Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 27 jul 2025 6:08
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Achterstallig loon, werkgever betaalt niet
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bartjan

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: di 18 sep 2007 21:14    Onderwerp: Achterstallig loon, werkgever betaalt niet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo

ik zal het verhaal zo uitgebreid uitleggen .

het is zo dat ik
sinds 1 mei 2007 werksaam bent bij Baanoptie Bv
daar voor was zat ik in de bijstand wegens ziekte ik ben door de gemeente goed gekeurd en moest van hun gaan werken bij baanoptie
een Baanoptie is een bedrijf die je zou helpen naar een juiste baan .

eerste maand waren er nog geen echte problemen ,
een maand later begon de elende met dat de salaris niet op tijd werd betaald en wel 10 dagen te laat kan gebeuren dat ik .

weer een maand laters kreeg ik me gelf in kleine beetjes
dan 100 euro en dan 50 euro enz enz tot dat het weer einde van de maand was en dat was eind augustus 07
tot heden hebben ze nog niet uitbetaald
ik heb een brief gekregen waarin staat dat
dat ze een betalings onmacht hebben en dat ik voor meer informatie ,
naar het UVw moest zo gezegt zo gedaan en die zeggen nu dat
zolang het bedrijf niet failit is kunnen we u niet helpen
toen horen we dat de gemeente kwam naar het bedrijf baanoptie
alle werknemers moesten daar aanwezig zijn
maar nu is het zo dan de gemeente cappele alle werknemers een voorschot gegeven heeft
maar ik ben sinds 18-juni 2007 naar vlaardingen verhuist en ik krijg geen voor schot ?? toen stond ik echt met een mond vol tanden
wij hebben inmiddels meerdere instansie gebeld zoals
UVW ,gemeente' s , en ga zo maar door

nu hebben we nog steeds niets ver nomen en we worden van het kastje naar de muur gestuurd
we hebben inmiddels nu een brief gekregen waarin staat

dat het bedrijf gesloten is tot nader order inverband met een open bare
verkoop dat is aanstaande donderdag .

en wij komen niet verder we hebben geld gekregen niets
dus we zitten straks echt omhoog met geld

maar wie kan ons helpen of advies geven

ik heb de loonstrook in huis maar geen geld gehad ,
is het nu mogenlijk
om naar die openbare verkoop tegaan en gewoon
of het geld op te eisen en anders gewoon spullen weghalen of dergenlijk
ik wil het nu hard aanpakken

dank u wie ons kan helpen .

Mod: titel gewijzigd
Bekijk profiel Stuur privé bericht
annemiekewp

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: di 18 sep 2007 22:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoewel dit erg vervelend is is hard aanpakken geen goed idee. volgens mij zou het uwv de betaling van het salaris over moeten nemen. Zie deze link, vooral de tekst: Dat kan in de volgende situaties:* elke andere situatie waarin uw werkgever u blijvend niet meer betaalt. Ik denk dat je nogmaals bij het UWV een afspraak moet plannen en melden dat je financieel in de problemen komt als er geen oplossing geboden wordt.
annemiekewp

BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 14:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

laat je ons weten of je er uit komt of nog hulp nodig hebt?
bartjan

BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 16:15    Onderwerp: graag advies Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi hoi bedankt
voor je advies

we zijn nog steed aan het onderhandelen met UVW , en de gemeentes ,
uvw zegt nu pas als er na 13 weken blijkt dat er nog steeds een betaling ,
onmacht is dan pas kunnen wij iets ondernemen ,

verder hebben we wel vernomen dat mijn werkgever ,
eigenaar , in suriname blijkt te zitten ,
wij hebben ook hier en daar gezocht en het blijkt dat hij les geeft in ,
suriname .
dus we vermoeden dat hij niet meer terug komt .

verder weten we nu dat het bedrijf gesloten is inverband een openbare ,
verkoop ,
dus ze zijn ook niet meer bereikbaar

dus het is nog steeds afvragen wat kunnen we het beste doen

ik heb wel een vraag
ik heb hier en daar advies gevraag
maar van het advies dat ik kreeg begreep ik eigenlijk weinig snappen jullie het

het ging hier om dat ik naar een advocaat moest stappen werd mij gezegt
en moest zorgen dat mijn advocaat zo snel mogenlijk zelf ,
falisiment aan moest vragen voor het bedrijf
zou ik dit niet doen dan zou ik me geld en uitkeringen kunnen mist lopen
dit werd mij gezegt
maar is dit ook echt zo ?
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 16:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jij zult vast niet de enige schuldeiser zijn en misschien is het faillissement ook al wel aangevraagd (je hebt het over een openbare verkoop). Je kunt daar achter komen door even naar de Rechtbank te bellen en dan bij de griffie na te vragen of dat zo is.

Als er een faillissement is uitgesproken, dan ben jij een van de mensen die voorrang krijgt bij de verdeling. Dat is omdat je werknemer bent.

Het lastige is, dat er dan wel geld moet zijn om te verdelen.

Bel eerst maar even naar de Rechtbank.

Rotsituatie voor je.
bartjan

BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 16:32    Onderwerp: vraag :re Reageer met quote Naar onder Naar boven

er zal inderdaad geen geld meer zijn .
maar de openbare verkoop is aanstaande donderdag

maar kan ik dan wel spullen en dergenlijken opeisen die dag ?
of is dat niet mogenlijk .

groetjes bartjan
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 16:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op die spullen die worden verkocht ligt waarschijnlijk al beslag.
Jij moet je als schuldeiser melden. Ik vraag me af of wel duidelijk is dat jij daar werknemer bent. Bel dus met de Rechtbank om te vragen of er en faillissement is uitgesproken. Als dat zo is dan kun jij je bij de rechter-commissaris die die zaak behandelt nog melden.

Heb/had jij geen collega's?
bartjan

BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 17:04    Onderwerp: re: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja ik heb wel collega's
maar doe woonden allemaal nog in de gemeente cappele aan de ijssel
war het bedrijf ook gevestig is
dus hebben zij een voor schot gehad van de gemeente

en omdat ik sinds 18-juni 2007 verhuist bent naar vlaardingen,
heb ik daar geen recht op zei de gemeente .
annemiekewp

BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 19:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik denk dat het slim is om zo snel mogelijk hulp in te schakelen (bijvoorbeeld het Bureau Sociaal Raadslieden in Vlaardingen). Zij kunnen -zonder dat het geld kost- je zaak bekijken en je verder helpen. Hun adres vind je op internet.
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 19 sep 2007 19:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp dat de iemand van de gemeente Capelle aan den IJssel naar Baanoptie BV is gegaan en alle werknemers waren daar aanwezig. De gemeente Capelle aan den IJssel heeft alle werknemers een voorschot gegeven. Jij was inmiddels verhuisd was naar Vlaardingen en je kreeg geen voorschot.
Tevens schreef je dat je van de gemeente Capelle aan den IJssel moest gaan werken bij Baanoptie BV. Baanoptie BV is een bedrijf die je zou helpen naar de juiste baan.

Zonder er echt verstand van te hebben, lijkt het me dat dit een soort tussenwerkgever is die de gemeente Capelle aan de IJssel heeft “ingehuurd” om hun cliënten aan een “echte” werkgever te helpen. De gemeente Capelle aan de IJssel lijkt garant te staan voor loonbetaling nu Baanoptie BV failliet is. Vreemd dat iemand die verhuisd is, buiten de boot valt.

Je schrijft dat je contact hebt gehad met de gemeente. Was dat de gemeente Capelle aan den IJssel en was dat die meneer of mevrouw die toen naar Baanoptie BV is geweest? Het lijkt het dat je die persoon moet hebben.

Indien ik goed zit, lijkt het me dat ook jij een voorschot moet krijgen. Misschien moet de gemeente Capelle aan den IJssel dit overmaken aan de gemeente Vlaardingen, die jou betaalt.

@Bartjan: kun je eens kijken in de arbeidsovereenkomst of iets dergelijks, dat je, naar ik aanneem, hebt. Staat er iets in over garant staan voor het loon?
Camira

Leeftijd: 58

BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2007 21:37    Onderwerp: Faillisement BaanOptie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook wij zijn gedupeerd door BaanOptie.... en zijn benieuwd of er nog meer mensen zijn die slachtoffer zijn geworden door hun praktijken ?!

Bij ons gaat het om een investering (Eur 70.000 !) van ons die door BaanOptie belegd zou worden. Maandelijks kregen wij hier rendement over gestort op onze bankrekening. De afgelopen maanden kwam deze storting steeds later en in augustus ontvingen wij een brief dat ook deze maand wederom de betaling verlaat zou zijn maar dat de verwachting was dat het probleem binnen 2 weken opgelost zou zijn. Na 3 weken was er nog niets op onze rekening bijgeschreven en hebben wij contact gezocht met BaanOptie en Financieel Actueel. Wij krijgen tot dusver geen gehoor en ze lijken van de aardbodem verdwenen te zijn.....

We hebben inmiddels aangifte gedaan bij de politie en contact gezocht met diverse instanties. Een advocaat kan helaas niets doen zolang ze niet failliet zijn verklaard..... Het wachten is op een teken van leven van de eigenaar van het bedrijf dhr. X..... Dan pas kan een advocaat aan de slag.

We hopen dat meer gedupeerden zich melden zodat we misschien met elkaar sterker staan in deze zaak.

Wie reageert ?

Moderatie: bericht geanonimiseerd
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2007 21:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat voor een bedrijf is Baanoptie BV?
Het komt hier op 2 heel verschillende ingangen binnen.
JetKroket

JetKroket

BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2007 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is een arbeidsbemiddeling- en reïntegratiebureau.

@Camira: Hebben we het over hetzelfde bureau?
Camira

Leeftijd: 58

BerichtGeplaatst: vr 21 sep 2007 22:37    Onderwerp: BaanOptie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, zeker we hebben het over hetzelfde bureau !

BaanOptie is een dochteronderneming van het bedrijf Financieel Actueel.
Dit is het eerste bedrijf van dhr. X. Financieel Actueel is een tussenpersoon en regelt hypotheken, leningen e.d.

Vervolgens is dhr. X het bedrijf Y gestart, dit ging al snel terzielen geloof ik. Daarna werd het bedrijf BaanOptie opgezet, met als doel mensen met een uitkering aan een baan te helpen. Vevolgens belde dhr. X de mensen uit zijn klantenbestandje van FinancieelActueel en vertelde over zijn nieuwe investering en hoe goed dit wel niet zou lopen.... subsidie van de gemeent Capelle, samenwerkingsverband met het CWI....

Dhr. Xkwam bij zijn klanten met het verhaal dat dit alles zeer winstgevend zou zijn en beweerde dat zijn bedrijf een waarde zou hebben van 1 miljoen. Dit vermogen zou garant staan voor de leningen die de mensen gingen afsluiten en daarmee in zijn winstgevende bedrijfje BaanOptie zouden gaan investeren..... Als het mis zou gaan was er geen reden tot ongerustheid, hij had immers voldoende capitaal en zou verantwoordelijk zijn voor het inlossen van de kredieten.

Tja, als je failliet gaat valt er helaas weinig meer te halen.

Gevolg is nu dat deze mensen, zoals wij, met een grote schuld achterblijven, een maandelijkse last van Eur. 500 aan afbetaling...
Het geld van deze lening hebben wij echter nooit in onze handen gehad en heeft dhr. Xvermoedelijk in zijn bezit of verkwist ???

Heb trouwens ook gelezen op internet dat BaanOptie als een soort dekmantel zou fungeren om mensen met een uitkering, die dus geen hypotheek kunnen aflsuiten, aan werk te helpen waarop dhr. X zijn andere bedrijf (financieel Actueel) dan weer een hypotheek voor deze mensen kon regelen. Met als voorwaarde/dank dat hij 30.000 euro van het hypotheek bedrag als provisie in zijn zak kon steken..

De verhalen worden steeds dubieuzer.

Moderatie: naam geanonimiseerd
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: za 22 sep 2007 1:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan hebben we nu toch al de minimaal 2 schuldeisers bij elkaar die nodig zijn voor het aanvragen van een faillissement?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds