|
Auteur |
Bericht |
maantjezon
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 12:26 Onderwerp: Grondexploitatiewet |
|
|
Binnenkort veranderd de grondexploitatiewet. Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie hiervan vinden? Zijn er misschien mensen hier op het forum die ermee te maken krijgen? |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 13:15 Onderwerp: Re: Grondexploitatiewet |
|
|
maantjezon schreef: | Binnenkort veranderd de grondexploitatiewet. Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie hiervan vinden? Zijn er misschien mensen hier op het forum die ermee te maken krijgen? |
Euuh, er is nu nog geen grondexploitatiewet dus die kan niet veranderen.
De Wet op de Ruimtelijke Ordening gaat veranderen en er is een apart wetsvoorstel ingediend om een hoofdstuk in deze herziene wet te wijden aan de grondexploitatie. Dit wordt in de wandelgangen de grondexploitatiewet of nog korter de grexwet genoemd. De inwerkingtreding wordt verwacht op 01-07-2008.
Ik ben niet onverdeeld enthousiast over deze voorgenome wijziging. Het is een erg ingewikkelde wet. Even heel kort door de bocht, wat voorheen door de gemeente en projectontwikkelaar privaatrechtelijk werd geregeld, wordt dan, als de gemeente een grondexploitatiegebied aanwijst en de wet ook gaat hanteren, publiekrechtelijk geregeld. Ik verwacht dat er nog wel het een en ander aan jurisprudentie zal gaan verschijnen.
groetjes,
jacq |
|
|
|
 |
maantjezon
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 13:40 Onderwerp: |
|
|
Ow, excuses. Inderdaad ik heb het verkeerd getypt.
Maar bedankt voor je mening! Misschien zijn er nog meer mensen die hier een mening over hebben. Misschien wel tegenovergesteld?? |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 13:46 Onderwerp: |
|
|
Even heel nieuwsgierig......Vanwaar jouw belangstelling?
groetjes,
jacq
edit spelfout
Laatst aangepast door jacq op vr 28 sep 2007 17:49, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
maantjezon
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 13:57 Onderwerp: |
|
|
Ik werk zelf voor 2 planeconomen en voor een bedrijf welke opleidingen verzorgd voor planeconomen en vastgoedjuristen.
Er is veel te doen over deze wet en vandaar dat ik het interessant vind om ook de meningen van andere mensen te horen. |
|
|
|
 |
jacq
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 17:59 Onderwerp: |
|
|
maantjezon schreef: | Ik werk zelf voor 2 planeconomen en voor een bedrijf welke opleidingen verzorgd voor planeconomen en vastgoedjuristen.
Er is veel te doen over deze wet en vandaar dat ik het interessant vind om ook de meningen van andere mensen te horen. |
Dat er veel over te doen is kan je wel stellen. Het regent cursussen Als je een beetje googled kom je ook een aantal leuke dingen tegen.
groetjes,
jacq |
|
|
|
 |
|