Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 17 aug 2025 18:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Regelmatige overtreding van RVV 1990:28
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 17:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

PcDealer schreef:
Niet houden aan de RVV is een overtreding en daardoor een onrechtmatige daad. Daartegen kan een boete van de eerste cat. woren geëist.

Nu haal je een paar dingen door elkaar.

Leeftijd: 47
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 17:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
PcDealer schreef:
Niet houden aan de RVV is een overtreding en daardoor een onrechtmatige daad. Daartegen kan een boete van de eerste cat. woren geëist.

Nu haal je een paar dingen door elkaar.

Correctie: niet houden aan de RVV 1990 is een onrechtmatige daad.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Geslacht: Vrouw
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 17:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Pc Dealer:
Je kunt een klacht over de verhuurder indienen bij de ‘Klachtencommissie Woningcorporaties’. Dit is een onafhankelijke commissie die wordt, in ieder geval werd, voorgezeten door een mr. in de rechten. Het is kosteloos. Google even met de zoekterm ‘klachtencommissie woningcorporaties’. Krijg je het er niet uit, bel dan even met een woningcorporatie in je woonplaats en vraag naar het adres. Misschien geven ze een folder uit. Handig om eerst even in de kijken.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 17:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overtreding van art. 28 RVV wordt in art. 92 RVV niet aangemerkt als strafbaar feit. Onnodig claxonneren is dus wel een onrechtmatige daad, maar niet strafbaar. Aanhouding is derhalve niet toegestaan.

Off-topic, maar ik vraag me nog steeds af wat de reikwijdte is van de laatste volzin van art. 2 lid 1 WAHV: "Voorzieningen van strafrechtelijke of strafvorderlijke aard zijn uitgesloten." Vallen daar bijv. ook art. 27 Sv en art. 53 Sv onder? Verder vraag ik me af of langs de bestuursrechtelijke weg aansprakelijkhedsconstructies als poging en medeplegen nog een rol spelen...

BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 10:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
@Pc Dealer:
Je kunt een klacht over de verhuurder indienen bij de ‘Klachtencommissie Woningcorporaties’. Dit is een onafhankelijke commissie die wordt, in ieder geval werd, voorgezeten door een mr. in de rechten. Het is kosteloos. Google even met de zoekterm ‘klachtencommissie woningcorporaties’. Krijg je het er niet uit, bel dan even met een woningcorporatie in je woonplaats en vraag naar het adres. Misschien geven ze een folder uit. Handig om eerst even in de kijken.

Ik heb de Centrale Bewonerscommissie tevergeefs proberen te bereiken. De verhuurder had een klachtencommissie, maar is/wordt vervangen door een van de CBR. Echter, in mei was het laatste nieuws erover dat er met de directeur-bestuurder over was gediscussieerd.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 10:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik was net voor je bezig...

Ik heb zojuist een magazine ontvingen en lees:

Actief voor X
Stel, een huurder heeft een klacht over X of een andere regionale woningcorporaties en samen komen ze er niet uit. Dan kan de klachtencommissie helpen. Mr. Y is onafhankelijk voorzitter van die commissie en mr. Z is ambtelijk secretaris. De commissie bestaat verder uit afgevaardigden namens de huurders en de corporaties.

Mr. Y: ‘Huurders kunnen hun klacht schriftelijk bij ons indienen. Let wel. De partijen moeten al wel geprobeerd hebben zelf een oplossing te vinden. Pas als dat niet lukt gaan wij ermee aan de slag. We proberen eerst te bereiken dat partijen er met elkaar in onderling overleg uitkomen. Ongeveer éénderde van alle klachten wordt zo alsnog opgelost.

Vergrootglas
Als bemiddeling niet slaagt, volgt een zitting. ‘Tijdens deze zitting kunnen beide partijen hun zegje doen en worden alle kanten van de zaak zorgvuldig gewikt en gewogen. We leggen de hele kwestie als het ware onder een vergrootglas. Op basis hiervan brengt de commissie een bindend schriftelijk advies uit.’

brochure

reglement klachtencommissie
PcDealer

BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt, maar die is alleen voor de omgeving Arnhem/aangesloten corporaties (waar die van mij niet bij zit) Smile
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 11:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iedere woningcorporaties heeft de verplichting een klachtencommissie in te stellen.

Bel anders even met een woningcorporatie bij je in de buurt of je eigen woningcorporaties en vraag naar het adres en zo van de klachtencommissie.
Die commissies kunnen niet wezenlijk verschillen, lijkt me.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 11:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft jou verhuurder geen site, waar je het onder klachten kunt vinden?
PcDealer

BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 12:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik geef de woningstichting een laatste kans alsnog aan haar verplichtingen te voldoen en heb daarvoor deze eerste draft opgesteld:
Quote:
Aan de rayonbeheerder.

Geachte heer <naam>

Ik heb <datum> bij u voor de derde keer een klacht ingediend inzake onnodig geluidsoverlast. Ook heb ik gemeld bedreigd te zijn, is er een poging tot aanrijding geweest en dat de politie een dossier heeft aangelegd. Nu meld ik u dat ik mijn overweging aangifte te doen wegens poging tot aanrijding definitief doorzet. Ik heb in mijn schrijven ook aangegeven dat ik deze keer wel serieus wenste te worden. Vorige week heeft u de moeite genomen om bij mij langs te komen na uw bezoek aan <vertrekkende buurman>.

U heeft toen aangegeven geen juridische grond te zien voor aanpak van de overlast die uw huurders op <straatnaam> 19 veroorzaken omdat hun gedragingen zich op de openbare weg zouden bevinden. Ik had <woningstichting> meerdere keren aangegeven dat op basis van de Algemene Huurvoorwaarden artikel 5.3 voldoende aannemelijk is dat u hen daarop zou kunnen aanspreken. Ondanks uw negatieve antwoord had ik verwacht dat u toch naar nummer 19 zou gaan om hen te aan te spreken, dit liet u na.

De wet biedt u weldegelijk handreikingen om tot actie over te gaan en geeft u zelfs de verplichting om op te treden. Ik verwijs u naar 7:xxx BW. Ook is er jurisprudentie op dit gebied die gelijkenis vertoond met de onderhavige zaak. LJN xxxxxx inzake een huurder die de verhuurder voor de rechter daagt inzake overlast van een andere huurder.

Verder hebben wij in de zomer van 2006 elkaar telefonisch gesproken en heb ik de de mogelijkheid geopperd om vanuit <woningcorporatie> een brief te sturen met mijn klacht en hen te vragen hun onderhavige gedragingen te staken. U antwoordde daarop dat ik het beste nog een keer met keer met hen de zaak zou kunnen bespreken en proberen dit onderling te regelen. U heeft op deze manier de indruk gewekt dat ik met mijn klacht uiteindelijk altijd bij u terecht kon. U wist toen al dat er reeds eerder meerdere pogingen waren geweest met hen tot een oplossing te komen. Toch ging ik alsnog akkoord. Nu is uw verhaal het tegenovergestelde.

Ook mevrouw Van de Ven wekte die indruk toen zij mij belde na mijn tweede klacht bij u. Ook toen is nooit expliciet aangegeven dat <woningstichting> niet zou meewerken aan een oplossing. Ik zou wel meerdere klachten moeten verzamelen zonder dat werd aangegeven wat er dan zou gebeuren. Ik zou de enige met klachten zijn. Ik veronderstel dat u weet dat niet iedereen bereid is een klacht in te dienen en zich intussen wellicht schouderophalend blijft ergeren.

Ik ben van mening dat <woningstichting> in haar rol als verhuurder tekortschiet en aan haar verplichtingen probeert te ontkomen en wijt haar nalatigheid in haar handelen. Ik verzoek <de woningstichting> al het mogelijke binnen haar kunnen te doen om er voor te zorgen dat haar verhuurders op nummer 19 haar overlast binnen twee weken na nu staakt en gestaakt houdt.

Indien blijkt dat <verhuurder> niet kan zorgdragen voor ons ongestoorde woongenot, zullen wij de klachtencommissie inschakelen en desnoods tot dagvaarding overgaan. Ik ga er vanuit dat u uw werk en mijn klachten serieus neemt en dat het niet zover hoeft te komen.

Laatst aangepast door PcDealer op zo 30 sep 2007 11:45, in totaal 1 keer bewerkt
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: za 29 sep 2007 19:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@PC Dealer:
Ik heb me serieus met je zaak bezig gehouden; ik ben begaan met mensen die overlast ondervinden.
Van de door jou opgegeven bronnen heb ik 5:37 BW 6:162 BW, 7:204 BW, 7:214 BW, 142 Sr, 431 Sr en LJN BA7188 nagelezen. Over het besluit beheer sociale huursector 12a en de APV Veldhoven beschik ik niet.
Op grond hiervan en eigen geknobbel (let wel, ik ben een beginnertje en ik heb de module huurrecht niet genoten – masterfase en keuzevak – maar ik ben wel zelf een huurder en overlast is me niet onbekend) kan ik niet anders dan de rayonbeheerder gelijk geven: geen juridische grond te zien voor de aanpak van de overlast door verhuurder omdat de gedragingen zich op de openbare weg bevinden. Hier heb ik dus over het getoeter.
Naar de politie, maar die zal er niets mee doen!!!
PcDealer

BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 11:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de aandacht Smile

APV Veldhoven: http://veldhoven.nl/content.jsp?objectid=27002
Besluit beheer sociale-huursector: http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink/law1/title=BESLUIT%20BEHEER%20SOCIALE-HUURSECTOR

De "openbare weg" is wel pal voor de deur en niet een kilometer verder op.
Ook al zou er geen juridische grond zijn, heeft men de indruk gewekt wel tot actie over te kunnen gaan en is het een kleine moeite om althans te proberen te bemiddelen. Helaas doen ze tot nog toe niets. Wel vreemd dat na mijn gesprek met mevrouw Van de Ven het hier 4 weken heerlijk rustig was.

Laatst aangepast door PcDealer op zo 30 sep 2007 13:22, in totaal 1 keer bewerkt
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
De "openbare weg" is wel pal voor de deur en niet een kilometer verder op.

Openbare weg is openbare weg.
Quote:
Ook al zou er geen juridische grond zijn, heeft men de indruk gewekt wel tot actie over te kunnen gaan en is het een kleine moeite om althans te proberen te bemiddelen. Helaas doen ze tot nog toe niets. Wel vreemd dat na mijn gesprek met mevrouw Van de Ven het hier 4 weken heerlijk rustig was.

Je kunt hierover een gesprek aanvragen met de verhuurder.
De Klachtencommissie Woningcorporaties kan bemiddelen, als jullie er niet uit kunnen komen.

Een overtreding van de APV is politiewerk.

De link besluit beheer sociale huursector doet het niet bij mij. Het besluit komt er niet op.
PcDealer

BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 13:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Link gefixt.

Een gesprek met de verhuurder? Ik heb er weinig vertrouwen in als men zo handelt als nu.

De CBR gesproken, zien weinig mogelijkheden om op te treden Sad
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2007 15:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je voor de link. Moet ik in de wettenbundel hebben zitten?! Het register geeft geen verwijzing. Ik noteer ik probleem, maar dat terzijde.

Je bedoelt lid 1?
Quote:
Artikel 12a
1.
De toegelaten instelling draagt bij aan de leefbaarheid in de buurten en wijken waar haar woongelegenheden gelegen zijn.

Hier doe je in deze zaak formeel helaas niks mee.

Bij jou heeft de verhuurder de indruk gewekt wel tot actie over te kunnen gaan en dat is niet gebeurd. Je bent teleurgesteld in de verhuurder. Die teleurstelling kun je uitspreken. Zo’n gesprek kan helend werken. Je huurt nog van ze, dus je moet met ze door. Slaap er nog maar een paar nachtjes over.

Laat de aangifte poging tot aanrijding maar zitten. Dit bestaat niet. Het moet dan worden poging tot doodslag of poging tot moord, denk ik. Heftig. Het bewijs zal niet rond te krijgen zijn. Het kost je alleen een heleboel tijd, moeite en energie. En het levert frustratie.

Wees ondertussen blij dat de toeteraars drie deuren verder wonen. Mijdt ze maar en plaats ze in het hokje asociale mensen. Sta erboven.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds