Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 27 jul 2025 15:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Achterstallig loon, werkgever betaalt niet
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LeChat

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: di 25 sep 2007 20:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
In het centraal insolventieregister is Baanoptie niet opgenomen, noch op naam, noch op KvK-nummer.
Maar er zijn in elk geval wél problemen, zie deze brief van de verantwoordelijke wethouder, d.d. 12 sept. jl.

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: di 25 sep 2007 21:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Sorry, maar wordt hier niet een beetje overdreven?

Bij zoveel leed verwacht ik ook elders op internet grote verhalen, maar ik vind ze niet. Verder wil het er bij mij nog niet helemaal in hoe iemand 70.000 euro door een bedrijf genaamd Baanoptie kan laten beleggen.

Maar goed, misschien is het echt zo. Dan gaat het vermoedelijk om een kleine gemeenschap waarbinnen geldschieters geronseld zijn. Aangifte doen en er het beste van hopen (en alvast de toekomstplannen bijstellen...).

Twee weken zonder loon zou naar mijn nederige mening iedereen moeten kunnen overleven. Gas, water, licht en huur worden echt niet na 1 maand al afgesloten.

Sorry, maar ik geloof dat je het niet helemaal hebt begrepen. Mijn loon van de maand augustus heb ik nog niet ontvangen, dat van september ook niet. Iedereen stond daar te werken voor een minimuminkomen en sommige (net als ik) hebben door bijvoorbeeld een scheiding (waarbij je ex je met schulden heeft achtergelaten) al hulp nodig van de schuldhulpverlening. Als je even rekent, zou ik nu inmiddels mijn loon van september binnen moeten hebben, dat betekent dat ik nu inmiddels al twee maanden zonder inkomen zit, geen afdrachten meer kan doen en dus weer nieuwe schulden maak. Twee weken achterstand ben ik al gewend, aangezien het loon altijd twee weken te laat kwam. Deze week heb ik gelukkig wel mijn loon mogen ontvangen van mijn nieuwe werkgever, maar dat bedraagt ongeveer 500 euro. Daar kan men gewoon niet twee maanden van rondbreien.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Voor verdere informatie verwijs ik naar het verhaal naar Bartjan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 25 sep 2007 21:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LeChat schreef:
bona fides schreef:
In het centraal insolventieregister is Baanoptie niet opgenomen, noch op naam, noch op KvK-nummer.
Maar er zijn in elk geval wél problemen, zie deze brief van de verantwoordelijke wethouder, d.d. 12 sept. jl.

Ik zie het. Over een tijdje ziet het insolventieregister het misschien ook.

Puur toevallig luister ik met een half oor naar "Opgelicht" op tv. Dat gaat niet over Baanoptie, maar het doet me er wel aan denken. Bij de scam op tv gaat het om een bedrijf dat schimmige baantjes aanbiedt, en waarbij voor de werknemers (typisch met BKR-registratie) een mooie "belegging" wordt geregeld. ABN-AMRO schiet het geld voor (onduidelijk hoe dit kan, maar ABN-AMRO heeft vervalste loonverklaringen in het dossier, dus de lening is niet te ontbinden), wat vervolgens dus nooit meer terugkomt. De werknemers blijven met een schuld zitten.

Het wordt mij nu wat duidelijker. Het gaat waarschijnlijk niet om mensen mét geld die ettelijke tienduizenden euro's verspelen met een ondoordachte belegging, maar juist om mensen met schulden die verder in het moeras worden getrokken.

Op tv gaat het om het bedrijf Finecare Advies. Zit er bij Baanoptie ook ene Roberto C. achter?

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 25 sep 2007 23:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Iemand met schulden kan toch vrij moeilijk aan 50.000, 70.000 of 97.000 euro komen??
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 0:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Iemand met schulden kan toch vrij moeilijk aan 50.000, 70.000 of 97.000 euro komen??

Inderdaad, dus de fraudeur over wie het op tv ging had waarschijnlijk een handlanger bij ABN-AMRO. Vervalste loonverklaringen helpen natuurlijk ook.

Ik weet natuurlijk niet of hier hetzelfde aan de hand is, maar de verhalen zijn er vreemd genoeg voor.

Leeftijd: 48
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 15:47    Onderwerp: gedupeerd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook wij zijn er ingeluisd door X met zn mooie praatjes. Wij hebben 45000 euro ingelegd. Alles werd mooi verteld. We zouden ten alle tijde alles terugkrijgen. Ik heb in mei alles opgezegd en X beloofde ons dat wij het geld terug zouden krijgen. We hebben heel veel keren gebeld maar zonder resultaat. Wij zijn net terug van vakantie en wisten niet dat alles failliet was. Wij kwamen erachter omdat we telefonisch geen gehoor kregen en er naartoe gegaan zijn.
Wij zitten nu ook met een groot probleem. Wij willen ons geld terug. Kunnen we niet met zn allen iets doen?
Ik had een incassoburo benaderd en deze wil de advocaat laten bekijken of het rendabel is. Is dit nog rendabel of kunnen we naar ons geld fluiten?

Ook blijkt dat X een vals huisadres opgegeven heeft.
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aangifte doen van oplichting, failliet laten verklaren en hopen dat de curator nog iets kan achterhalen. Veel zal er wel niet terugkomen.

Nooit meer met eurotekens in de ogen voor mooie praatjes vallen...

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is op dit moment nog steeds zo dat eenieder die gewoon in dienst was van het bedrijf (dus niet op basis van een loonkostensubsidie o.i.d.) tot op dit moment nog geen salaris heeft ontvangen en ook niet door de diverse gemeentes worden erkend of ondersrteund. Ook is het zo dat de berichtgeving gestopt is omdat de Het management heeft gekozen voor zichzelf en niet voor de werknemers. (btw ook zij hebben persoonlijk geld zitten in dit bedrijf????)
Het komt er dus op neer dat de werknemers tot op heden geen geld en geen info hebben. Ook is er tot op heden geen sprake van ontslag. Wat te doen als je een andere baan krijgt.? bij wie zeg je op? Het UWV heeft ook niets laten horen, reageerden zelfs boos als je als gedupeerde werknemer bij hun te rade ging, terwijl zij toch de loondoorbetaling garanderen!!
Al met al, ondanks de goede wil van veel werknemers die hard gewerkt hebben voor hun geld laat zowel het bedrijf als het UWV de mensen gewoon in de kou staan.
Persoonlijk heb ik mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld maar die kan op dit moment ook niet al te veel doen.
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 18:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
...in dienst was van het bedrijf (dus niet op basis van een loonkostensubsidie o.i.d.)

Loonkostensubsidie. Bartjan en zijn collega´s kunnen met loonkostensubsidie aan het werk zijn geweest bij Baanoptie BV. Dit kan sporen met het bericht van Bartjan dat iemand van de gemeente Capelle aan den IJssel naar Baanoptie BV is gegaan en alle werknemer een voorschot heeft gegegeven. En dat hij van de gemeente Capelle aan de IJssel moet gaan werken bij Baanoptie BV, een bedrijf die hem zou helpen naar de juiste baan. De gemeente kan WWB geld hebben ingezet. Misschien komen we hier op de rol de gemeente kan worden toegedicht.

@khebooknix:
Het is in en in triest.
coenen

Leeftijd: 53
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is er officieel duidelijkheid over een faillisement van BaanOptie en/of Financieel Actueel.

