|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 0:04 Onderwerp: |
|
|
Quote: | De vrouw schijnt vorig jaar te zijn begonnen aan een opleiding tot rij-instructeur. | Toekomstige lessers: bereid je voor op veel bochtjes achteruit en veel snel achteruit inparkeren  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Ilja
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 91
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 13:18 Onderwerp: |
|
|
Familie begint opleiding ontwijken van lesauto's per scooter  _________________ Als je denkt dat je alles hebt gehad, is het tijd om iets weg te geven.
Tip: www.omdatikhetzeg.blogspot.com
Niet van mij, wel erg leuk! |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 05 jan 2007 16:11 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Radio Bergeijk
Het radiostation voor Bergeijk
zaterdag 22 januari 2005 13:32 Radio 1
Iedereen draagt lingerie in deze week van de lingerie. Maarten van Buul (broer van) voelt zich onheus bejegend door een oud mevrouwtje met een handtas en een rollator.
Peer gaat even langs bij de eerste repetitie van het Groot Symphonie Orkest Bergeijk.
Na de gezondheidstip van Wendy houdt prof dr LPG Diezel een referaat cq lezing over de verbeelding van vrouwen.
In het sportnieuws worden de voetbalstadions met meer dan 100. 00 zitplaatsen bekend gemaakt. En autorijschool Bergeijk is een bijscholingscursus achteruitrijden voor vrouwen begonnen.
vrouwenmuziek:
Black Market (Schwarzer Markt Der Liebe) - orchester Frank Valdor - CD St.Pauli Affairs -Diggler rec DIG 002 |
Luister: Radio Bergeijk 2005 22 jan 2005 _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
Michčle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 27 jul 2007 18:28 Onderwerp: |
|
|
Ja, dan kun je nog wat mompelen over overschrijding redelijke termijn etc etc en dan is de zaak voor iedereen weer afgedaan ......
Heeft Geert W. er zijn zegje al (wederom) over gedaan?  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: za 28 jul 2007 12:29 Onderwerp: |
|
|
Ik vraag me echt af wat ze allemaal onderzocht hebben dat er 2 1/2 jaar over gedaan moest worden  _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: za 28 jul 2007 13:03 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Zo vond er op 21 maart van dit jaar nog een reconstructie plaats op de plek van de aanrijding. | Ik denk dat dat naar aanleiding van de 12 Sv-procedure was. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 28 jul 2007 14:38 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het verbijsterend dat er zo lang mee is gewacht. Alsof de commentaren op telegraaf.nl en soortgelijke sites in het beslissingsproces zijn meegewogen... _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 28 jul 2007 15:27 Onderwerp: |
|
|
Quote: | De rechter-commissaris besloot tweeënhalf jaar geleden dat er geen sprake kon zijn van opzet en ontsloeg de vrouw na drie dagen uit voorlopige hechtenis. Het OM protesteerde maar legde zich neer bij deze beslissing.
De familie El B. nam hier geen genoegen mee en schakelde een advocaat in, die op zijn beurt begin dit jaar het gerechtshof inschakelde om alsnog vervolging af te dwingen. Een uitspraak hierover moet nog komen, maar is niet meer relevant nu het OM zelf tot vervolging is overgegaan.
Op 21 maart van dit jaar vond, onder druk van de familie, alsnog een reconstructie plaats van het ongeval in de Derde Oosterparkstraat.
Aan de hand van de resultaten van dit onderzoek en van getuigenverhoor, alsmede ‘vanwege de ernst van de zaak en het maatschappelijk belang’ legt het OMde zaak nu voor aan de rechter.
Bron: de Volkskrant, OM vervolgt alsnog vrouw die tasjesdief doodreed, 28.07.’07
|
_________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 28 jul 2007 15:32 Onderwerp: |
|
|
Ontslag uit voorlopige hechtenis staat aan verdere vervolging niet in de weg. Het zou wat zijn als de vrouw deze 2,5 jaar zonder proces zou hebben vastgezeten.
Het is dus puur het OM dat heeft getreuzeld, tenzij ik iets mis. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Ilja
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 91
|
Geplaatst: za 28 jul 2007 17:35 Onderwerp: |
|
|
Als ik de advocaat van deze vrouw was had ik inderdaad een beroep gedaan op de overschrijding van de redelijke termijn. (wat ook is gebeurd heb ik begrepen).
Misschien is het wel heel slim van het OM: Ze doen er lang over, krijgen beroep op redelijke termijn, rechter wijst toe, verklaart niet ontvankelijk: OM kan tegen kansenjongeren zeggen we wilden wel, maar helaas heeft volgens rechter te lang geduurd. Niemand meer wat te zeggen behalve dat het OM traag was. OM doet een mea culpa, zaak afgedaan, recht is gedaan.
Ik weet dat de persoon van het slachtoffer er niet toe doet (als het een schoft is, want als iemand goed en lief was speelt het mee in de strafmaat). Aan de andere kant is het ook zo dat als die gast (die ook al veroodeeld/vervolgt is geweest voor GEWAPENDE overvallen) van die tas was afgebleven had er niets aan de hand geweest. Eigenrichting is niet goed maar we hebben niet voor niets de figuur van noodweer (exces) en psychisch overmacht.
Ik geloof niet dat de samenleving erg veel gaat missen aan deze meneer B die de B(haha)oom niet kon ontwijken.
Heb er geen meelij mee echt niet. Ik denk dat hier de verkeerde in bescherming wordt genomen. Mevrouw is denk ik al genoeg gestraft: 1 door haar eigen geweten en 2 doordat zij 2,5 jaar!! in onzekerheid heeft gezeten. _________________ Als je denkt dat je alles hebt gehad, is het tijd om iets weg te geven.
Tip: www.omdatikhetzeg.blogspot.com
Niet van mij, wel erg leuk! |
|
|
|
 |
tikSimone
|
Geplaatst: za 28 jul 2007 17:55 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Als ik de advocaat van deze vrouw was had ik inderdaad een beroep gedaan op de overschrijding van de redelijke termijn. (wat ook is gebeurd heb ik begrepen). | Waar leid je dat uit af? Mevrouw moet nog gedagvaard worden. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: za 28 jul 2007 19:01 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Heb er geen meelij mee echt niet. |
Voor jou mag het recht in dit geval dus wijken. Niet iedereen is gelijk voor de wet? Wat heeft het verleden van het slachtoffer hier nu mee te maken? Die vrouw heeft met zijn verleden precies niets te maken.
Gezien het stelen van haar tas is een beroep op noodweer(exces) mogelijk. Het kan m.i. niet slagen gezien de omstandigheden die eerder in deze draad al uitvoerig aan bod zijn gekomen.
Quote: | Ik denk dat hier de verkeerde in bescherming wordt genomen. |
Als jij het hier niet over de vrouw hebt die in bescherming is genomen, wie is dan wel in bescherming genomen??
Quote: | Mevrouw is denk ik al genoeg gestraft: 1 door haar eigen geweten |
Hoe weet je dat? Omdat het een blanke vrouw is of zo?
Van de samenleving die jij voor ogen hebt maak ik liever geen deel uit. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: za 28 jul 2007 20:45 Onderwerp: |
|
|
Ik ben het met Bona Fides eens... Wanneer je iemand dood rijdt moet je vervolgd worden. Het is dan aan de rechter uit te zoeken of het al dan niet verwijtbaar is en of en zo ja, hoe je gestraft moet worden.. Ik vind alleen dat het onderzoek wel gruwelijk lang geduurd heeft.. en het ergste is dat dit geen uitzondering is... er schijnt nogal wat achterstallig werk bij het NFI te liggen.. dát moet nodig aangepakt worden...
Die quote van JetKroket uit de Volkskrant: dat kan toch helemaal niet?! _________________ If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral |
|
|
|
 |
|