|
Auteur |
Bericht |
Ex
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 14:44 Onderwerp: Scriptie onderwerp Notarieel Recht |
|
|
Hallo,
Ik ben net als velen hier bezig met mijn laatste periode op de Uni, een scriptie schrijven dus! Alleen het vinden van een (geschikt) onderwerp is toch moeilijker dan ik had gedacht.
Ik dacht er zelf over na om over iets in het Huwelijksvermogensrecht te gaan schrijven, maar iets concreets heb ik nog niet, misschien dat hier iemand een suggestie voor mij heeft?
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 20:03 Onderwerp: |
|
|
Een inkopper is natuurlijk het nieuwe huwelijksvermogensrecht en de invoering daarvan. Daarnaast zijn opties:
- verrekenbedingen in huwelijkse voorwaarden (n.a.v. alle jurisprudentie van de afgelopen jaren);
- scheiding van tafel en bed. Waarom bestaat deze optie nog steeds? Wat is de toegevoegde waarde hiervan? _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
business1
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 25 sep 2007 11:01 Onderwerp: |
|
|
Het nut van het geregistreerd partnerschap, nu de flitsscheiding afgeschaft wordt. |
|
|
|
 |
Gertje
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 111
|
Geplaatst: za 29 sep 2007 12:06 Onderwerp: |
|
|
Heb je al een onderwerp gekozen, Ex? |
|
|
|
 |
Ruben
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: zo 17 jul 2011 21:13 Onderwerp: |
|
|
Ook ik heb meer moeite met het vinden van een geschikt onderwerp. Problematisch is dat op mijn universiteit voor studenten notarieel recht weinig begeleiders zijn voor fiscale onderwerpen die relevant zijn voor het notariaat.
Tijdens mijn studie heb ik het huwelijksvermogensrecht en erfrecht - civiel én fiscaal - interessant gevonden. Maar ik krijg bijna het idee dat er weinig twistpunten meer bestaan in personen- en familierecht. |
|
|
|
 |
|