|
Auteur |
Bericht |
aroud
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: zo 20 jan 2008 21:18 Onderwerp: Naamsgebruik evenement |
|
|
Wij organiseren met een groep binnenkort een feestje genaamd "hardstyle for free" met als bedoeling een gratis avond hardstyle luisteren voor de jongeren uit de omgeving Reusel(eindhoven).
Nou zijn we benaderd door een organisatie uit den haag die claimt de naam "hardstyle 4 free" te bezitten. Deze organisatie verzoekt ons om onze avond een andere naam te geven.
Er is al een en ander reclamewerk gedrukt, dus het zou lastig worden om alles nog aan te passen.
Wat zijn onze mogelijkheden?
-Telt het woord free als aanduiding dat het gratis is mee?
-Maakt het wat uit wat voor bezoek we trekken? (aangezien er niemand uit omgeving den haag komt is er geen sprake van verwarring lijkt me)
-Eventuele andere mogelijkheden??
Alvast bedankt voor iedere hulp. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 20 jan 2008 21:47 Onderwerp: |
|
|
Heeft die organisatie uit Den Haag de naam "hardstyle 4 free" als merk gedeponeerd? Ik vind het niet terug in het merkenregister, maar misschien zoek ik niet goed.
Zonder geregistreerd merk heeft de organisatie m.i. geen grond om jullie het gebruik van de naam "hardstyle for free" te verbieden.
Terecht merk je op dat "for free" beschrijvend is voor het gratis zijn van het feestje. Zo op het eerste (nou ja, ik moest wel even op wikipedia kijken) lijkt mij dit voor "hardstyle" ook het geval te zijn. Maar nu zie ik dat hardstyle in 2002 als merk is gedeponeerd door "Q-Licenties V.O.F." uit Landsmeer. Als dit het bedrijf is dat achter de organisatie in Den Haag zit, dan hebben ze misschien een punt. (Ik weet alleen even niet of het een probleem is als de term hardstyle inmiddels beschrijvend is geworden voor een muziekstijl - wat ik voorlopig maar even aanneem.)
Dat er geen bezoekers uit Den Haag zouden komen doet er bij merken volgens mij niet toe. (Bij handelsnamen kan dit er wel toe doen, maar daar lijkt mij hier geen sprake van.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|