|
Auteur |
Bericht |
robbie40
Leeftijd: 57 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 06 dec 2007 18:26 Onderwerp: transaktie voorstel 1600 euro |
|
|
Ik had een vraag ik kreeg en transaktie van maar liefst 1600 euro.
Voor het in bezit hebben van een illegale radio zender.Nu weet ik dat overal de kosten 1100 euro bedragen,Maar ik kreeg ineens 1600 euro.
Wat is wijsheid,Ik kan het echt niet betalen,Tenminsten niet het bedrag in 1 keer.
Ik kreeg ook nog een tijd van drie weken.
Volgens mij zijn ze niet lekker daar.
Ik laat het maar voorkomen en zal de rechter zeggen dat ik het bedrag niet in 1 keer kan ophoesten.
Weet iemand nog meer wat ik kan doen enz enz.
alvast bedankt |
|
|
|
 |
DannyBoy
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: do 06 dec 2007 18:41 Onderwerp: |
|
|
Voor zover ik weet is de eis van de OvJ bij een terechtzitting meestal hoger dan bij een transactievoorstel. Het lijkt mij dus verstandig om zo snel mogelijk contact op te nemen met de OvJ waarin je een en ander uitlegt en de vraag stelt of betaling in termijnen mogelijk is.
Mocht het toch voorkomen dan kan de rechter wel toepassing geven aan hetgeen bepaald in art. 24a lid 1 Sr:
Quote: |
Indien bij het vonnis een of meer geldboeten zijn opgelegd tot een bedrag van ten minste € 225, is de rechter bevoegd bij de uitspraak te bepalen, dat de veroordeelde het bedrag in gedeelten mag voldoen. Elk van die gedeelten wordt daarbij op ten minste € 45 bepaald.
|
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 06 dec 2007 19:21 Onderwerp: |
|
|
U kunt bellen met de officier en melden dat u de transactie wilt accepteren, maar dat u een betalingsregeling wenst. |
|
|
|
 |
|