|
Auteur |
Bericht |
eib69
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 aug 2007 19:26 Onderwerp: Vervalste handtekening en kopie paspoort |
|
|
Mijn ex heeft samen met haar vriend een lening ( 2x) aangevraagd met een nagemaakte handtekening van mij en een vervalste kopie van een paspoort van mij.
Heb aangifte gedaan bij de politie, maar wat is nu het vervolg traject en wat kunnen de gevolgen voor hun zijn. |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 24 aug 2007 4:18 Onderwerp: |
|
|
Het vervolg is uiteraard onderzoek door politie en indien vervolging plaatsvind maximaal 6 jaar gevangenisstraf. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
timo
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: vr 24 aug 2007 17:27 Onderwerp: |
|
|
En heb je de verstrekker van de lening al op de hoogte gebracht van de aangifte en duidelijk gemaakt dat je je richting hun nergens toe gebonden voelt? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 24 aug 2007 21:40 Onderwerp: |
|
|
Een praktisch en zeer nuttig advies!
Eib69: stuur dan even een kopie van die aangifte mee. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
eib69
|
Geplaatst: di 04 sep 2007 17:55 Onderwerp: |
|
|
Ja dit heb ik gedaan, en ik ben er ondertussen ook met naam enz. al vanaf gehaald.
Mijn ex is ondertussen op het politiebureau geweest en heeft samen met haar partner een bekentenis afgelegd.
De politie heeft naar ik begrepen heb nu een procesverbaal naar justitie gestuurd en die nemen naar ik het begrepen heb verder over. Wat is dan nu het vervolg traject, zullen ze voor moeten komen enz. .....................[/quote] |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: di 04 sep 2007 21:12 Onderwerp: |
|
|
Dat hangt van de officier van justitie af. Hij kan kiezen om te vervolgen, of om de zaak te seponeren. Seponeren kan om technische redenen (dat wil zeggen: de zaak wordt gesopeerd omdat hij denkt dat er geen kans is op een veroordeling....lijkt me niet dat dit het geval is, aangezien er een bekentenis is afgelegd) of omdat seponeren het algemeen belang dient.
Als de officier besluit te seponeren, kan je deze beslissing aanvechten bij het gerechtshof. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 04 sep 2007 21:26 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat de kans vrij groot is dat een transactie wordt aangeboden. In dat geval komt men er met een boete vanaf. Weigeren de boete te betalen zou dan tot (verdere) strafvervolging leiden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 05 sep 2007 9:07 Onderwerp: |
|
|
Een transactie hiervoor? Ik vind dit toch een behoorlijk ernstig vergrijp! _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
eib69
|
Geplaatst: vr 07 sep 2007 17:38 Onderwerp: |
|
|
Naar nu blijkt hebben ze in totaal 3x een lening aangevraagd cq verhoogd met valse handtekeningen en een vervalst kopie paspoort.
De vriend van mijn ex is eerder veroordeeld voor (deels) bewezen fraude, maar dan op een ander gebied. Z'n proeftijd is al wel 2 jaar voorbij en mijn ex had nog geen strafbare feieten gepleegd. |
|
|
|
 |
eib69
|
Geplaatst: di 18 sep 2007 17:42 Onderwerp: |
|
|
Ben heel erg benieuwd waar dit op uit gaat lopen, de bank waar ze dit bij gedaan hebben heeft de boel ook doorgestuurd naar hun juridische afdeling.
Heb nu thuis een handgeschreven bekentenis van mijn ex om in ieder geval bij de BKR en hypotheekverstrekker aan te tonen, dat ik hier geheel buiten sta. |
|
|
|
 |
|