Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 4:17
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

spaarpolis hypotheek
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michel_1

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2007 18:40    Onderwerp: spaarpolis hypotheek Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Misschien dat iemand mij verder kan helpen met het volgende:
Ben sinds kort gescheiden en we zijn als 'vrienden' uit elkaar gegaan. Tenminste, dat dacht ik. Nu hebben mijn ex-vrouw en ik een spaarpolis opgebouwd met de hypotheek. We hebben een formulier ingevuld om de spaarpolis af te kopen en over te maken naar haar rekening. Zij zou de helft dan weer overmaken naar mij en ik met me domme kop haar hier in vertrouwd. Nou, je raadt het denk ik al: ze heeft me dus zwaar genaaid!! Geld is overgemaakt en ik krijg dus helemaal niks! Heb de bank gebeld dat ik recht heb op de helft, ze zeiden dat ik ervoor getekend had en dus niks voor me konden doen. Naar bureau rechtshulp geweest, maar konden helaas ook al niks voor me doen omdat: ze heeft de helft namelijk van de bank gepind en twee 'getuigen' geregeld die bevestigen dat ze dat geld cash heeft gegeven aan me. Dit nadat ik bij de politie geweest ben en aangifte heb gedaan voor oplichting. Dus.., zij konden dus ook al niks voor me doen want t is '1 tegen 3'... pffff...... Ben vervolgens naar een advocaat toegestapt, maar die kon helaas ook al niks voor me doen vanwege dezelfde reden en volgens de adv. zou het me alleen maar veel (nog meer) geld kosten, voor iets wat ik zeer waarschijnlijk toch niet kan en zal winnen... En ja hoor, de volgende advocaat waar ik heen ben gegaan, zei precies hetzelfde.. Blijkbaar willen ze alleen wat doen als ze er ook zeker van zijn dat er wat te halen valt ofzo.. Sad
Ben bang da'k zwaar pech heb, maar weet iemand hoe ik misschien toch nog mijn helft van het geld kan krijgen??

Alvast bedankt!!

Grtjs,

Michel
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MarijnP

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2007 18:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je naar twee advocaten bent geweest en ze allebei zeggen dat er niet te winnen valt, dan zal dat ook wel zo zijn. Vervelend voor je maar het is niet anders.
annemiekewp

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2007 18:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor zover mij bekend kan je bij de bank 500 Euro pinnen. Om welk bedrag gaat het hier? Kan je ex naast de 'getuigen' -middels een bijv. een bankafschrift- bewijzen dat het geld is opgenomen? Wellicht een idee om dat te verlangen.
cogito-ergo-sum

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2007 18:52    Onderwerp: Re: spaarpolis hypotheek Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michel_1 schreef:
ze heeft de helft namelijk van de bank gepind en twee 'getuigen' geregeld die bevestigen dat ze dat geld cash heeft gegeven aan me.

Kun je haar geen aangetekende brief sturen, waarin je jouw gedeelte van het geld opeist? Als zij schriftelijk reageert, dat je het al gekregen hebt (zou hebben), dan wederom per brief reageren en vragen wanneer en waar je het dan gekregen zou moeten hebben.

Misschien dat jij kunt aantonen dat je op dat tijdstip niet op plaats X was (omdat je aan het werk was, of een anderszins alibi hebt) en dat je daarmee dan iets in handen krijgt waar je iets mee kan...

Of misschien filmopnamen van de pinautomaat opvragen bij de bank?
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2007 19:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als dit het complete verhaal is, durf ik best wel een procedure aan. Er zijn maar weinig 'getuigen' die onder ede, na de uitleg over 'meineed' bij hun verzinsels blijven.
Bekijk de homepage
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2007 19:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het een voldoende groot bedrag om een rechtszaak voor te beginnen? Ik moet nog zien dat deze getuigen onder ede bij hun verklaring blijven. Daarnaast lijkt het mij zeer ongebruikelijk en ongeloofwaardig om zonder kwitantie een schuld in cash af te lossen.

Quote:
En ja hoor, de volgende advocaat waar ik heen ben gegaan, zei precies hetzelfde.. Blijkbaar willen ze alleen wat doen als ze er ook zeker van zijn dat er wat te halen valt ofzo..

Dat lijkt mij niet. Een advocaat verdient doorgaans niets extras door te winnen. Als een advocaat echt niet gelooft in de zaak en om die reden weigert, is het omdat hij jou niet met nog grotere kosten op wil zadelen.

Maar in dit geval begrijp ik niet goed waarom twee advocaten je bij voorbaat kansloos achten. Misschien is het bedrag niet hoog genoeg voor een rechtszaak?

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2007 22:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ten eerste: Dank allen voor jullie reacties!

Quote:
Voor zover mij bekend kan je bij de bank 500 Euro pinnen. Om welk bedrag gaat het hier? Kan je ex naast de 'getuigen' -middels een bijv. een bankafschrift- bewijzen dat het geld is opgenomen? Wellicht een idee om dat te verlangen.

Ze heeft het binnen bij de bank opgenomen aan de kas, heeft ze een afschrift van...

Quote:
Misschien dat jij kunt aantonen dat je op dat tijdstip niet op plaats X was (omdat je aan het werk was, of een anderszins alibi hebt) en dat je daarmee dan iets in handen krijgt waar je iets mee kan...

Ze schijnt precies geweten te hebben wanneer ik alleen thuis was, dus helaas.. geen alibi.. tenzij ik ook ff twee 'getuigen' regel.... maar ja, om mezelf dan ook zo te verlagen vind ik weer te...

Quote:
Als dit het complete verhaal is, durf ik best wel een procedure aan. Er zijn maar weinig 'getuigen' die onder ede, na de uitleg over 'meineed' bij hun verzinsels blijven.

De twee 'getuigen' zijn niemand minder dan haar zus en beste vriendin.. Denk dat ze zelfs in de rechtbank haar niet in 'de steek zullen laten'. Daar ken ik ze wel goed genoeg voor...

Quote:
Maar in dit geval begrijp ik niet goed waarom twee advocaten je bij voorbaat kansloos achten. Misschien is het bedrag niet hoog genoeg voor een rechtszaak?

Het gaat om een bedrag van €2100,- (mijn deel). Misschien niet super veel, maar voor mij wel. Vooral nadat ik ons huis al kwijt ben en bijna helemaal weer bij nop moet beginnen. Kan elk extra centje dus hard gebruiken...

Er is wel een convenant opgesteld toendertijd, maar ja, helemaal niet aan de spaarpolis gedacht. Wel aan de auto, huis, roerende zaken, etc.. Dat is allemaal wel goed verlopen. Behalve dit... Sad
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2007 23:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michel_1 schreef:
De twee 'getuigen' zijn niemand minder dan haar zus en beste vriendin.. Denk dat ze zelfs in de rechtbank haar niet in 'de steek zullen laten'. Daar ken ik ze wel goed genoeg voor...

Zus en beste vriendin lijken mij niet de meeste betrouwbare getuigen qua waarheidsvinding. Ze had je eenvoudig een kwitantie kunnen laten tekenen. Ieder normaal denkend mens zou daar in die situatie op hebben gestaan.

Als dit het hele verhaal is, lijkt een gang naar de kantonrechter mij wel de moeite waard.
Moderator

Leeftijd: 52
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 31 jul 2007 0:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

2100 euro ? Dan is een advocaat niet nodig en kunt u als u wilt zonder advocaat procederen. Of het verstandig is, is een andere vraag.

Wat die getuigen betreft: een rechter heeft voldoende ruimte om getuigen naar eigen inzicht te beoordelen.

Uiteraard kan een advocaat geen 100% geven, maar ik kan me niet voorstellen dat een advocaat niet een fixed price neer wil leggen om een zaak zoals dit voor de rechter te brengen, om in ieder geval de kosten beperkt te houden.
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds