|
Auteur |
Bericht |
Stephan_Timmer
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: ma 27 aug 2007 12:20 Onderwerp: Horloge kapot door een ongeluk |
|
|
Na het uitgaan liep ik met mijn vrienden naar de bus toe. En na een beetje dollen sloeg een vriend op mijn arm (vriendschappelijk, niet om mij echt pijn te doen), en raakte hierbij mijn horloge (per ongelijk) Het horloge viel toen op de grond en raakte hierbij beschadigd, het glas lag er uit en het liep niet meer. Gezien het horloge niet bepaald gratis is, vergeef ik het hem niet zomaar.
Is hij voor de schade aansprakelijk of niet? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 27 aug 2007 15:18 Onderwerp: |
|
|
Ja _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 27 aug 2007 16:23 Onderwerp: |
|
|
Ja
WA verzekeringskwestietje lijkt me  |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 27 aug 2007 16:32 Onderwerp: |
|
|
Als hij geen WA-verzekering heeft, dient hij het zelf te betalen. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Annemarieke
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 27 aug 2007 16:46 Onderwerp: |
|
|
JetKroket schreef: | Als hij geen WA-verzekering heeft, dient hij het zelf te betalen. |
offtopic, ik weet, maar waarom heeft niet gewoon iedereen zo'n verzering
Heb het laatst ook aan de hand gehad met een (werknemer van een) discotheek.....uiteindelijk wel gelijk gekregen, maar wat een drama's |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 27 aug 2007 16:59 Onderwerp: |
|
|
Annemarieke schreef: | offtopic, ik weet, maar waarom heeft niet gewoon iedereen zo'n verzering  |
Omdat zo'n verzekering niet verplicht is.
De meeste werkgevers hebben een collectieve wa-verzekering voor het personeel. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
Stephan_Timmer
|
Geplaatst: do 30 aug 2007 16:06 Onderwerp: |
|
|
En hoe gaat dat dan in zijn werk. Ik laat het horloge maken en krijg er een rekening bij, en dan? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 30 aug 2007 16:23 Onderwerp: |
|
|
Dan stuurt die vriend de rekening met toelichting naar zijn WA-verzekering. Voor de juiste procedure zie de verzekeringsvoorwaarden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 30 aug 2007 19:10 Onderwerp: |
|
|
Het kan zijn dat de vriend een eigen risico heeft. Dan moet hij het zelf betalen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Stephan_Timmer
|
Geplaatst: do 30 aug 2007 19:42 Onderwerp: |
|
|
Dat is toch alleen als de factuur het eigen risico niet overschrijdt? |
|
|
|
 |
komodo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 30 aug 2007 20:14 Onderwerp: |
|
|
Stephan_Timmer schreef: | Dat is toch alleen als de factuur het eigen risico niet overschrijdt? |
Nee, het eigen risico wordt er gewoon vanaf getrokken. Dus is de rekening 500 euro en is het eigen risico 150 euro, dan ontvang je 350 euro. |
|
|
|
 |
Stephan_Timmer
|
Geplaatst: do 30 aug 2007 21:42 Onderwerp: |
|
|
Dus ik ontvang nooit het gehele bedrag van de reparatie? Of moet hij het verschil (het eigen risico dus) zelf uit eigen zak bijleggen? |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: do 30 aug 2007 21:50 Onderwerp: |
|
|
Ja _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Stephan_Timmer
|
Geplaatst: do 30 aug 2007 22:06 Onderwerp: |
|
|
Ja op wat? 1ste of 2de. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 30 aug 2007 22:36 Onderwerp: |
|
|
Als die vriend aansprakelijk is (en er geen sprake is van eigen schuld) dan moet hij de volledige schade aan jou vergoeden. Punt.
Hij kan de kosten op zijn verzekering verhalen. Voor zover hij een eigen risico heeft, is dat voor zijn rekening. Als hij niet verzekerd is, dan komt alles voor zijn rekening. Jij staat daar in beginsel verder buiten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|