|
Auteur |
Bericht |
johnv
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 sep 2007 23:34 Onderwerp: Twee banen |
|
|
Ik heb twee deeltijd banen, bij de ene baan wordt mij het werken haast onmogelijk gemaakt door een geschil, waardoor ik mij genoodzaakt voel ziek te melden. Moet ik me nu bij de andere baan ook ziek melden, terwijl ik daar lekker in mijn vel zit, of kan ik mijzelf ook op een plek ziek melden en bij de andere waar ik lekker in mijn vel zit door blijven werken? |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 sep 2007 23:56 Onderwerp: |
|
|
Is je niet "lekker voelen" een gegronde reden voor werkweigering?
Afgezien daarvan: als er een controle plaatsvindt en je bent niet thuis, dan is dat niet in je voordeel. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 0:06 Onderwerp: |
|
|
PcDealer schreef: | Is je niet "lekker voelen" een gegronde reden voor werkweigering? |
Dat is niet wat johnv schrijft.
@johnv: Ziek zijn voor het ene soort werk betekent niet automatisch dat je ziek bent voor een andere soort werk (situationele arbeidsongeschiktheid). Op arbeidsrechter.nl:
Quote: | Bij situationele arbeidsongeschiktheid gaat het om arbeidsongeschiktheid van een medewerker voor een bepaalde werksituatie. Het betreft medewerkers die bij een WAO-/WIA-keuring volledig arbeidsgeschikt verklaard worden om bepaald soort (ander) werk te verrichten of hetzelfde werk in andere omstandigheden.
Bij situationele (situatieve) arbeidsongeschiktheid gaat het bijvoorbeeld om het niet (meer) kunnen werken met bepaalde middelen of op een bepaalde werkplek wegens een allergie, of het niet (meer) kunnen omgaan met bepaalde personen, zoals bepaalde medewerkers, klanten of leidinggevenden. Bij situationele arbeidsongeschiktheid gaat het normaliter niet om stress, M.P.S., daar dit doorgaans gepaard gaat met een (tijdelijk of blijvend) lichamelijk of geestelijk gebrek, welke ook van belang zijn in andere werkomstandigheden. |
Ziek melden voor je andere baan hoeft dus niet. Het lijkt me wel zaak om in overleg te treden met de werkgever waar het niet goed loopt, om zo tot een oplossing te kunnen komen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 28 sep 2007 4:04 Onderwerp: |
|
|
Hier is echter sprake van een arbeidsconflict en niet van situationele arbeidsongeschiktheid. Het arbeidsconflict dient uitgesproken te worden, maar een eventueel verzuim als gevolg daarvan dient te worden onderscheiden van ziekte. De bedrijfsarts kan eventueel bemiddelen door het geven van een time-out. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
|