Ik wil graag stappen ondernemen en wil weten wat nu precies de situatie is.
bartjan

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 20:37    Onderwerp: betreft baanoptie Reageer met quote Naar onder Naar boven

zoals iedereen weet ben ik dit onderwerp begonnen
en ik merk dat er nog veel vragen en onduidelijk heden zijn voor velen
voor meer informatie kijk even op
http://www.dasp.nl

het gaat om de volgende bedrijven
finacieel actueel
Baanoptie
digatal sharing
allekleuren.nl

deze bedrijven zijn van de heer Keeldar

er waren al maanden problemen met geld storten aan werknemers
dan was het telaat en dan kreeg je het in beetje
tot eind augutsus een betaling onmacht onstond

ik heb toen in de krant gezien dat er een openbare verkoop is
daar ben ik heen geweest
en heb daar wat deurwaarders gesproken
en ging om een belasting schuld van ruim 800.000 euro
verder hoorde dat de heer keeldar nog bij ruim 6 gemeentes schulden had

op die dag hebben bij ook meerdere mensen gesproken die hem geld geleend hebben
en het ging om bedragen van miniaal 15.000 euro
als deze mensen hebben de lening laten regelen door heer keeldar
hij was met zijn bedrijf financieel actueel tussen persoon van de interbank

dus hij regelde alles zelf
ik heb laast de interbank gebeld met de afdeling fraude
en die wisten ook al van het verhaal
en zei zeiden ook dat hij in suriname was om eigen vermogen aan te trekken .

maar de heer keeldar kreeg die leningen er door heen omdat interbank
nou eenmaal geen goede bank is want keeldar heeft namelijk gewoon een contract uitgedraaidt voor die mensen met hun naam erop en met naam van baanoptie dat wisten dezen mensen zelf ook niet
simpel

dus al met al tegenwoordig kun je geen mensen meer vertrouwen blijkt maar weer

oja

T.A.V : Jetkroket

hoi ik wilde jou nog even bedanken voor jou support
de advocaat is bezig met een onderzoek om na te gaan
of er nog bezitingen zijn in nederland van de heer keeldar of geld
mocht dit zo zijn is onze advocaat bereid de zaak aan te nemen

groetjes bartjan
Camira

Leeftijd: 58

BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 20:41    Onderwerp: Goed werk Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bartjan,

Goed werk man. Ik kom zo steeds meer te weten.
Bedankt!
coenen

Leeftijd: 53
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 20:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bartjan,

ik lees op dasp.nl iets over het lezen van het forum door een advocaat om gerechtelijke stappen te ondernemen.
Wil ik hier iets voor bijdragen, moet ik dan via dasp.nl reacties plaatsen?

Het probleem is dat ik pas laat geld gegeven heb aan BaanOptie en de rente van 3 maanden af mocht houden. Technisch gezien heeft BaanOptie momenteel nog aan zijn verplichtingen voldaan. Via een vriend van mij die in hetzelfde schuitje zit heb ikdeze verhalen gehoord en probeer dus eea na te gaan om eventueek alvast stappen te kunnen nemen.

Wat kan ik nu voor je doen? Is het niet voor mezelf dan welvoor anderen..
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 26 sep 2007 21:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Samen met TikSimone lijkt het me het handigst wanneer de gedupeerden zich bijvoorbeeld via het forum dat door Bartjan is opgezet zich met elkaar in verbinding stellen en gegevens uitwisselen/één advocaat nemen.
Eekhoorntje

Leeftijd: 62

BerichtGeplaatst: do 27 sep 2007 15:39    Onderwerp: Financiele strop door Financieel Actueel Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag heb ik de Rechtbank Rotterdam gebeld, om te vragen of de BV's die als eigenaar Dhr X hebben, failliet verklaard zijn, maar dat is niet zo.
Ook ik ben een gedupeerde, die 40.000 euro geïnvesteerd heeft in Baanoptie , om zodoende werkeloze mensen aan een baan te helpen. In- middels heb ik al 4 maanden geen geld ontvangen zoals de bedoeling was en nu lijkt het er ook nog eens op, dat ik zelf die 40.000 euro moet gaan aflossen, waar ik geen cent van gezien heb. Zou KASSA niet ingeschakeld kunnen worden?

Groet

mod: naam verwijderd
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds