Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 20:45
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Proeftijd beeindigd, terugvordering kosten
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 20:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

(Quote liever niet steeds het hele bericht.)

Echt duidelijk is die regeling niet. Het viel me op dat alleen externe opleidingen worden geamortiseerd, maar daar is in jouw geval ook sprake van zie ik nu. Tenminste, als je in je 1e bericht met "aangezien de lessen door een werkgever van het bedrijf werden gegeven" bedoelde dat de lessen door een opdrachtgever van je werkgever werden gegeven.

Leeftijd: 43
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 20:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
(Quote liever niet steeds het hele bericht.)

Echt duidelijk is die regeling niet. Het viel me op dat alleen externe opleidingen worden geamortiseerd, maar daar is in jouw geval ook sprake van zie ik nu. Tenminste, als je in je 1e bericht met "aangezien de lessen door een werkgever van het bedrijf werden gegeven" bedoelde dat de lessen door een opdrachtgever van je werkgever werden gegeven.

Sorry, laat me dat corrigeren; daar moest staan dat de lessen gegeven werden door een werknemer van het bedrijf. Tikfout! Er is dus geen sprake van een externe opleiding. Enkel de examens worden deels extern afgenomen (maar daar vraagt men geen terugbetaling voor).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
PcDealer

Leeftijd: 47

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sambaramba schreef:

[...]
Uit de arbeidsvoorwaarden:
Quote:

[...]
3.6 Opleidingen
Voor het optimaliseren van de kennis van de medewerker stelt XX zowel interne als externe opleidingen ter beschikking. De kosten voor interne en externe opleidingen worden in overeenstemming met in
ieder geval de directe manager vergoed door XX. Externe opleidingen waarvan de kosten boven een bepaald bedrag uitstijgen, worden
geamortiseerd. De hoogte van het bedrag en de looptijd van de amortisatie wordt bekendgemaakt in het vergoedingenoverzicht XX Nederland B.V. De aanvullende voorwaarden voor vergoeding van studiekosten worden bekendgemaakt via de daartoe geëigende middelen.

Dus ze moeten bij je voormalig manager zijn die zo verstandig is geweest een opleiding te akkorderen terwijl je nog in je proeftijd was?
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
bona fides

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan is de amortisatieregeling dus helemaal niet van toepassing.

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 20:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog een vraag: ik lees elders op dit forum dat iemand anders een identieke ervaring met dit bedrijf heeft. Deze persoon mocht echter het bedrijf zonder rekening gepresenteerd te krijgen het bedrijf verlaten (ja de situatie was echt identiek).

Kan ik me wellicht hierop beroepen? Indien een ander het mag mag ik het ok zou je zo denken. Of is dat te naief gesteld?
Sambaramba

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 20:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

PcDealer schreef:
Sambaramba schreef:

[...]
Uit de arbeidsvoorwaarden:
Quote:

[...]
3.6 Opleidingen
Voor het optimaliseren van de kennis van de medewerker stelt XX zowel interne als externe opleidingen ter beschikking. De kosten voor interne en externe opleidingen worden in overeenstemming met in
ieder geval de directe manager vergoed door XX. Externe opleidingen waarvan de kosten boven een bepaald bedrag uitstijgen, worden
geamortiseerd. De hoogte van het bedrag en de looptijd van de amortisatie wordt bekendgemaakt in het vergoedingenoverzicht XX Nederland B.V. De aanvullende voorwaarden voor vergoeding van studiekosten worden bekendgemaakt via de daartoe geëigende middelen.

Dus ze moeten bij je voormalig manager zijn die zo verstandig is geweest een opleiding te akkorderen terwijl je nog in je proeftijd was?

Lees je dat eruit? Ik vraag me sowieso af of ik hieronder val. Ik denk het niet aangezien ik onder de scholarshipregeling val? Zou wel mooi zijn..!
Sambaramba

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Ik zou denken dat artikel 2.14 uit de arbeidsvoorwaarden verwijst naar artikel 2.2.3 uit het scholarship document?
bona fides

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 21:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote niet steeds het hele bericht. Dat is erg onoverzichtelijk. Het is vrij eenvoudig om de stukken waar je toch niet op reageert te verwijderen en het relevante deel te laten staan, of klik op "nieuw antwoord" ipv "quote".

Sambaramba schreef:
bona fides schreef:

Ik zou denken dat artikel 2.14 uit de arbeidsvoorwaarden verwijst naar artikel 2.2.3 uit het scholarship document?

Artikel 2.2.3 lijkt te verwijzen naar een amortisatieregeling die in de arbeidsovk wordt uitgewerkt. Voor zover ik zie wordt alleen in artikel 3.6 (een beetje) gedaan, en daar staat duidelijk "externe opleidingen".

Aan de andere kant zegt art. 2.2.3 "zoals in de arbeidsovereenkomst is vermeld heeft deze regeling een looptijd van 2 jaar", terwijl ik dat niet terugzie. Misschien heb je niet alle relevante artikelen weergegeven. Er wordt nu nergens een definitie van "amortisatieregeling" gegeven, wat toch wel een beetje merkwaardig is.

Sambaramba schreef:
Kan ik me wellicht hierop beroepen? Indien een ander het mag mag ik het ok zou je zo denken. Of is dat te naief gesteld?

Dat is te naïef gesteld.

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 23:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Aan de andere kant zegt art. 2.2.3 "zoals in de arbeidsovereenkomst is vermeld heeft deze regeling een looptijd van 2 jaar", terwijl ik dat niet terugzie. Misschien heb je niet alle relevante artikelen weergegeven. Er wordt nu nergens een definitie van "amortisatieregeling" gegeven, wat toch wel een beetje merkwaardig is.

Voor zover ik me herriner (kan het even niet voor je controleren, daar ik niet thuis ben) wordt daar geen exacte definitie van gegeven, behalve dan dat e kosten over 2 jaar verrekend worden.
bona fides

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 23:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voorlopig lijkt me dit in ieder geval het sterkste argument: de amortisatieregeling is alleen op externe opleidingen van toepassing. Gevolgd door wat we eerder hebben genoemd. Dan maar afwachten of de werknemer echt denkt aan een procedure iets te kunnen verdienen.

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 0:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Voorlopig lijkt me dit in ieder geval het sterkste argument: de amortisatieregeling is alleen op externe opleidingen van toepassing. Gevolgd door wat we eerder hebben genoemd. Dan maar afwachten of de werknemer echt denkt aan een procedure iets te kunnen verdienen.

Ok, bedankt.

Ik ben er echter nog niet helemaal van overtuigd dat de amortisatieregeling alleen voor de externe opleidingen geldt. Ik heb er zonet nog eens alle documenten op nageslagen en ik vind verder niets over de amortisatieregeling. Mag ik je een gunst vragen en de 2 documenten toesturen? Indien dit echt het geval is kan ik dit argument natuurlijk alsnog aandragen.

Bedankt!
Michèle
Moderator
Michèle

Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 9:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Krijg je nou nog loon of is alles inmiddels al uitbetaald?

Want volgens mij zou je door de rechter wel 10 x in het gelijk worden gesteld, maar als je ex-werkgever in de positie is om geld in te houden ben jij degene die uiteindelijk naar de rechter zou moeten stappen. En da's natuurlijk minder gunstig dan andersom.

Andere kant, als het zo moet dan moet het maar zo. Als het bedrijf echt niet wil luisteren en je brieven naast zich neerlegt, is het ook eigen schuld dikke bult. (Dan moet het bedrag natuurlijk wel weer de moeite waard zijn om voor naar de rechter te gaan.)
Sambaramba

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 10:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Krijg je nou nog loon of is alles inmiddels al uitbetaald?

Want volgens mij zou je door de rechter wel 10 x in het gelijk worden gesteld, maar als je ex-werkgever in de positie is om geld in te houden ben jij degene die uiteindelijk naar de rechter zou moeten stappen. En da's natuurlijk minder gunstig dan andersom.

Andere kant, als het zo moet dan moet het maar zo. Als het bedrijf echt niet wil luisteren en je brieven naast zich neerlegt, is het ook eigen schuld dikke bult. (Dan moet het bedrag natuurlijk wel weer de moeite waard zijn om voor naar de rechter te gaan.)

Hoi,

Het bedrijf is me geen salaris meer schuldig; ik heb het salaris over de maand dat ik er "werkzaam" ben geweest netjes ontvangen. Dit salaris heb ik ontvangen voordat ik bekend maakte weg te gaan, dus men zal op dat moment geen reden gehad hebben om mij niet uit te betalen.

Desodanks heb ik wel nog geld van dit bedrijf tegoed (kilometervergoeding). Ik heb geen flauw idee of ik dit geld ga krijgen; de declaratie heb ik vorige week ingediend (voordat ik bekend maakte weg te gaan; zelfs nog voordat ik het besluit genomen had). In het ergste geval ga ik dat geld dus niet terug zien...

ps er zijn nog meer redenen waarom ik denk in mijn gelijk te staan dan hetgeen ik hier neerzette; dit zijn weliswaar ietwat minder relevante zaken, maar maken mijn zaak natuurlijk wel sterker... en zo heb ik nog een extra stokje achter de deur...
jvdl

Leeftijd: 55
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 12:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sambaramba schreef:

ps er zijn nog meer redenen waarom ik denk in mijn gelijk te staan dan hetgeen ik hier neerzette; dit zijn weliswaar ietwat minder relevante zaken, maar maken mijn zaak natuurlijk wel sterker... en zo heb ik nog een extra stokje achter de deur...

Nu word ik nieuwsgierig (en anderen zeker ook) ... Je bent nu toch bezig, gooi het er maar uit... Wink
Michèle
Moderator
Michèle

Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 13:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jvdl schreef:

Nu word ik nieuwsgierig (en anderen zeker ook) ... Je bent nu toch bezig, gooi het er maar uit... Wink

Daarbij in gedachten houdend dat het een juridisch forum is en geen therapeutisch of flaming forum... Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds