Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Auteur |
Bericht |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: do 10 jan 2008 22:24 Onderwerp: |
|
|
Jouw vraag gaat over het wegenemen van bewijs dat er schade was als je gaat repareren. Ik zou zeggen maak een aantal foto's en laat de schade zien aan anderen (getuigen). Het feit dat de schilder al min of meer bekend heeft maakt ook dat je sterker staat.
Maar ik zou ook zeker niet nalaten om met de verzekeraar te bellen als het je te lang duurt. Je kunt hem dan dezelfde vraag voorleggen. Wellicht wil hij dat je wacht totdat er een schade-expert langs kan komen. Dan zou ik zeggen dat ie OP MOET SCHIETEN! Leg even in een logboek vast wat je hebt besproken en als het belangrijk is bevestig het dan schriftelijk (of per e-mail) zodat je dossieropbouw hebt.
p.s. laat dat topper verder maar achterwege ok?  |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: vr 11 jan 2008 10:50 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ik ben bang dat als wij de vloer nu laten herstellen dat zij dan kunnen zeggen dat er helemaal geen schade was bijvoorbeeld door hun veroorzaakt! |
Dat er schade was, kun je vastleggen met foto's. De oorzaak daarentegen heeft mogelijk een deskundige blik nodig. Het is aan te raden de schade nog niet te laten herstellen totdat de schade-expert hiervoor is langsgeweest.
Quote: | Nog niks betalen totdat de verzekeraar groen licht heeft gegeven dat zij alles gaan vergoeden toch? |
Zolang de verzekeraar niet expliciet heeft aangegeven dat zij tot uitkering van de schade aan jullie overgaan (waarmee de verplichting tot het betalen van schadevergoeding door de verzekeraar wordt overgenomen), kan enkel de schilder aangesproken worden voor de schade.
Als je nu zou betalen, en de verzekering vindt een een weg om onder betaling uit te komen (als de schilder bijvoorbeeld niet aan zijn verplichtingen uit de verzekeringspolis heeft voldaan), dan sta je met lege handen. En dan je geld terugkrijgen bij de schilder is vele malen lastiger dan nu uit zekerheid het geld inhouden. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|