|
Auteur |
Bericht |
Patrickkk
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
Berichten: 3
|
Geplaatst: ma 26 nov 2007 20:37 Onderwerp: Telefoonabonnement |
|
|
3 weken geleden heb ik online een telefoonabonnement afgesloten bij telecomadvies.nl
Na enkele dagen ontving ik de bestelling, echter was er sprake van cosmetische schade aan het toestel. Deze heb ik toen teruggestuurd en ik kreeg de maandag erop alweer een nieuw toestel. Nu zijn we alleen ruim 2 weken verder en is mijn simkaart nog steeds niet geactiveerd.
In principe heb ik hier niet al te veel problemen mee, aangezien er ook geen geld van mijn rekening wordt afgeschreven en mijn huidige abonnement (bij Debitel) nog doorloopt. Om deze reden heb ik dus ook nog niet gebeld naar de klantenservice van Vodafone.
Nu zat ik daarstraks de algemene voorwaarden van Vodafone te lezen en ik kwam op het volgende:
Quote: | Artikel 4.4:
Partijen kunnen een Overeenkomst te allen tijde ontbinden met
behoud van recht op schadevergoeding, indien de andere partij in de
nakoming van één of meer van de overeengekomen verplichtingen
tekortschiet en in verzuim verkeert.
|
en:
Quote: | Artikel 18.2
Vodafone is alleen aansprakelijk voor directe schade van
Contractant - waaronder uitdrukkelijk niet begrepen immateriële schade
en/of bedrijfsschade, met inbegrip van winstderving - ontstaan door een
aan Vodafone toerekenbare tekortkoming of een onrechtmatig handelen
of nalaten door Vodafone in de navolgende omstandigheden en - per
gebeurtenis of reeds samenhangende gebeurtenissen - tot ten hoogste
de daarbij genoemde bedragen:
d. schade ten gevolge van het onrechtmatig verwerken van
Persoonsgegevens van Contractant of een Eindgebruiker, tot een bedrag
van ten hoogste tweeduizendvijfhonderd euro per benadeelde en tot ten
hoogste één miljoen euro per gebeurtenis;
e. schade ten gevolge van andere administratieve fouten dan
genoemd onder d., daaronder begrepen het (tijdelijk) buiten werking
stellen van de Aansluiting van Contractant door Vodafone, zonder dat
daartoe een aantoonbare grond was, tot een bedrag van ten hoogste
duizend euro per Aansluiting en tot ten hoogste tweehonderdduizend
euro per gebeurtenis |
Betekent dit dat ik mijn abonnement per direct buiten werking kan stellen en dan ook nog eens recht heb op een schadevergoeding, of zie ik dit totaal verkeerd? |
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: ma 26 nov 2007 20:58 Onderwerp: |
|
|
Je zult in ieder geval het bedrijf eerst in verzuim moeten stellen voordat je kunt ontbinden, zo bepaalt dat art. 4.4.
Wat voor schade heb je dan waar je vergoeding voor zou willen vragen? |
|
|
|
 |
Patrickkk
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
Berichten: 3
|
Geplaatst: ma 26 nov 2007 22:20 Onderwerp: |
|
|
Ze komen hun belofte van het aanbieden van de dienst van het telefoneren niet na. Verder heb ik er niet zoveel schade van, maar stel dat ik geen andere simkaart had of dat abonnement al had opgezegd dan was ik dus niet telefonisch bereikbaar. |
|
|
|
 |
Vodafone Web Relations
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1
|
Geplaatst: wo 28 nov 2007 12:19 Onderwerp: |
|
|
Hallo Patrickkk,
kan het zijn dat je een abonnement met nummerbehoud bij Vodafone afgesloten hebt? Dan wordt je nummer namelijk pas actief bij Vodafone als je contract bij je vorige provider afloopt.
Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd met mijn emailadres. Indien gewenst kan ik uitzoeken hoe de vork in de steel zit.
Met vriendelijke groet,
Bas
Vodafone Web Relations |
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: wo 28 nov 2007 15:47 Onderwerp: |
|
|
Vodafone op rechtenforum.nl?  |
|
|
|
 |
Patrickkk
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
Berichten: 3
|
Geplaatst: wo 28 nov 2007 20:11 Onderwerp: |
|
|
Vodafone Web Relations schreef: | Hallo Patrickkk,
kan het zijn dat je een abonnement met nummerbehoud bij Vodafone afgesloten hebt? Dan wordt je nummer namelijk pas actief bij Vodafone als je contract bij je vorige provider afloopt.
Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd met mijn emailadres. Indien gewenst kan ik uitzoeken hoe de vork in de steel zit.
Met vriendelijke groet,
Bas
Vodafone Web Relations |
Nee, dit ging om een nieuw abonnement met een toestel.
Laatst aangepast door Patrickkk op wo 28 nov 2007 23:31, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 28 nov 2007 20:22 Onderwerp: |
|
|
Patrickkk schreef: | Ze komen hun belofte van het aanbieden van de dienst van het telefoneren niet na. |
Je zult eerst schriftelijk een fatale (en redelijke) termijn voor nakoming moeten stellen. Pas daarna is Vodafone in verzuim.
Quote: | Verder heb ik er niet zoveel schade van, maar stel dat ik geen andere simkaart had of dat abonnement al had opgezegd dan was ik dus niet telefonisch bereikbaar. |
Dat is nog geen vermogensschade. Het is ook geen door de wet erkende immateriële schade. Bovendien rust op jou de plicht om de schade te beperken, bijv. door zelf contact op te nemen met Vodafone. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
DannyBoy
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
Berichten: 52
|
Geplaatst: wo 28 nov 2007 21:10 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: |
Je zult eerst schriftelijk een fatale (en redelijke) termijn voor nakoming moeten stellen. Pas daarna is Vodafone in verzuim. |
Is volgens mij niet nodig o.g.v. art. 746f lid 1 jo. art. 7:46i lid 1 BW; Vodafone is automatisch in verzuim indien na dertig dagen de simkaart nog niet geactiveerd is, tenzij:
- de vertraging de verkoper niet kan worden toegerekend of
- nakoming reeds blijvend onmogelijk is (anders gezegd: dan kan Vodafone al eerder in verzuim zijn) |
|
|
|
 |
|