|
Auteur |
Bericht |
sandra85
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: wo 23 jan 2008 21:57 Onderwerp: Weigeringsverbod OvJ |
|
|
Kan iemand mij vertellen wat het weigeringsverbod van de officier van justitie inhoudt en waar dat in de wet geregeld is? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 23 jan 2008 22:27 Onderwerp: Re: Weigeringsverbod OvJ |
|
|
sandra85 schreef: | Kan iemand mij vertellen wat het weigeringsverbod van de officier van justitie inhoudt en waar dat in de wet geregeld is? |
Welk verbod? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 24 jan 2008 0:24 Onderwerp: |
|
|
Wat weigeren? Bijv. straf ten uitvoer leggen? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
sandra85
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: do 24 jan 2008 14:08 Onderwerp: |
|
|
Ik heb echt geen idee op wat voor weigering het verbod betrekking zou moeten hebben.
In de opdracht staat er verder helemaal niks over, en ik kan het ook niet uit de casus afleiden. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 24 jan 2008 14:31 Onderwerp: |
|
|
Ik vermoed dat iemand aan het opportuniteitsbeginsel, op grond waarvan de OvJ mag weigeren tot vervolging over te gaan, deze term heeft gehangen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 26 jan 2008 9:46 Onderwerp: |
|
|
@Sandra: wat is de casus dan en wat is de exacte vraag daarbij? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Arno
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 26 jan 2008 14:46 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hier geen wetboek bij de hand, dus kan e.e.a. zo snel niet nazoeken, maar zou het te maken kunnen hebben met het oproepen van getuigen door de verdachte? Als de verdachte dit tijdig doet en het oproepen van de getuige redelijk is, mag de OvJ dit geloof ik niet weigeren.. |
|
|
|
 |
|