|
Auteur |
Bericht |
yulu
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 okt 2007 23:59 Onderwerp: hoe te bewijzen? |
|
|
Nog een leuke vraag;
je krijgt een boete voor door rood rijden. Je bent niet in die plaats geweest rond dat tijdstip. Je kunt niet bewijzen door bv tankbeelden etc dat je er niet bent geweest. Foto opvragen heeft geen zin, aangezien een agent het met eigen ogen (had de bril niet op) heeft gezien.
Bezwaar gemaakt, niet gelukt. Nu eventueel rechter, maar ja geen bewijs.
Wel op rdw gezocht en gezien dat het kenteken na "mijn"kenteken (dus 1 cijfer verschil) een dezelfde type auto betreft en dezelfde kleur.
Iemand nog tips?!? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 0:03 Onderwerp: |
|
|
Dat printje zéker meenemen.
En je bent die dag en die tijd wel ergens geweest waar mensen je gezien hebben, toch? Die kunnen dat dan in een verklaring bevestigen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
yulu
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 0:07 Onderwerp: pech |
|
|
het was om 20.20 was ik in de sportschool maar ja verklaring van vrienden niet rechtsgeldig, sportschoolhouder weet vast niet meer wie hij in juni heeft gezien?!? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 0:16 Onderwerp: |
|
|
Waarom zouden die verklaringen niet rechtsgeldig zijn?
Kom je daar altijd op vaste tijdstippen? Niemand anders onderweg tegengekomen?
Maar goed, waar ik ook nog even aan zat te denken: die auto met dat nummer dat net een cijfer verschilt, is die ook in jouw regio geregistreerd?
Want als jij in Maastricht woont en die auto in Groningen rijdt schiet je er natuurlijk niet veel mee op.
Verder lijkt het me toe dat jij niet keihard je onschuld hoeft te bewijzen. Ons strafrecht heeft toch nog steeds de onschuldpresumptie mag ik hopen? Of is die in alle modernisering inmiddels ook al afgeschaft? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 12 okt 2007 7:29 Onderwerp: Re: pech |
|
|
yulu schreef: | het was om 20.20 was ik in de sportschool maar ja verklaring van vrienden niet rechtsgeldig, sportschoolhouder weet vast niet meer wie hij in juni heeft gezien?!? |
Dat is een misvatting. |
|
|
|
 |
woega
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 31 okt 2007 17:11 Onderwerp: |
|
|
is er toevallig op jouw sportschool een pasjessysteem?
Bij ons moet je je pasje door een magneetkaartlezer halen om door het poortje te kunnen naar de kleed- en sportruimtes.
Hiermee ben je ook geregistreerd. |
|
|
|
 |
|