|
Auteur |
Bericht |
CareerSwitcher
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: do 17 jan 2008 22:56 Onderwerp: in pleidooi, wanneer om nietigverklaring vragen? |
|
|
Hallo,
Ik ben voor de oefenrechtbank een pleidooi aan het voorbereiden. Als ik vind dat de dagvaarding die aan mijn cliente betekend is nietig verklaard zou moeten worden, kan ik dat gewoon in mijn pleidooi vorderern of moet ik dat voor de zitting of bij aanvang al vorderen?
Bedankt. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 17 jan 2008 23:21 Onderwerp: |
|
|
Dat doe je toch al via je conclusie van antwoord?
Dan krijg je een incidentele conclusie tot nietigverklaring tevens conclusie van antwoord. Het incident komt voorop natuurlijk.
In je pleidooi ben je die fase al voorbij.
Of moeten jullie geen processtuk maken? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
CareerSwitcher
|
Geplaatst: do 17 jan 2008 23:24 Onderwerp: |
|
|
Excuus, hoewel mijn vraag onder 'strafrecht' staat had ik beter nog eens kunnen herhalen dat het gaat om een strafzaak waarin ik advocaat van een gedagvaarde mevrouw ben... |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 17 jan 2008 23:40 Onderwerp: |
|
|
Sorry, ik let nooit zo op die kopjes, zo blijkt maar weer.
Je moet er direct mee komen, zodra de zitting begonnen is en roepen dat je een preliminair verweer wilt voeren.
Zie 283 Sv. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
CareerSwitcher
|
Geplaatst: do 17 jan 2008 23:42 Onderwerp: |
|
|
Perfect, bedankt. |