|
Auteur |
Bericht |
Big Alf
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 aug 2007 14:03 Onderwerp: Op tijd betalen van salaris |
|
|
Ik werk al ruim 15 jaar bij hetzelfde bedrijf, echter eind 2005 is dit bedrijf overgegaan in andere handen.
Bij mijn vorige werkgever werd steeds ronde de 25e van de maand het salaris gestort.
Nu bij de nieuwe W.G. komt het regelmatig voor dat het salaris pas op de 2e of 3e van de volgende maand wordt gestort.
Ik heb hem gevraagd om net als bij de oude W.G. op of omstreeks de 25e te betalen.
Bij de overname had onze oude werkgever immers beloofd dat er behalve een nieuwe W.G. niets zou veranderen.
Maar ik kreeg als antwoord, dat dit niet kon vanwege de losse arbeids krachten die op uurloon staan
en dat hij wettelijk pas op de laatste dag van de maand hoefde te betalen
Het is een seizoens bedrijf met ongeveer 5 vaste medewerkers en zo'n 25 losse seizoens krachten.
Ik ben één van die vaste krachten met een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
Nadat hij de eerste keer te laat was met betalen, heb ik hem hier op aangesproken.
Ik kreeg toen het antwoord dat het druk was en dat ik er maar begrip voor moest hebben dat het salaris iets later werd betaald.
Ik ben hier uiteraard niet mee eens, ik kom immers ook iedere dag op tijd op mijn werk.
Mijn vraag is nu, wanneer moet uiterlijk het salaris betaald zijn en wat kan ik er aan doen om mijn werkgever
ervan te overtuigen dat hij met vaste regelmaat op tijd betaald?
Uiteraard zonder dat de verstands verhoudingen hier onder lijden, ik heb het namelijk wel naar mijn zin bij het bedrijf. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 23 aug 2007 21:55 Onderwerp: |
|
|