|
Auteur |
Bericht |
jooprietveld
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 11 aug 2007 13:54 Onderwerp: Bijtelling auto van de zaak bij nieuwe auto |
|
|
Ik rij al jaren met een lease-auto van de zaak zonder bijtelling. Ik hou een kilometeradministratie bij en heb dit jaar mijn werkgever een verklaring gegeven geen prive gebruik auto van de zaak.
Dat gaat allemaal goed. Nu mijn probleem;
Per 3 augustus heb ik een nieuwe auto en met deze auto wil ik wel prive gaan rijden, dus meer dan 500 kilometer prive per jaar en uiteraard wil ik hiervoor ook de bijtelling betalen.
Mijn vorige auto heb ik dus 3 augustus j.l. ingeleverd en met die auto heb ik 190 kilometer prive gereden tussen 1/1/07 en 3/8/07, ruim onder de gestelde belasting norm van 7/12 x 500 = 292 kilometer.
Ik kan er maar niet achter komen of de belastingdienst naar een kalenderjaar of naar de auto kijkt. Als het per jaar gaat, en ik zou met mijn nieuwe auto meer dan 500 kilometr prive rijden zou ik ook bijtelling moeten gaan betalen voor mijn oude auto dit jaar. Of ik moet tot 31/12/07 in totaal niet meer dan 500 kilometer prive rijden en daarna aangeven dat ik wel prive wil gaan rijden.
Wie kan mij vertellen wat juist is.
Gr. Joop Rietveld |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 11 aug 2007 14:02 Onderwerp: |
|
|
Ik citeer hier even StevenK die eerder op dit forum een soortgelijke vraag beantwoordde:
StevenK schreef: | Als u meer dan 500 km privé hebt gereden of geen administratie bijgehouden hebt, dan hebt u het hele jaar bijtelling, ongeacht of u verder nog in deze (of in een andere) 'auto van de zaak' rijdt.
Levert u echter de auto in, dan hebt u geen bijtelling vanaf het moment dat u de auto niet meer tot uw beschikking hebt. |