|
Auteur |
Bericht |
Patricia20
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 554
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 0:31 Onderwerp: Introductieweek (studentenverenigingen) |
|
|
Verzamelplek voor alle introductie-activiteiten ten behoeve van eerstejaars studenten. Ik zelf ga van 13 t/m 17 augustus naar de El-Cid week in Leiden. Ben heel erg benieuwd naar ervaringen van mensen die mij voor gingen. Ook andere introductieweken kunnen hier natuurlijk ter sprake komen.
Ben je of wil je lid worden van een studentenvereniging? Waarom die vereniging? etc. Allemaal zaken dus waar je je als aspirant-eerstejaars alvast op wil oriënteren lijkt me. Ben benieuwd. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
Jasper
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 30 mei 2007 10:18 Onderwerp: |
|
|
Mijn El-Cid week is alweer 3 jaar geleden... Ondanks een hele leuke week heeft het me niet doen besluiten bij een studentenvereniging te gaan.
Allereerst verzamelen op de beestenmarkt, vervolgens werd je opgedeeld in groepen om onder het toezicht van een ouderejaars de stad en de verenigingen te verkennen.
Helaas vielen veel groepen na max. 3 dagen uiteen (zo ook de mijne) maar ik heb wel veel van de Leidse historie gezien en steevast elke avond een feest bij verschillende verenigingen aangedaan.
Nu moet ik bekennen dat ik nooit de intentie gehad heb om bij een studentenvereniging te gaan maar voor de twijfelaars onder ons raad ik de introductieweek zeer zeker aan. Een mooie ervaring voor je begint aan je studententijd.
Veel plezier |
|
|
|
 |
MZN
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 68
|
Geplaatst: do 14 jun 2007 13:36 Onderwerp: |
|
|
Ik wil me aansluiten bij Jasper.
Ik had ook niet echt de intentie om bij een vereniging te gaan maar heb wel een fijne week gehad. En ondanks dat de groepen een beetje in de war liepen heb ik wel mensen leren kennen die ik nu (drie jaar later) nog steeds spreek...
Het dag en nacht regime van de openbare slaapzalen heb er alleen wel voor gezorgd dat ik echt extreem gesloopt was na die week . |
|
|
|
 |
PBE
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 14 jun 2007 19:46 Onderwerp: |
|
|
Ik ga in september Nederlands recht studeren aan de Erasmus, maar denk niet dat ik naar de Eurekaweek ga. Wil sowieso niet bij een studentenvereniging gaan, totaal niet mijn ding. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 14 jun 2007 23:34 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zelf niet deelgenomen aan de Eurekaweek, maar ik heb begrepen dat je daar ook wegwijs wordt gemaakt in de stad en op de uni. Ook zijn er nog meer interessante dingen dan studentenverenigingen, zoals studieverenigingen, goedkope theaterabonnementen, diverse commissies en groepen die van alles organiseren, religieuze voorzieningen en verenigingen, studiegerelateerde bijbaantjes... et cetera.
Ik weet niet in hoeverre al deze facetten van het mooie studentenleven aan bod komen bij de Eurekaweek, maar wellicht is het toch de moeite om mee te doen. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
annemiekewp
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 595
|
Geplaatst: vr 15 jun 2007 0:21 Onderwerp: |
|
|
Als deeltijder paste het niet bij mijn reeds overvolle dagprogram maar als ik dagstudent was geweest was ik zeker bij een studentenvereniging (bijvoorbeeld een pleitgenootschap oid) gegaan. ik ben 1x met de pleitgenootschap van nijmegen meegeweest naar een wedstrijd en dat was een geweldige ervaring. |
|
|
|
 |
PBE
|
Geplaatst: za 16 jun 2007 0:00 Onderwerp: |
|
|
Michèle, over de Eurakaweek twijfel ik nog. Aan de ene kant denk ik leuk, aan de andere kant denk ik niet echt iets voor mij. Studievereniging lijkt me wel heel leuk! Studiegerelateerde bijbaantjes trouwens ook, maar komt dat tijdens de Eurekaweek aan bod? Ik dacht dat die bedoeld was voor alle nieuwe studenten (ook HBO?). |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: za 16 jun 2007 2:22 Onderwerp: |
|
|
Ik ben in het begin van dit jaar naar de eurekaweek gegaan en ik kan het iedereen aanraden. Of je bij een studenvereniging wil is eigenlijk niet eens zo van belang. Natuurlijk, als je twijfelt bij welke vereniging je wil is het handig om naar de eurekaweek te gaan. Maar daarbuiten is er nog genoeg te doen.
Zo leer je een hoop nieuwe mensen kennen (altijd handig natuurlijk, ik neem aan dat je niet zoveel mensen kent aan de EUR) en de feesten die de studenverenigingen organiseren zijn erg tof. |
|
|
|
 |
PBE
|
Geplaatst: zo 05 aug 2007 18:40 Onderwerp: |
|
|
Heb inmiddels besloten wel naar de Eurekaweek te gaan (lijkt me toch wel erg gezellig). Maar ga alleen als ik tegen die tijd al een kamer heb, op de uni of bij een studentenvereniging slapen gaat me toch net te ver  |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 05 aug 2007 23:46 Onderwerp: |
|
|
Nou moe?!??! Is toch juist gezellig? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Patricia20
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 554
|
Geplaatst: vr 10 aug 2007 22:09 Onderwerp: |
|
|
Aanstaande maandag begint de EL CID!! Ik heb er reuze zin in. Vrees dat ik in deze week een ernstig slaapgebrek ontwikkel. Maar ik wil vooralsnog niks missen. Ben ingedeeld in groepje 30, ben benieuwd. _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 10 aug 2007 23:42 Onderwerp: |
|
|
Och, zo net na vakantieweekje ben je nu in topconditie, toch?
Veel plezier! En laat je niet meeslepen door groepsgedrag. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 11 aug 2007 0:07 Onderwerp: |
|
|
Geniet ervan! _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
Patricia20
|
Geplaatst: za 18 aug 2007 19:07 Onderwerp: |
|
|
De El cid was super. Heb er echt van genoten. Ben tot de conclusie gekomen dat een studentenvereniging toch niets voor mij is. Ben wel lid geworden van de juridische faculteitsvereniging en van de studiekring strafrecht. Voorderest deze week veel gelachen. had een een heel leuk groepje, waaraan ik al 2 vrienden heb overgehouden. Nu even 2 weekjes rustig aan en dan gaan we echt van start.
Heb er zin an  _________________ Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog. |
|
|
|
 |
|