|
Auteur |
Bericht |
moppie
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 okt 2007 19:02 Onderwerp: hertrouwen in Duitsland ..na flitsscheiding |
|
|
Even een vraag, waarop we al veel verschillende antwoorden hebben gekregen, we hopen hier het juiste antwoord te vinden:
Een Nederlandse vrouw, gescheiden in Nederland doormiddel van een flitsscheiding, wil graag samenwonen of trouwen met een Duitse man in Duitsland.
De vrouw kan volgens onze informatie in Duitsland niet hertrouwen omdat het Duitse recht de flitsscheiding niet accepteert.
Kunnen ze in Nederland wel hertrouwen??
Is dit huwelijk in Duitsland dan wel rechtsgeldig?? Of is ze dan volgens de Duitse wet toch nog 2 maal gehuwd..dus bigamie???
Ze willen in Duitsland gaan wonen.
We hopen hier een juist antwoord te vinden..
Alvast bedankt voor de hulp!
moppie |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 0:21 Onderwerp: |
|
|
Poeh, dat zou ik niet met zekerheid durven te zeggen, al klinkt trouwen in Nederland wel als een goede oplossing. Daarna heb je immers alleen de erkenning door Duitsland van het Nederlandse huwelijk.
Informeer eens bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken zou ik zeggen. Of bij de Nederlandse ambassade in Berlijn (de link is niet helemaal toepasselijk zoals je merkt ...). Die zullen je vast kunnen helpen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 0:57 Onderwerp: |
|
|
Ik vermoed dat dit in Duitsland op bigamie zal neerkomen, maar zeker ben ik daar ook niet van. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 8:23 Onderwerp: |
|
|
kijk even op deze link. daaruit blijkt dat het inderdaad complicaties met zich mee kan brengen. |
|
|
|
 |
moppie
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 9:57 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor jullie reacties, fijn!
dus hertrouwen gaat heel moeilijk worden, is samen wonen dan wel een optie?? of gelden dan gewoon dezelfde regels en wetten?
Er schijnt een formulier te zijn waarin je de gemeente kunt laten schrijven dat je ongehuwd bent, is dat ook geen optie?
Wat zijn volgens jullie de stappen die moeten worden ondergaan om een en ander toch mogelijk te maken???
Hertrouwen met de ex en daarna volgens de mormale weg weer scheiden?? dat zal toch niet waar zijn???
Weer veel vragen maar wie weet toch weer een antwoord...
Groeten moppie |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 10:15 Onderwerp: |
|
|
Ik zou trouwen in Nederland zéker niet uitsluiten, maar vraag gewoon zekerheidhalve even bij die twee betrouwbare bronnen die ik noemde na of dat huwelijk door Duitsland gewoon erkend zou worden zonder verdere problemen. Je mag op mededelingen door hen gedaan afgaan. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 10:36 Onderwerp: |
|
|
Is het na een flitsscheiding niet mogelijk om écht te scheiden? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
moppie
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 10:45 Onderwerp: |
|
|
We zullen het zeer zeker uitzoeken of trouwen in Nederland een optie is, en je twee bronnen gaan aanspreken.
Volgens mijn informatie is gewoon scheiden na een flitscheiding NIET meer mogelijk ..omdat...er niets te scheiden valt.. ..want alles is toch al geregeld?? alleen niet via de jusite weg
Wat fijn dat jullie zo mee denken..Thanks!
Moppie |
|
|
|
 |
moppie
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 11:03 Onderwerp: |
|
|
Ik loop ook al met de gedachte om eens een gesprek aan te gaan met een "Deutsche Anwalt"..maar wil graag eerst wat goede info voor dat ik me daar aan ga wagen... |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 14:17 Onderwerp: |
|
|
Dan maak ik bij deze graag reclame voor Anwaltskanzlei Strick. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
moppie
|
Geplaatst: za 13 okt 2007 12:08 Onderwerp: |
|
|
hoi tikSimone,
Vanwaar deze reclame?? goede ervaringen?? of werk je er zelf?
In ieder geval bedankt , ga op de site kijken
Groeten moppie |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: za 13 okt 2007 13:12 Onderwerp: |
|
|
Nee, maar toen ik informatie voor je zocht kwam ik dit kantoor toevallig tegen. En op grond van hun website en de nieuwsbrief lijkt het me wel een goed kantoor, juist omdat het zich zo richt op de vergelijking tussen Nederland en Duitsland. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
shoppinggirl-1971
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 11 nov 2009 20:26 Onderwerp: |
|
|
Ik ben ook gescheiden middels een flitsscheiding. Je kan alleen hertrouwen op Nederlands grondgebied. Dus niet in Duitsland! |
|
|
|
 |
Ghagens
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: zo 06 dec 2009 23:51 Onderwerp: |
|
|
De flitsscheiding wordt inderdaad in veel landen om ons heen niet erkend, wat betekent dat je daar als gehuwd blijft geregistreerd.
Ik denk echter dat Duitsland zich niet druk zal maken om een huwelijk dat naar Duits recht onjuist is ontbonden, als zij met dat huwelijk in het geheel niets te maken had. Als het huwelijk bijvoorbeeld in Duitsland is gesloten, of op andere wijze in Duitsland is geregistreerd, zal het in Duitsland blijven bestaan.
Als echter Duitsland op geen enkele wijze te maken heeft gehad met dat huwelijk, is die mevrouw naar Nederlands recht rechtmatig gescheiden, en zal zij in Duitsland ook gewoon als gescheiden geaccepteerd worden, verwacht ik. Problemen komen naar mijn weten - vooral - voor als het internationale huwelijken betreft. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 07 dec 2009 15:02 Onderwerp: |
|
|
Ghagens schreef: | Ik denk echter dat Duitsland zich niet druk zal maken om een huwelijk dat naar Duits recht onjuist is ontbonden, als zij met dat huwelijk in het geheel niets te maken had. Als het huwelijk bijvoorbeeld in Duitsland is gesloten, of op andere wijze in Duitsland is geregistreerd, zal het in Duitsland blijven bestaan.
Als echter Duitsland op geen enkele wijze te maken heeft gehad met dat huwelijk, is die mevrouw naar Nederlands recht rechtmatig gescheiden, en zal zij in Duitsland ook gewoon als gescheiden geaccepteerd worden, verwacht ik. Problemen komen naar mijn weten - vooral - voor als het internationale huwelijken betreft. |
Het gaat hier om mensen die in Duitsland willen wonen. Zij willen dus mogelijk in Duitsland een huis kopen, een hypotheeklening afsluiten, kinderen krijgen, sterven, etc. Het is onder die omstandigheden niet verstandig om een (naar Duits recht) dubbel huwelijk voor het gemak maar te vergeten.
Misschien is de ex straks van rechtswege de juridische vader van een in Duitsland geboren kind? Ik weet het niet, maar ik weet wel dat ik me grondig zou laten informeren. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|