Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 17 aug 2025 16:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

HELP...beslaglegging moet geroyeerd worden , wat nu ????
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
frankboelens

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 13:12    Onderwerp: HELP...beslaglegging moet geroyeerd worden , wat nu ???? Reageer met quote Naar onder Naar boven

geachte mijnheer / mevrouw,

Voor een lopende rechtzaak heb ik beslag laten leggen op een pand (vanwege grote schulden welke dhr heeft ) nu heeft dhr dit pand verkocht , maar nog niet geleverd. Dit notaris kantoor zal normaliter contact met mij of mijn deurwaarder opnemen in verband met het royeren van het beslag op dit pand.

Maar wat houd dit nu percies in ???

Laatst aangepast door frankboelens op wo 16 jan 2008 18:38, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2008 23:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

vermoedelijk het schrappen van het beslag (aangezien royeren schrappen betekent). weet u zeker dat dit zo gezegd is?
frankboelens

BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 15:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit onderstaande ontving ik van het notaris kantoor welke eigenlijk de openbare verkoop zou lijden namens de bank, dhr heeft zijn pand zo kunnen verkopen zonder openbare verkoop. Op mijn vraag wat dit voor mij zou inhouden kreeg ik onderstaande bericht..

Mijn vraag aan u is dan ook indien men beslag heeft laten leggen op een pand , welke daarna nog verkocht gaat worden , wat houdt dit dan in voor de partij welke beslag heeft laten leggen??

----------------------------------------------------------------------------
Geachte heer .......

Zoals ik heb begrepen is het pand....... te...... verkocht, doch nog niet geleverd. Notaris kantoor......... te.......... heeft de getekende koopovereenkomst betreffende dit pand ontvangen. Dit kantoor zal normaliter contact met u of uw deurwaarder opnemen in verband met het royeren van uw beslag op dit pand.

Vertrouwende u hiermede van dienst te zijn,

verblijf ik,

Hoogachtend,
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om te kunnen leveren zal het beslag eerst moeten worden opgeheven. Als jij terecht beslag hebt laten leggen, zal daarvoor eerst de schuld aan jou moeten zijn voldaan.

Misschien is het ook de bedoeling van de verkoper om zijn schuld aan jou af te lossen met de opbrengst van de verkochte woning.

BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 17:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ter voorzorg was er beslag gelegd op de woning omdat dhr naar het buitenland wou vertrekken. 6 februari is de defenitieve uitspraak van de rechtbank pas

heeft dit er nog iets mee te maken ?
frankboelens

BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 18:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Royeren van beslag betekende in mijn situatie dus ook echt het opheffen van het beslag.

Deze persoon had bij de bank een schuld van 521.000 euro. Door verkoop van het pand waar ik beslag op had laten leggen ( verkoop 390.000 ) heeft de bank dus schijnbaar het eerste recht en zou mijn beslag niets waard zijn , de bank zou anders een kort geding aan gaan spannen tegen mij dus lijkt het mij het verstandigst om het beslag maar te laten royeren.

De tegen partij heeft nu nog een schuld aan de bank van ongeveer 131.000 euro dan. Tevens heeft hij nog 1 zakenpand te koop staan voor 190.000 euro.

Kunnen jullie mij wellicht advies geven wat ik nu het beste kan doen om wellicht een mogelijk deel van de door mij geleden schade ( laatste rolzitting 6 feb 2008 in deze zaak ) vergoed te krijgen door deze persoon van maximaal 16.000 euro ( eis )

Ik weet zeker dat deze heer naar het buitenland zal vertrekken !!

Door de verkoop van zijn huis wordt dadelijk ook zijn nieuwe woonadres onbekend , kan ik hier op een manier achter komen , of ook niet !!

Hopend op een antwoord van jullie want ik weet het onderhand echt niet meer.

Frank Boelens
annemiekewp

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2008 23:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik vrees dat je letterlijk 'naast de pot zult pissen' (welk een prachtig taalgebruik Embarassed ). de bank lijkt in deze een preferente vordering te hebben hetgeen inhoudt dat jij later in de rij van schuldeisers komt. advies is ietwat lastig te geven, betreft het in deze een prive persoon of bedrijf (BV), heeft de bank een onderpand, zijn er nog meer schuldeisers, is het faillissement aangevraagd?
bona fides

BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 0:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De bank zal inderdaad wel een hypotheekrecht hebben op het huis, daar had ik in mijn vorige reactie eigenlijk wel op mogen anticiperen. Bij een executieverkoop zou het beslag van rechtswege zijn opgeheven (als ik me niet vergis). Nu het huis onderhands wordt verkocht is daar toestemming van de beslaglegger voor nodig.

Ik vermoed dat Frank inderdaad moet meewerken aan het opheffen van het beslag, tenzij de opbrengst van deze verkoop lager is dan de economische waarde (of misschien de executiewaarde) van het huis, want dan zou Frank erdoor benadeeld worden. Ik neem aan dat de bank geen toestemming zou geven voor verkoop onder de verkoopwaarde, maar het kan geen kwaad dit te controleren.

BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

annemiekewp schreef:
ik vrees dat je letterlijk 'naast de pot zult pissen' (welk een prachtig taalgebruik Embarassed ). de bank lijkt in deze een preferente vordering te hebben hetgeen inhoudt dat jij later in de rij van schuldeisers komt. advies is ietwat lastig te geven, betreft het in deze een prive persoon of bedrijf (BV), heeft de bank een onderpand, zijn er nog meer schuldeisers, is het faillissement aangevraagd?

Het betrefd een prive persoon , dit complex was eerst een zaak van dhr welke is verbouwd tot appartementen complex. Dhr heeft dit zelf gedaan. Dhr is getrouwd onder het maken van huwelijkse voorwaarden ( tijdens rechtzaak gescheiden ).

De schuld is nu nog 121.000 van dhr bij de bank ( dhr heeft nog een onderpand als kleine zaak zijnde die aan het appartementcomplex verstigd ( deze zaak is al 2 jaar dicht, maar of hij failliet is durf ik niet te zeggen )

Er zullen nog tal van andere schuld eisers zijn ben ik bang omdat er met enige regelmaat wel een deurwaarder aan de deur staat hier of wij weten waar dhr verblijft.

Wat zou met deze informatie nog een optie voor mij kunnen zijn , of wat zou ik door mijn advocaat uit moeten laten zoeken nog , morgen heb ik een afspraak met deze !
frankboelens

BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

niemand een idee ?
bankman

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 14:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In mijn werk heb ik (als vertegenwoordiger van een bank) deze situatie enkele malen meegemaakt.

Het komt er op neer dat de bank als hypotheekhouder een voorkeursrecht heeft op de opbrengst van de verkoop, tot het lagere van het bedrag van de schuld en de inschrijving. Er van uit gaande dat de verkoopprijs in dit geval reeel is, is de waarde van het pand dus niet voldoende om de schuld aan de bank en die aan de beslaglegger te voldoen.

Bij verkoop moet het pand "onbezwaard", dus vrij van hypotheek en beslag worden geleverd. Beslaglegger kan geen voordeel meer halen uit het niet instemmen met royement omdat er geen overwaarde is. Er is dus m.i. geen argument te bedenken om het beslag niet te royeren.

Voor verhaal van zijn vordering zal de beslaglegger andere bezittingen van de schuldenaar moeten zien te vinden en daar beslag op leggen.
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 14:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarschijnlijk zijn al zijn bezittingen al lang en breed verpand of verhypothekeerd. Jij bent slechts concurrent schuldeiser. Dan kun je eigenlijk alleen maar hopen dat er na het faillissement nog een kruimel overblijft.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds