|
Auteur |
Bericht |
Zinken
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: di 08 jan 2008 23:49 Onderwerp: getuigenis voor stoeipartij |
|
|
Ik ben enige tijd geleden( ongeveer een half jaar) getuigen geweest van een kleine stoeipartij waaraan ik zelf geen deel heb genomen. Een bekende van mij echter heeft wel klappen uitgedeeld en ontvangen. Er is een aanklacht ingediend tegen de persoon die ik ken. Nu kreeg ik vandaag een brief van de politie binnen of ik wilde getuigen voor dit feit. Echter weet ik niet of dit verplicht is en of er gevolgen voor mij aan vast kunnen zitten.
kan iemand mij hier antwoord op geven?
Alvast bedankt, |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 08 jan 2008 23:58 Onderwerp: |
|
|
Is de betiteling "stoeipartij" hier niet wat eufemistisch? Hoe dan ook: komen getuigen bij de politie is niet verplicht. Het kan zelfs risico's voor jezelf inhouden, omdat men je op grond van wat je zou vertellen op enig moment ook wel eens zelf als verdachte zou kunnen bestempelen.
Jouw verhaal kan ontlastend, maar ook belastend voor je vriend zijn. Afhankelijk van wat er precies gebeurd is moet je zelf maar beoordelen hoe dat zit.
Wanneer je in een strafzaak als getuige wordt opgeroepen ben je wél verplicht te verschijnen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|