Roooger
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: wo 09 jan 2008 15:11 Onderwerp: Huurovereenkomst voetbalvereniging |
|
|
De situatie is als volgt:
Een dierentuin heeft plannen om uit te breiden. Een voetbalclub zal daarom het veld moeten ruimen.
De Gemeente Beest zoekt de oplossing in verplaatsing van de hockeyaccommodatie naar de terreinen van een zieltogende voetbalclub Het Wonder met nog 40 leden, doch ook daar is het probleem een huurcontract voor onbepaalde tijd van kleedaccommodatie en velden en een clubgebouw, welk clubgebouw er bovendien schandalig slecht uitziet. Voorgesteld wordt om deze voetbalclub te laten fuseren met een andere voetbalclub, te weten voetbalclub Astoria, doch het Wonder voelt hier niets voor, nu immers de club het Wonder destijds is ontstaan uit een afsplitsing van Astoria.
Ik heb een soortgelijke casus opgelost. Echter ging het hier om een hockeyclub. Ook een huurovk. voor onb. tijd. Deze was opzegbaar obv art. 7:228 BW. Het is immers een onroerende zaak obv art. 230a. Nu denk ik dat voor bovenstaande casus hetzelfde zal gelden. Alleen staan hier extra zaken in vermeld zoals:
- Maar 40 leden;
- welk clubgebouw er bovendien schandalig slecht uitziet.
Ik weet niet of dit extra mogelijkheden met zich mee brengt? Lijkt mij van wel. Kan iemand mij misschien helpen?
Alvast bedankt!
Roger |
|