|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 20:32 Onderwerp: |
|
|
Als zij de memorystick in de zak stoppen en die verliezen niet.... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: ma 29 okt 2007 4:04 Onderwerp: |
|
|
Misschien wel een goed voorbeeld:
http://www.dumpert.nl/mediabase/30051/468b1f93/pliesie_stelt_prio_s.html
De persoon die hier de camera hanteert, mag toch gewoon weigeren om te wissen, neem ik aan? Er lijkt iniedergeval geen reden om een vordering tot wissen te rechtvaardigen.
En nog even off topic: op het laatst wordt ook nog om een identificatie bewijs gevraagd, daar is toch ook helemaal geen rede toe? Even aangenomen dat dat zo is; is het dan een realistische optie om te weigeren jezelf te identificeren? Of word je sowieso veroordeeld, omdat het niet aan jou is om te bepalen of er gegronde redenen zijn om een identificatie bewijs te vragen? |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 29 okt 2007 9:49 Onderwerp: |
|
|
Ja, ik zag het ook gisteravond. Ik zou werkelijk niet weten op welke grond die agent het staken van het filmen kan vorderen, laat staan het eisen van een legitimatiebewijs. Of meneer "Traag" nu echt gearresteerd is, blijkt niet uit het filmpje, dus daar ben ik geneigd Geenstijl's gebruikelijke overdrijving in te lezen. Hoe had 'ie dan die film nog kunnen opsturen? Maar het zou kunnen.
Arnoud |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 29 okt 2007 16:39 Onderwerp: |
|
|
Uit het filmpje blijkt in ieder geval duidelijk dat het niet gewist is!  _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
AlexZ
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 30 okt 2007 1:17 Onderwerp: |
|
|
Hahaha, schitterend al die filmpjes.
Die agenten maken zich ook helemaal druk om niks, als ze niks zeggen is de lol voor de filmer er gewoon af.
Wat ik ook vreemd vind is dat wanneer iemand bij bijv. Blik op de Weg die staande wordt gehouden, de cameraman 'verzoekt' "op te rotten" dat de politie dan altijd zegt: "Ze filmen gewoon ons werk".
Dan is het ineens niet erg als er gefilmd wordt. _________________ It's the truth...and nothing but the truth! |
|
|
|
 |
JBA
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 13:11 Onderwerp: |
|
|
Dat is niet helemaal waar. Na de bekeuringssituatie wordt een gesprek aangegaan met de personen die gefilmd zijn. Deze hebben de keuze om niet herkenbaar in beeld te komen en bij zwaarwegende redenen van de betrokkenen kan worden besloten dit helemaal niet uit te zenden. |
|
|
|
 |
AlexZ
|
Geplaatst: do 01 nov 2007 12:36 Onderwerp: |
|
|
Ja is me inderdaad wel bekend, maar je bent het wel met me eens, dat als iemand met een gele volvo 340, van 1.90 lang op TV komt, ook al is zijn gezicht gecensureerd, dat hij door de directe omgeving alsnog herkent wordt... _________________ It's the truth...and nothing but the truth! |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: do 01 nov 2007 12:54 Onderwerp: |
|
|
Klopt, maar je zult als gefilmde op de openbare weg toch een behoorlijk zwaarwegend belang moeten hebben om publicatie van de filmopnamen tegen te kunnen houden.
Aangehouden worden en een verkeersboete krijgen zie ik eerlijk gezegd niet als een vreselijk erg feit dat je persoonlijke levenssfeer dusdanig aantast dat het niet getoond mag worden. Ja, het is lullig voor de betrokkene maar dat is geen excuus. En hij reed ook zelf 150 waar je tachtig mocht.
Arnoud |
|
|
|
 |
AlexZ
|
Geplaatst: do 01 nov 2007 18:35 Onderwerp: |
|
|
Ja helemaal mee eens, je weet dat je dat risico loopt, maar de wetgever heeft nou eenmaal bepaald dat de straf die 'boete'is, dus het geldbedrag of andere consequenties, en niet dat je ook nog met je gezicht of in ieder geval je voertuig e.d. op TV komt.
Ik trok alleen het lijntje even door, dat veel agenten e.d. gelijk min of meer op tilt slaan als ze gefilmd worden, maar wanneer een staandegehouden burger dat doet, ze daar weinig begrip voor hebben. _________________ It's the truth...and nothing but the truth! |
|
|
|
 |
|