Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 23:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

weer een leuke zaak W.O.B bekeuring
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mama-angie

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2007 23:18    Onderwerp: weer een leuke zaak W.O.B bekeuring Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo,

Ik kreeg op 19 juli 2007 de beschikking van mijn leasemaatschappij (door cjib verzonden op 8 juli 2007:

omschrijving: Als bestuurder van een rijdend motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken.

Feitcode: R315A
kenteken: ******
gem: Amsterdam
plaats: Amsterdam
plaatsaanduiding: A9
pleegdatum: 1 juni 2007
tijdstip: 20:20
gec. door: Pol. A'dam DEO Bureau Flexibiliteit

Op 19 juli jl. heb ik een verzoek opgestuurd mij het dossier op te sturen met daarin tenminste een op ambtseed opgemaakt en op een procesverbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe vermeende overtreding is waargenomen.

op 29 juli jl. een bericht cvom met de melding dat het in behandeling is genomen en dat het 16 weken mag duren.

op 7 aug jl. een bericht van cvom dat ze niet in het bezit zijn van de stukken en dat het is doorgestuurd naar amsterdam.

op 9 aug jl. een bericht van cvom dat ik beroep heb ingesteld en dat ik alsnog gegevens dien te verstrekken omdat ik niet heb vermeld waarop mijn beroep berust.

op 22 aug. 's middags nogmaals een brief gestuurd met daarin:
Ik constateer dat de termijn is verstreken en dat ik geen schriftelijke verdaging zoals door de wet beoogd, heb ontvangen.
Mede gelet op artikel 7.1 lid a. en artikel 7.2 van deze Wet Openbaarheid van Bestuur, verzoek ik u nogmaals om mij het gevraagde dossier zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen twee maal achtenveertig uur na ontvangst van dit schrijven, toe te sturen.

op 22 aug. tref ik 's avonds een brief van politie amsterdam met de melding dat ze mij de stukken niet kunnen toezenden omdat deze niet van toepassing is.

Wat moet ik nu doen want ik begrijp hier dus uit dat zij zeggen van het is niet van toepassing en basta!???

Ik heb dit ook op flitsservice gezet omdat zij daar vaker met het bijltje gehakt hebben, maar ik ontvang graag ook jullie advies.

Alvast bedankt.

Gr. Angela
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marco Knol

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 4:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit valt allemaal niet onder de WOB.

Wat je formeel moet doen is bezwaar aantekenen en aangeven dat je graag bewijs wil zien. Ik neem aan dat in de beschikking van het CJIB staat wat te doen als je het er niet mee eens bent. Overigens ben ik van mening dat je standpunt duidelijk is en dat men dat ook zo dient op te vatten. Dat gebeurt in het bestuursrecht (meestal) wel.

Ik zou er dus nog even een kort briefje aan wagen en dan maar afwachten. Wel even in dat briefje vermelden dat je bezwaar aantekent, niet betaald alvorens bewijs te hebben gezien en dat je het anders laat voorkomen.

Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 10:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duidelijk zal moeten zijn dat wat je grond van bezwaar is. Je bestrijd namelijk niet dat je het feit gepleegd hebt.

Daarnaast is er jurisprudentie waaruit blijkt dat de 16 weken termijn overschreden mag worden zonder consequenties voor de beschikking.
mama-angie

BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 12:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is het probleem juist, ik kan het niet bestrijden want ik zou bij god niet weten waar ze het over hebben.

Ik heb niks raars gedaan naar mijn weten. Ik weet niet waar, hoe of wat dan ook.

Naar mijn weten heeft de wob hier wel degelijk mee te maken, daar het bij justitie nogal eens rommelig lijkt te zijn en men vaak geen bewijzen heeft van de vermeende overtredingen. In dat geval zou mijn bekeuring dus nietig verklaard dienen te worden. Dus ik wil de stukken ten eerste omdat ik niet weet waar men het over heeft en ten tweede omdat als ze het niet hebben het mij weer het betalen van de boete scheelt. Zie ook de zaak 06/1362 WOB en de uitspraak van de bestuursrechter.

Laatst aangepast door mama-angie op vr 24 aug 2007 12:23, in totaal 1 keer bewerkt
JBA

Leeftijd: 45

BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2007 0:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

R315a is het feitcode voor het niet gebruiken van de rijbaan als bestuurder van een motorvoertuig.

Deze wordt op de snelweg bijvoorbeeld uitgeschreven indien er gebruik wordt gemaakt van het witte puntstuk bij het in- of uitvoegen en bij nog een aantal overtredingen.

Maar als je je niet van enige overtreding bewust bent dan is dat in feite je vraag. Wat de specifieke overtreding was omdat je je niet bewust bent van enige overtreding en de uitleg dat je geen gebruik hebt gemaakt van de rijbaan erg algemeen is en geen duidelijkheid verschaft over de daadwerkelijk gepleegde gedraging.

De vraag is of dat nu nog gaat lukken, omdat je kennelijk een andere weg in bent geslagen en dat is afgewezen. Je kunt het natuurlijk altijd voor de rechter laten komen.

Ik hoor graag het vervolg.

Groeten,

Jerry
mama-angie

BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2007 12:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat ben ik ook wel van plan als ik geen stukken toegezonden krijg.

Kijk als ik fout geweest ben dan moet ik betalen. Dat begrijp ik. Dat is ook iets waar ik achter sta, maar dan moet ik wel weten wat ik dan fout gedaan heb.

Ik hou jullie op de hoogte.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds