Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 9:38
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

voetbal lidmaatschap
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
eriktheman

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2007 11:41    Onderwerp: voetbal lidmaatschap Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo mensen,

Sinds 2 jaar zit ik op voetbal, dit wordt dus mijn derde jaar..
Alleen ivm mijn rechtenstudie heb ik dit jaar nog niet gespeeld, ik mag ook niet spelen omdat ik nog geen spelerspas heb, in mijn eerste 2 jaar heb ik nooit een pas gehad.. was een zeer laag team en zit nu hoger.. Ik vrees dat ik dit jaar weinig tijd zal hebben en overweeg om te stoppen, alleen kan dit nu nog?
Kan ik nu nog opzeggen zonder dat ik contributie hoef te betalen? in principe moet je opzeggen voor 1 juli, heb ik niet gedaan.. Maar aangezien ik toch niet mag spelen, neem ik aan dat er ook nog niet zoiets als een geldige ovk tot stand is gekomen ???

Wat denken jullie? Ik kan ook makkelijk naar de club bellen maar wil geen gezichtsverlies lijden... kleine club en iedereen kent elkaar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lucas

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2007 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wiens schuld is het dat jij niet mag spelen? Heeft de club nagelaten voor jou een spelerspas aan te vragen? Of heb jij -ondanks verzoek van de club- geen pasfoto ingeleverd?

In principe zul je je moeten conformeren aan de statuten en reglementen van de vereniging, maar heb je die al bestudeerd? Soms bieden ze uitkomst voor tussentijdse opzegging van het lidmaatschap.

En je kunt natuurlijk ook vragen of er misschien de mogelijkheid bestaat voor een redelijke oplossing.
eriktheman

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2007 12:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het schijnt dat ik vorig jaar een keer een brief heb gehad die ik moest invullen en opsturen naar de club, naar mijn weten heb ik dit ingevuld en opgestuurd, vorig jaar heb ik het hele jaar zonder problemen kunnen spelen, dus ik dacht dat het wel goed zat...
Lucas

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2007 13:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En wat zegt de club ervan wiens schuld het is dat jij geen spelerspas hebt?
eriktheman

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2007 14:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ze vroegen mij of ik de aanvraagformulieren heb ingevuld en opgestuurd,
die schijnt naar mij te zijn gestuurd..
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2007 20:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even afgezien van de juridische puurheid maar vanuit een praktische minder nette invalshoek geredeneerd: Lidmaatschap opzeggen, reactie afwachten, indien reactie komt enkel reageren met dat je je lidmaatschap hebt afgezegd, eventueel wachten totdat je geroyeerd wordt.... Of je er populairder door wordt...?
Lucas

BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2007 0:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ja, en dan nog de vordering van de contributie door de vereniging. Stel, ze maken er een punt van...

Juridisch gezien lijkt het me dat je moet betalen, tenzij de fout bij de vereniging ligt. Van een ongeldige overeenkomst lijkt geen sprake, hoogstens van wanprestatie o.i.d.
Je kunt je natuurlijk op het standpunt stellen dat je de papieren niet gekregen hebt, maar of dat intussen nog haalbaar is? Een spelerspas kan bij mijn weten bovendien alsnog worden aangevraagd gedurende het seizoen. Het probleem van 'niet kunnen spelen' is dan maar tijdelijk.

Je kunt het natuurlijk ook gooien op 'onvoorziene omstandigheden' (6:258 BW) en op basis daarvan ontbinding van de overeenkomst voorstellen, maar ik twijfel er sterk aan of de reden "geen tijd door studie" in de maand juni niet reeds voorzienbaar was. En "geen tijd" is natuurlijk ook een rekbaar begrip, sprake van absolute onmogelijkheid om te voetballen zal er niet zijn.

Daarom ligt het misschien meer voor de hand hier voor een redelijke oplossing te kiezen cq. deze voor te stellen. Normaal gesproken is men bij een voetbalvereniging toch niet zo moeilijk? (in ieder geval niet bij mijn verenigingen)
Marco Knol

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2007 3:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou het schelen als je gewoon lekker in het lagere team blijft spelen?

Mr. in spé

Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 15 nov 2007 22:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ga toch lekker voetballen, joh. Je kan me toch niet wijs maken dat je daar enkel door je rechtenstudie geen tijd voor hebt?
Lucas

BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2007 2:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, die paar trainingen en dat wedstrijdje op zondag zullen je inderdaad toch zeker niet de das omdoen...
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2007 14:23    Onderwerp: Re: voetbal lidmaatschap Reageer met quote Naar onder Naar boven

eriktheman schreef:

Kan ik nu nog opzeggen zonder dat ik contributie hoef te betalen? in principe moet je opzeggen voor 1 juli, heb ik niet gedaan..

Volgens mij is hier alles mee gezegd.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds