|
Auteur |
Bericht |
gerky
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 sep 2007 16:32 Onderwerp: ontslag in ziektewet |
|
|
Ik ben werkzaam in een bouwmarkt nu is deze bouwmarkt vorige week verkocht aan een andere franchisenemer. nu blijkt dat er voorraad verschillen zijn. en deze worden nu in mijn schoenen geschoven omdat ik op beelden te zien ben dat ik een vaste klantenkring help alleen deze klanten hebben volgens de frnemer nooit betaald en volgens mij wel omdat ik de bonnen heb gezien en hij er niks van terug kan vinden. Nu ben ik afgelopen maandag bij hem op gesprek geweest en boos weggelopen. heb mij op dinsdag ziek gemeld omdat ik er emotioneel doorheen zit. na deze ziekmelding kreeg ik vandaag woensdag een brief van hem dat ik morgen een laatste gesprek heb als ik niet op kom dagen krijg ik ontslag op staande voet mag dit wel ?? En wat kan ik doen zie het niet zitten omdaar weer aan tafel te gaan terwijl ik mijn zegje al heb gedaan?
mvg Gerard |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 11 sep 2007 22:08 Onderwerp: |
|
|
Je moet wel gaan praten, natuurlijk. Anders kan iedereen die een arbeidsconflict heeft zich wel ziek melden en dat lange tijd blijven. Hij zegt niet dat je moet komen werken; hij zegt alleen dat je moet komen praten. En da's logisch.
Herhaal dan maar gewoon hoe jij het ziet. En als je er nog steeds emotioneel doorheen zit, denk er dan om dit te melden en geen afspraken te maken maar bedenktijd te vragen.
Heb je de kans een neutrale derde bij het gesprek te krijgen? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
gerky
|
Geplaatst: wo 12 sep 2007 10:24 Onderwerp: |
|
|
helaas mag er geen derde bij zitten had dit al bij het eerste gesprek gewild en nu worden de woorden al verdraaid. dus is lastig. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 12 sep 2007 11:17 Onderwerp: |
|
|
Vraag om een verslag van het gesprek en afspraken op papier, goed te keuren door jou. Maar niet komen opdagen moet je niet doen, hoor!!
Wat geven ze dan als reden voor dat er geen derde bij mag? Ik vind dat nogal absurd, eigenlijk. PZ mag er toch wel bij?
Neem anders maar eens even als een speer contact op met een arbeidsrechtadvocaat. Op grond van wat je schrijft ziet je positie er nog niet zo mooi uit. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
gerky
|
Geplaatst: wo 12 sep 2007 16:08 Onderwerp: |
|
|
pz mag er niet bij en een derde ook niet ze zijn bang dat dat de antw van mij beinvloed alleen als ik om feiten vraag zijn die er niet en loopt het gesprek te einde. heb afspraak met rechtspraak gemaakt en gesprek uitgesteld |
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: za 15 sep 2007 3:07 Onderwerp: |
|
|
Als je werkgever is aangesloten bij een arbo-dienst zou ik daar eens om een gesprek vragen. Er is sprake van een arbeidsconflict, niet van ziekte, en als de bedrijfsarts z'n werk goed doet constateert ie dat ook en adviseert ie een goed gesprek, eventueel, en zeker als je daar om vraagt, onder begeleiding van een neutrale derde. Als dat geweigerd wordt sta je in een procedure in ieder geval sterker. _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
 |
|