ik er slecht achter.

wat kan ik doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lucas

Leeftijd: 41
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 0:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat kunnen die drie vrienden van jou dan verklaren? Kunnen zij bevestigen dat jij of jouw auto er niet bij betrokken was?

Het is inderdaad triest als deze mensen jou een oor willen aannaaien, maar waarom willen ze dat en zijn daar veel getuigen van of mensen die bijvoorbeeld een bestaande vete kunnen bevestigen? Is er schade aan jouw auto en zo nee, als jouw auto betrokken was bij het ongeluk, zou deze dan beschadigd moeten zijn (geweest)? Zo ja, heb je de politie aangeboden naar je auto te laten kijken en deze te laten onderzoeken?

Gaat het eigenlijk om een ernstig ongeluk?

Veel vragen, maar ik vind het verhaal dan ook vrij vaag. Ik zou in ieder geval de politie vragen niet alleen jou maar ook jouw vrienden te horen als getuige. Mocht de politie daar niet op in willen gaan kun dit altijd nog, als het voor de rechter komt, aan de rechter vragen, en ook de rechter vragen de 'slachtoffers' ter zitting onder ede aan de tand te voelen.

In ieder geval, waar het op neerkomt: als je de betrouwbaarheid van de verklaringen van de 'slachtoffers' met goede argumenten kunt aanvechten, maakt dat de kans op een (onterechte) veroordeling aanmerkelijk kleiner.
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 8:09    Onderwerp: Re: Verdacht voor iets wat je niet hebt gedaan Reageer met quote Naar onder Naar boven

AMG schreef:
Op dat moment waren er 3 vrienden van mij in de auto, die allen nog geen verklaring hebben afgelegd bij de politie. Ik ben de enige die de verklaring heeft afgelegd. Heel zwart/wit is het nu 3 tegen 1.

wat kan ik doen?

Alle drie vrienden een handgeschreven verklaring laten opstellen en deze naar de politie sturen.
Bekijk de homepage
JBA

Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kreeg eerlijk gezegd een ander idee bij het verhaal toen ik las dat de vrienden die op dat moment bij jou in de auto zaten niet hebben kunnen verklaren. Bij mij roept de strekking van die zin toch een gevoel op dat je daar wel met je auto bent geweest op dat moment.
Lucas

BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 16:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JBA schreef:
Ik kreeg eerlijk gezegd een ander idee bij het verhaal toen ik las dat de vrienden die op dat moment bij jou in de auto zaten niet hebben kunnen verklaren. Bij mij roept de strekking van die zin toch een gevoel op dat je daar wel met je auto bent geweest op dat moment.

Verklaar je nader...
JBA

Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 20:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is een zaak van 19 augustus. Ik neem aan dat de zaak vrij recentelijk door de politie is behandeld m.b.t. het horen van de verdachte. Als de verdachte gehoord is (en dat is kennelijk zo) mag je ervanuitgaan dat je binnen 3 maanden bericht hebt van de OVJ. Ik begrijp dat de verdachte nog geen schikkingsvoorstel of bericht heeft gehad dat de zaak voor gaat komen.
Wie hier op dit forum weet nog wie er op 19 augustus op dat moment in de auto zat en met wie?
En hoe weet AMG dat de betrokken getuigen dronken waren op het moment van het ongeluk als hij er niet bij was?
Wellicht ben ik ietwat kort door de bocht en ik beweer niet dat ik gelijk heb maar dat gevoel roept het bij mij op bij het lezen van het bericht.
Arjann87

Leeftijd: 38
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2008 18:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat over strafrecht, je bent gedagvaard? Zo ja, dan zou ik daar sowieso eerst bezwaar tegen maken. Of ben je niet gedagvaard?
Lucas

BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 2:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, schiet je met een bezwaarschrift dan wat op? Wat zou je dan moeten aanvoeren volgens jou? Lijkt me eerder dat je je moet richten op het aantonen van je onschuld.

@ JBA: Het verhaal roept absoluut nadere vragen op, die de rechter/ovj/politie ook zeker zullen stellen als AMG met dit verhaal komt. Maar neemt niet weg dat het verhaal ook op de wat vreemde punten zeer verklaarbaar kan zijn. Je uitgesproken argwaan is wat mij betreft daarom inderdaad wat kort door de bocht, zoals je zelf al stelt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds