|
Auteur |
Bericht |
P-cool45
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 17 jun 2007 6:09 Onderwerp: na 3 Dagen gescheiden.Heb je dan ook alimentatieplicht? |
|
|
Als je na 3Dagen gescheiden bent en bij haar nog niet stond ingeschreven en zij heeft kinderen.Heb je dan ook alimentatieplicht?? |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: zo 17 jun 2007 8:49 Onderwerp: |
|
|
Ik denk van niet, maar heb de juiste jurdische onderbouwing niet.
Ik neem aan dat je wettelijk gezien niet hun vader bent? De kinderen ook niet geadopteerd of erkend hebt? |
|
|
|
 |
P-cool45
|
Geplaatst: zo 17 jun 2007 8:52 Onderwerp: |
|
|
nee,ben niet hun vader en heb ze niet erkend of geadopteerd |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 17 jun 2007 11:21 Onderwerp: |
|
|
Als ik me niet vergis heb je dan 3 dagen lang een alimentatieplicht. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
P-cool45
|
Geplaatst: zo 17 jun 2007 13:05 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Als ik me niet vergis heb je dan 3 dagen lang een alimentatieplicht. |
ook als je op huwlijksreis was???
en ga beginnen met eigen zaak. Heeft ze daar recht op??? ben onder H-voorwaarden getrouwt...ieder zijn deel/schuld |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 17 jun 2007 19:52 Onderwerp: |
|
|
Drie dagen lang alimentatie betalen is toch niet zo'n ramp? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
P-cool45
|
Geplaatst: zo 17 jun 2007 20:17 Onderwerp: |
|
|
nee zal wel nie veel zijn..en waar ik werkte ging het ook nog failiet... |
|
|
|
 |
Tom84
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: ma 18 jun 2007 11:31 Onderwerp: |
|
|
het zou handig zijn als je een beetje een situatie schetst hoe alles gebeurt is..
als ik een vraag stel van 1 regel die in 10 seconde is gedumpt, verwacht je dan van ons dat wij een half uur gaan zoeken om een antwoord te kunnen plaatsen?
doe moeite en wij doen moeite voor jou.. |
|
|
|
 |
Ladyred
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 16 nov 2007 21:05 Onderwerp: |
|
|
Ik ben dus met deze meneer getrouwt geweest 3 dagen hij maakt zich alleen druk over alimitatie die ik niet eens wil hebben van hem want hij licht de boel op.
Nu heb ik hier een paar vragen in de H v staat dat ieder een deel heeft .
Ik heb de gehele bruiloft betaald alles er om heen kosten mij rond de 1500 euro in totaal.
De kosten voor de huwelijkse voorwaardes zou hij betalen dit luid een bedrag van 700 euro .
Maar tot op heden heeft hij niks betaald en komt de notaris de kosten bij mij innen.
Hij heeft zich laten uitschrijven op het adres waar hij woonde waar hij nog wel daadwerkelijk woont om zo die rekening te ontduiken .
Onze relatie is beeindigd omdat er sprake was van geweld door deze heer na 3 dagen huwelijk.
Hoe kan ik nu tot actie over gaan en hem alsnog dwingen deze fractuur van 700 te laten betalen???
Alvast bedankt |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 16 nov 2007 23:24 Onderwerp: |
|
|
Waarschijnlijk kun je er niet veel mee, want hoe ga jij bewijzen dat hij die notariskosten voor zijn rekening zou nemen? (Ik neem aan dat dat onderling besproken is). Aan wie is de rekening van de notaris geadresseerd? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Ladyred
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 17 nov 2007 11:15 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Hij kwam eerste tijd bij hem aan en omdat hij niet betaalde werd er met mij contact opgenome.Ik kreeg daarop vele brieven die ze naar hem verzonden hadden voor de betaleing.
Nu kwam er uiteindelijk de brief naar mij dat er nog steeds niet betaald was en ik dat nou maar moest doen.
Dus de notaris en hij hadden in eerste instantie afgesproken dat hij die zou gaan betalen.
Ik heb maar een miniuum uitkering dus veel zal ik niet van die rekinging kunnen betalen.Daarbij had ik de rest al betaald van me spaarcentjes. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 17 nov 2007 12:09 Onderwerp: |
|
|
In dat geval hoef jij volgens mij niet te betalen, want daarover zijn met de notaris andere afspraken gemaakt. Dat de notaris dat zelf ook wel wet bljkt uit de tenaamstelling en adressering van de rekening en de verzonden herinneringen. De notaris moet zelf maar regelen dat hij zijn geld krijgt, bijvoorbeeld door de vordering uit handen te geven aan een deurwaarder. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: za 17 nov 2007 12:50 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij moet je wel betalen, jullie zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk voor de kosten van echtscheiding. Dus als ze het niet bij je ex kunnen verhalen stappen ze over op jou, en jij moet dan met je ex uitvechten wie welk deel betaalt.
In dit geval erg vervelend, maar voor schuldeisers in het algemeen wel zo duidelijk. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat rekeningen niet voldaan worden omdat (ex)echtgenoten naar elkaar blijven wijzen. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: zo 18 nov 2007 0:10 Onderwerp: |
|
|
Maar dit zijn de kosten voorafgaand aan het huwelijk (opmaken huwelijkse voorwaarden) _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|